Soorten opvliegers

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Jil55
Berichten van Jil55
Onderwerpen van Jil55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Soorten opvliegers

Bericht door Jil55 » ma 22 aug 2005 09:06

Hallo dames,

mijn vraag is, ik heb van die zweet aanvallen, constant heet alleen kan ik nooit transpireren, maar ik heb dan het gevoel of ik flauw val of zo. Het zakt weer even af om opnieuw terug te komen. Kennen jullie dit, ik bedoel geen opvlieger hoor want die heb ik er nog eens apart bij, maar dat andere wat ik eerst noem vind ik zo eng ik ben dan ook duizelig. Nou ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen,

Alvast bedankt
groetjes Jil

Schumi
Berichten van Schumi
Onderwerpen van Schumi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 76

Re: Soorten opvliegers

Bericht door Schumi » ma 22 aug 2005 20:01

Jil,

Wees niet bang dat gevoel heb ik ook gehad ben ook wel echt flauw gevallen.

Ik ben er al vijftien jaar mee bezig het word vanzelf wat minder.
Ik neem niets meer probeer het zo. Alleen zomers is het erger dat komt door de warmte.

Sterke Schumi. :roll:

Marli
Berichten van Marli
Onderwerpen van Marli
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Re: Soorten opvliegers

Bericht door Marli » wo 31 aug 2005 10:06

Goedemorgen dames!

Ook ik heb last van opvliegers en raak dan nog al eens nerveus. Maar sinds kort ben ik er achter dat ik mezelf 'toe sta' om bang te worden. Tijdens een flinke opvlieger merkte ik dat mijn ademhaling heel oppervlakkig werd en snel.

Nu weet ik dat ik het zelf in de hand kan houden door vooral op mijn ademhaling te letten. Als ik weer een hevige opvlieger voel aankomen dan zorg ik dat mijn ademhaling rustig blijft en let ik goed op dat het een 'buik'-ademhaling blijft. Omdat ik daar mijn best voor moet doen ben ik gelijk afgeleid van die opvlieger.
Het lukt mij de ene keer beter dan de andere.

Verder zou ik willen zeggen, ga naar de dokter als je je lijf echt niet meer vertrouwt.

Groetjes Marli.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht