Pijn in benen

Spier- en gewrichtspijn en andere verschijnselen van het bewegingsapparaat, zoals trillingen, stijfheid e.d.
Ook andere verschijnselen die je ledematen betreffen kun je op dit forum kwijt
Carretje49
Berichten van Carretje49
Onderwerpen van Carretje49
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Pijn in benen

Bericht door Carretje49 » ma 08 aug 2011 01:37

Hallo dames.

Ik ben nieuw hier en heb al aardig wat doorgekeken maar wat ik hier wil vragen nog niet gezien of eroverheen gekeken.
Ik denk dat ik al een paar jaar in de overgang zit maar de ha wil daar niet naar kijken want daar ben ik te jong voor zegt hij dus met mijn klachten weet hij geen raad.
Ben niet meer zo regelmatig ongesteld als ik altijd was en er komen steeds meer vreemdere dingen bij als ik ongesteld ben, de ene keer hoofdpijn die niet met een pilletje te verhelpen is dan weer wat anders maar het ergste vind ik de pijn aan de buitenkanten van mijn benen.
Meestal als ik ongesteld ben dan is het het heftigste, ik wordt er zelfs midden in de nacht van wakker omdat ik niet meer weet hoe ik moet liggen.
Als ik 's morgens op sta kan ik niet eens normaal lopen van de pijn.
Zijn er hier toevallig dames die dit herkennen????

:( :( :( Carla

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 61

Re: Pijn in benen

Bericht door Dorothea » ma 08 aug 2011 09:15

Hallo Carla,

Ja, hier is herkenning hoor, heb maanden pijn in m'n linkerbeen gehad, het zit diep in het bovenbeen, maar nu ineens is het weg.
ook m'n linkervoet is brandend en een pijnlijke grote teen, ik maak me er niet ongerust over, het komt en het gaat weer.
Trouwens ik was 50 en 'n huisarts vond me ook te jong voor de overgang, misschien hebben ze een bijscholing nodig??
:lol: :lol:

Sterkte Dorothea.

Pioenroos
Berichten van Pioenroos
Onderwerpen van Pioenroos
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 53

Bericht door Pioenroos » ma 08 aug 2011 09:52

hallo Carla

zeer herkenbaar, heb sinds een paar maanden ook een diepe pijn in mijn bovenbenen als ik op bed lig. ik kan dan niet op mijn zij liggen (favoriete slaaphouding) en ben gedwongen om dan op mijn rug te gaan liggen....dan trekt , gek genoeg, de pijn weer weg. :S
ik merk, sowieso, dat ik steeds meer spier/gewrichtspijnen begin te krijgen en ben daar helemaal niet blij mee.... heb ook veel last van pijn tussen mijn schouderbladen, voelt als een brandende pijn aan mijn ruggenwervels... en dan ineens is het weer een aantal dagen weg...

groetjes;
bloempje

Eveline
Berichten van Eveline
Onderwerpen van Eveline
Menopauzejaar:

Bericht door Eveline » ma 08 aug 2011 10:08

Hoi Carla,

Ik herken het, hoor, bij mij is het mijn rechterbeen. Ik heb 's morgens ook best een tijd nodig om bij te trekken, als ik eenmaal 'los' ben dan gaat het wel, maar 's avonds verergert het weer. En als ik een tijd gezeten heb en opsta, lijk ik wel 80! Ook elke dag pijn in nek en schouderbladen. De enige manier om er zo min mogelijk last van te hebben is blijven bewegen.

groet,
Eveline

Sosolala
Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 59

Bericht door Sosolala » di 09 aug 2011 21:13

Hoi,

Ik herken het ook, ook linkerbeen en brandende linkervoet. Ik kan er ook niet van slapen en paracetamol helpt niet, warme kruik wel een beetje.

Ik heb al een paar keer gehad dat ik 's ochtends helemaal brak was omdat ik dan pas laat in slaap was gevallen. Maar ik moet toch ook werken dus dan maar wat brak op het werk gezeten.

Linda

Sfinx
Berichten van Sfinx
Onderwerpen van Sfinx
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Bericht door Sfinx » wo 10 aug 2011 12:42

Hoi Carla

ja zeker herkenbaar, tegen een menstruatie kan ik zeer nare, zeurende pijn in de bovenbenen krijgen. Dit verdwijnt als de menstruatie er eenmaal goed "door" is.

gr.
Sfinx

SaskiaP
Berichten van SaskiaP
Onderwerpen van SaskiaP
Menopauzejaar:

Bericht door SaskiaP » wo 10 aug 2011 23:52

Sfinx schreef:ja zeker herkenbaar, tegen een menstruatie kan ik zeer nare, zeurende pijn in de bovenbenen krijgen. Dit verdwijnt als de menstruatie er eenmaal goed "door" is.
Hallo

Ja, alleen het gaat een probleem worden als de menstruatie niet meer door gaat komen, dus na 5 maanden lopen de ''klachten'' alleen maar op bij mij en worden erger....

Saskia

Sosolala
Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 59

Bericht door Sosolala » do 11 aug 2011 08:02

Hallo

Ik had die pijn ook tegen mijn eisprong aan en als de mensturatie er aan zat te komen. Maar nu ik niet meer menstrueer is de pijn toch anders. Veel pijnlijker en geen scheuten meer maar gewoon pijn.

Sosolala

Donnie
Berichten van Donnie
Onderwerpen van Donnie
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 46

Bericht door Donnie » do 11 aug 2011 15:55

Hallo,

Ik snap die huisartsen niet hoor, dat ze zo naar de leeftijd kijken voor wat betreft de overgang! Ik ben 39 en heb een overgangstest gedaan, twee testen en allebei positief ,dus wel in de overgang!
Jij bent tien jaar ouder, natuurlijk kun je dan in de overgang zijn!
En pijn in benen, ja, dat hoor ik heel veel, ik heb het zelf meer in handen en voeten en dat kan stekend zeer doen!

Sterkte he!
Mandy

Monique71
Berichten van Monique71
Onderwerpen van Monique71
Menopauzejaar:

Bericht door Monique71 » do 11 aug 2011 16:09

Hoi

Ik heb ook al sinds dec 2010 last van de heupen, kwa pijn wat ik er in heb, dat wisselt. (bij ongesteld zijn wat meer last)
Soms zo erg dat ik niet fatsoenlijk kan zitten, maar eigenlijk voel ik de heupen altijd.
In de ochtend voelen ze wat stijfjes om het maar zo uit te drukken.
En de pijn in mijn knieën dat wisselt ook. Ook al 2 jr last v/d schouders.

Dus ja ik herken het.

GR
Monique

Marlous
Berichten van Marlous
Onderwerpen van Marlous
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 63

Bericht door Marlous » za 13 aug 2011 21:13

Hallo

Ik ben nu zowat 3/4 jaar niet meer ongesteld geweest en barst van de spierpijn in mijn benen. Het komt van mijn onderrug en loopt door tot mijn knieholtes.
Als ik 's morgens opsta zit het vooral in de achterbenen, en dan verplaatst de pijn zich naar de billen, links of rechts. De fysio heeft oefeningen gegeven en masseert iedere week. Ik werk nog een paar middagen in de huishouding en daarna is het helemaal een ramp. Het is bij mij een soort verkramping van de spieren.

Marlous

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Bericht door Rina50 » zo 14 aug 2011 13:27

Hallo Dorothea,

Wilde eigenlijk aan je vragen hoe het nu met je linkervoet is.
Ik loop hier ook al dagen mee rond, nou ja meer strompelen, en de voet brand klopt, ziet rood onder mijn grote teen, en de voetzool daar weer onder ziet ook rood.
Morgen maak ik wel een afspraak bij de ha hoor, want het is best lastig.
Zit natuurlijk aan reuma te denken of arthrose, maar hoop natuurlijk op een overgangsverschijnsel, met die rede dat het dan weer over kan gaan.
Of overbelasting.
Ik hoor graag van je,

Rina50

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar:

Bericht door Dorothea » zo 14 aug 2011 17:23

Hoi Rina,

Soms is het ook weer weg, en dan ineens zit het er weer en dan tijden lang.
Zijn ooit foto's gemaakt, niets op te zien, dus maak ik me er ook maar niet druk om.
Lees soms dat mensen brandend gevoel tussen de schouderbladen en nek hebben, nou die heb ik dan in m'n voet.
Dus vast overgang.

Sterkte, Dorothea.

Sandrina
Berichten van Sandrina
Onderwerpen van Sandrina
Menopauzejaar:

Bericht door Sandrina » ma 15 aug 2011 12:56

Hallo,

Ik ben Sandrina, overmorgen 53.
Ik ben nieuw hier en kom op dit forum dankzij Google. Ik heb ook pijn in mijn benen, maar pas sinds kort.
Ik heb pijn in m'n rechter bil, net of ik ergens op ben gevallen. Nu ik dit lees; blijkt het een overgangsklacht te zijn.
Ik weet het aan spierpijn van het paardrijden :S . Dat doe ik af en toe op mijn eigen paardje, maar nu laat ik het even aan bijrijders over. ;)
Ook wil ik wel dansen in de hoop soepel te blijven haha dan krijg ik dit!
Ik heb artrose, maar aan andere kant (knie) 's morgens kom ik lastig op gang, daarom sta ik ook vroeg op; hoe vroeger; hoe meer profijt van de dag.
Eenmaal in beweging en warme spieren/gewrichten dan gaat het wel.

Groeten, Sandrina

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar:

Bericht door Dorothea » di 16 aug 2011 09:34

Hallo Rina,

Ja, ieder geval is weer anders, aan mijn voet hebben ze toendertijd niets kunnen vinden, dus hoop ik niet dat je met je bericht sommige mensen onnodig ongerust maakt.

Ik houd het voor mij maar op de overgang.

Jij sterkte gewenst,

Dorothea.

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » di 16 aug 2011 17:05

Hallo Dorothea,

Ben blij dat ze bij jou niets hebben kunnen vinden.
Hoop dat ik vrijdag ook een goede uitslag krijg, en dat ze niets hebben kunnen vinden.
Het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen ongerust te maken hoor, sorry, effe niet bij nagedacht.
Mijn volgende berichtje zal subtieler zijn.

Rina50

Monique71
Berichten van Monique71
Menopauzejaar:

Bericht door Monique71 » wo 17 aug 2011 22:02

Hoi

Ben net ongesteld geweest en nu al 2 dagen tegen eindmiddag en avond aan pijn in heup/bovenbeen, knie...De pijn zit aan de buiten kant been.
En ook geregeld tintelingen van knie naar de voet toe.

Morgen moet ik toch weer naar de fysio voor mijn knieën, omdat ik daar geregeld pijn klachten heb en er vocht in zit. Maar heb er nu al sinds 24 juni constant gevoelig en pijn aan.

GR: Monique ;)

Monique71
Berichten van Monique71
Menopauzejaar:

Bericht door Monique71 » do 18 aug 2011 10:49

Hallo

Fysio geweest, zit geen vocht meer in de knieën, moet oefeningen doen om de spieren sterker te maken. Waar die tintelingen vandaan kwamen kon zij ook zo geen antwoord op geven.

GR: Monique

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » vr 19 aug 2011 19:53

Hoi Dames,

Vandaag de uitslag gehoord van het bloedonderzoek.
Niets kunnen vinden,gelukkig maar, dus ook geen jicht!
Zo kan een ha je toch wel een beetje ongerust maken terwijl er niets aan de hand is.
Er zat ook geen bacterie in mijn maag, dus hou ik het ook allemaal op de overgang.
We gaan gewoon weer met frisse moed verder.
Pijn in de benen is minder, maar mijn voetpijn is nog niet helemaal weg.
Gaat ook goed komen.
Fijn weekend allemaal.

Rina50

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » zo 04 sep 2011 21:03

Hoi Dames,

Ik kan al 3 dagen bijna niet lopen van de spierpijn of gewrichtspijn in mijn heup en benen.
Ik lijk wel 80, zit geen gang in, kan ook echt niet harder.
Heb dit nog nooit zo erg gehad.
Erg krammenakkig.
Hou het maar op de overgang, want ik lees dit zo vaak, alleen als ik het dan zelf heb, ga ik toch weer twijfelen, raar he.
Sterkte allemaal dames!

Rina50

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Jamilla » do 29 sep 2011 10:29

Hoi vrouwen,

Hier ook iemand met krampen in rug, buik en benen. Heel naar. Ik kan niet eens een stukje wandelen. Alles verkrampt dan. Het zijn net weeen. Ik heb forse pijnstillers en zonder gaat eigenlijk niet op dit moment. Echt balen. Ik kan niet meer dan een beetje in huis rondlopen en op de bank liggen. Met de pijnstillers functioneer ik weer een klein beetje en kan boodschappen doen.

Herkennen jullie deze verkrampingen?

Sterkte voor iedereen.

Groetjes, Jamilla.

Jaimee
Berichten van Jaimee
Onderwerpen van Jaimee
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Jaimee » ma 10 okt 2011 09:03

Hoi Jamilla en de andere dames,

Krampen herken ik niet. Maar om terug te komen op het onderwerp pijn in benen, dat herken ik wel!
Vooral 's ochtends, het lijkt bij mij vanuit de heupen te komen, inderdaad aan de buitenkant van de bovenbenen. Zeer irritant! Ik loop ook als een oud wijf daardoor.
Maar ook de knieën, enkels, schouders, ellebogen en sinds kort de bovenarmen, ach... ik ben gewoon een wrak. Kan beter opnoemen wat nog wel goed werkt :lol: . Dat scheelt veel ruimte!

Maar hopen dat dit allemaal maar tijdelijk is. Soms denk ik wel eens dat het blijvend is, geen vrolijke gedachte..

Groetjes, Marga

Ladyrun
Berichten van Ladyrun
Onderwerpen van Ladyrun
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 62

Bericht door Ladyrun » wo 12 okt 2011 12:04

Hallo

Dit is de pijn die ik herken als die van mijn bekkeninstabiliteit.
Zelf had ik die link waarschijnlijk nooit gelegd, tot mijn dochter me een keer zag lopen 's ochtends vroeg en zei 'haha, je lijkt mij wel toen ik bekkeninstabiliteit had tijdens mijn zwangerschap.
Ik ben me er wat meer in gaan verdiepen en heb oefeningen gedaan om de spieren te versterken. Het is nooit helemaal weg maar nu wel redelijk onder controle.

Ladyrun

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht