Ik word helemaal gek van de opvliegers / hst-ervaringen tibolon

Gaat de overgang wel gewoon door bij hormoontherapie? Kan ik toch klachten hebben? Stel hier je vragen daarover. Vind en vraag her- en erkenning.
Rocymax
Berichten van Rocymax
Onderwerpen van Rocymax
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Ik word helemaal gek van de opvliegers / hst-ervaringen tibolon

Bericht door Rocymax » za 26 mei 2018 22:30

Hallo

De titel zegt het al, ik word helemaal gek van de opvliegers. Volgens mij heb ik er wel 10 in een uur. Ik word vuurrood, begin te trillen en het zweet gutst in lagen van me af. Ik ben receptioniste en af en toe vallen er gewoon druppels zweet op de balie als ik iemand help. Ik ben er zo zat van. Wie heeft hetzelfde en hoe lang gaat dit wel niet duren?

Ik ben inmiddels wel naar de huisarts geweest en die heeft me Boltin voorgeschreven. Ik hoop maar dat het helpt, alhoewel ik wel een beetje bang ben van de bijverschijnselen.

Rocymax

Rocymax
Berichten van Rocymax
Onderwerpen van Rocymax
Menopauzejaar:

Re: Ik word helemaal gek van de opvliegers / hst-ervaringen tibolon

Bericht door Rocymax » za 26 mei 2018 22:48

Hallo allemaal,

Mijn naam is Astrid en ik woon in Spanje. Ik ben 52 jaar. Sinds een half jaar ongeveer heb ik echt ontzettend veel klachten van de overgang. Toch menstrueer ik heel af en toe toch nog. Ik heb ook fibromialgie en lupus. Dus alle klachten lijken wel 3 dubbel terug te komen.
Mijn hele lichaam doet pijn, en het zijn vooral de opvliegers die me wanhopig maken.
Na lang aarzelen heb ik het toch maar bij mijn huisarts aangekaart en zij heeft me Boltin voor geschreven, een hormoon preparaat.
Het zou wel moeten helpen,maar pas na een maand ongeveer. Ik ben wel een beetje bang van de bijwerkingen. Zijn er hier ook vrouwen die hormoonpreparaat slikken?

Ik zou graag willen weten wie er ook hts gebruiken. Ik heb Boltin voorgeschreven, daar zitten Tibolonen in. Wie gebruikt er ook zoiets?

Rocymax

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » zo 27 mei 2018 12:59

Dag Rocymax

Over opvliegers is hier veel te lezen. Mij gaat het nu even om Boltin wat je voorgeschreven hebt gekregen. Ik vraag me af of je arts erbij verteld heeft dat het hier om hormoontherapie gaat? Ook daarover is hier veel te lezen.
Boltin is een andere naam voor Livial/Tibolon. Je angst voor bijwerkingen is dus terecht.

Susan

Rocymax
Berichten van Rocymax
Onderwerpen van Rocymax
Menopauzejaar:

Bericht door Rocymax » zo 27 mei 2018 14:15

Hoi SusanL,

Bedankt voor het reageren. Mijn huisarts heeft er inderdaad bij gezegd dat het om een hormoontherapie gaat.
Ik had al veel homeopathische druppels, pillen gebruikt, maar het wordt alleen maar erger. Ik wilde dat toch proberen eerst omdat hormoontherapie me een beetje afschrikt.
Dus daarom heeft de huisarts besloten om het nu anders aan te pakken.

Ik hoop dat de bijwerkingen meevallen...

Rocymax

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht