Zeurderige pijn in me onderbuik

Tijdens de overgang kan je menstruatiepatroon op allerlei manieren veranderen. Heftiger, minder heftig, vaker, minder vaak enz. Vind er- en herkenning.
Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Zeurderige pijn in me onderbuik

Bericht door Jarren » di 20 jun 2017 17:40

Hallo dames,

Mijn menstruatie is behoorlijk onregelmatig en sinds +/- 2 weken heb ik een zeurderige pijn in me onderbuik boven me schaamstreek.
Voelt een beetje als je ongesteld moet worden, heb ook soms een steek op die plek.
Als ik me ontlasting kwijt ben is het vaak heel even minder, heb er overdag ook meer last van dan 's avonds in bed.

gr Ingrid

Adria
Berichten van Adria
Onderwerpen van Adria
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Zeurderige pijn in me onderbuik

Bericht door Adria » ma 17 jul 2017 10:07

Hallo Ingrid,

Net als jij heb ik nu ook al zo'n twee weken een zeurende pijn in mijn onderbuik met soms felle steken. Met lopen heb ik het gevoel dat de onderbuik ook gezwollen is. Ook heb ik af en toe steken in mijn zij en lage rugpijn en is mijn bovenbuik vaak opgezet. Broeken krijg ik niet meer dicht. Ik maak me erg ongerust over deze klachten en vraag me af of het inderdaad met de overgang te maken heeft. Het lijkt wel of de klachten erger worden maar dat komt misschien ook doordat ik me erg ongerust maak. Afleiding helpt niet want het spookt toch de hele tijd door mijn hoofd, vooral 's nachts is een drama. Ben benieuwd of meer vrouwen dit herkennen.

Groet Adria

UK67
Berichten van UK67
Onderwerpen van UK67
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door UK67 » do 31 aug 2017 11:18

Hallo Adria,

Ik herken jouw probleem en kamp er zelf ook mee.
Ik vroeg me af of jij al de oorzaak hebt gevonden of is het vanzelf weggegaan?
Ik ga deze week voor de zoveelste keer naar de huisarts, ben al maanden aan het tobben :-(

UK

Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:

Bericht door Jarren » do 15 feb 2018 12:40

Hallo

Ben na 6 mnd geen ongesteldheid, nu drie weken ongesteld met onregelmatig veel bloedverlies.
Sinds 2 dagen ook met buikpijn ten hoogte van baarmoeder.

gr Ingrid

Sterre
Berichten van Sterre
Onderwerpen van Sterre
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Sterre » do 15 feb 2018 17:00

Hallo Ingrid,

Heel herkenbaar, ook wat je schrijft dat het na toiletgang even minder is.
Heb inmiddels heel wat onderzoeken gehad, ondanks dat ik vanaf het begin al roep het is de Overgang, alles okey.
Veel steun aan deze site, de herkenning, wetende dat ik niet de enige ben die (bijna) hele dagen op de bank doorbreng.
In de namiddag trekt het vaak wat weg en kan ik wat dingetjes gaan doen.
Blijft vreemd dat de medische wereld veel kan, maar ons vrouwen hierin helpen niet.

Sterre

Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:

Bericht door Jarren » do 15 feb 2018 22:05

Hallo Sterre,

Inderdaad na een bezoek aan de wc is het vaak iets minder, dacht slim te zijn en een kruik op me buik gelegd.
Was erg lekker en ontspannend voor me buik maar kreeg een waterval toen ik opstond , wat me opviel enorm veel stolsels.
Ben ook heel blij met dit forum, komt zoveel op je af waar in pricipe zo weinig over te vinden is .

gr Ingrid

Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:

Bericht door Jarren » ma 06 aug 2018 10:04

Hallo

Heb sinds een paar dagen ook een gevoelig onderbeen (links). Het is een zeurderige pijn die komt en gaat en redelijk verdwijnt als ik beweeg. Ben ruim drie mnd niet ongesteld en heb ook behoorlijke opvliegers zowel overdag als 's nachts.

Gr Ingrid

Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:

Bericht door Jarren » wo 14 nov 2018 14:08

Hallo,

Kon het niet zo snel vinden dus weet niet of er al iets over geschreven is.
Rond de datum dat ik ongesteld moet worden voel ik me niet lekker allemaal lichamelijke klachten.
Spieren, botten, mood swings en algemene onrust :( .
Ben nu na 6 mnd weer ongesteld :shock: .
Iemand herkenning .

groet, Ingrid

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Mrsx » wo 14 nov 2018 17:40

Hallo Ingrid,

complete herkenning, heel zeer lijf...

Groeten,
Mrsx

Clan
Berichten van Clan
Onderwerpen van Clan
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Clan » wo 07 aug 2019 14:12

Hallo Ingrid,

Van jou is alweer even geleden maar voor mij nieuw sinds een paar maanden. Ik herken alles wat je aangeeft over de zeurende pijn of gevoel in onderbuik en pijnlijke onderrug. Inderdaad nadat ik naar de wc ben geweest
met wisselende ontlasting wat ook lichte kleuren heeft, vermindering van klachten. 's Nachts meer last van en 's ochtends vroeg ook. Ik slaap er slecht door. Overdag gaat het wel maar lig ook vaker op de bank zoals ook anderen beschreven.
Ik probeer het van mij af te zetten maar pieker er de hele dag over. Ik stress ook meer.

Hoop dat het dit soort klachten snel verminderen.

Clan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht