Wanhopig

Een van de bekendste verschijnselen van de overgang die altijd worden genoemd, zijn de wisselende stemmingen en het emotioneler zijn
Gevoelens - Emoties - Stemmingen
Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 54

Wanhopig

Bericht door Max » zo 09 feb 2014 19:05

Hallo dames,

Wat een herkenning.
Sinds een half jaar sta ik 's morgens volledig op de kop qua zenuwen en kom tot niets en nu ook later op de dag aanvallen van nervositeit.
Heb nergens zin meer in, de zenuwen weerhouden mij daarvan.
Ik ben al 23 jaar aan het tobben, de eerste tien jaar door verbroken relatie met iemand die in een sekte zat en ik zelf ook, toen ik wegging had ik geen basis meer, ook vroeger niet opgebouwd.
Heb daardoor al die jaren minimaal kunnen werken, nooit hele dagen.

Nu de overgang erover heen en het lijkt of alles dubbel en dwars terugkomt en dan vooral qua zenuwen en dat heeft weer gevolgen voor het lichaam, darmen, maag, hart.
Ben het onderhand ook goed beu aan het worden maar heb wel 1 geluk, heb een man die me wel begrijpt en daar ben ik heel erg blij mee.

Ik zit in de ziektewet momenteel en word helemaal gek van het getrek aan mij, dan naar de psycholoog (weet niet eens wat ik daar te zoeken heb), dan naar de Arboarts en dan weer het bedrijf bellen die de betaling doet, word er knetter van.

Nog even en als het zo door gaat haak ik af en kies voor mezelf, ga het nog even aanzien maar ik wil rust en dat wordt niet begrepen in deze maatschappij.

Word er onderhand krankjorem van en denk vaak het hoeft allemaal niet meer, vind het zo zwaar.

Ze laten je tegenwoordig niet meer met rust en ik moest naar een psycholoog en die ging graven tot in mijn jeugd maar tot nu toe geen verandering van de klachten. Zat op een gegeven moment helemaal te beven en dacht nu is de maat vol en ben naar huis gegaan, sinds september vorig jaar.
Moet er morgen weer naar toe en ga hem vertellen dat ik denk dat het de hormonen zijn, heb het uitgeprint de brief anders vergeet ik weer de helft, eens kijken wat hij zegt en anders houd ik er toch mee op en zie wel wat er dan op me af komt.

Ik heb al heel veel aan dit forum gehad de afgelopen jaren.

Veel sterkte allemaal.
Groetjes Max.

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Re: Wanhopig

Bericht door Max » ma 21 sep 2015 19:13

Hallo dames,

Was op zoek naar topics die gaan over wanhoop, uitputting en uitzichtloosheid.
Weet het vandaag even niet meer, zo wanhopig en doodmoe en minste is teveel, dus weer zitten, zitten en zitten.
Het ene gevoel is weg en het andere komt er weer aan en ik ben zo moe van al die gevoelens die je overspoelen en de onrust in mijn lijf, kan werkelijk niets meer. Sta te trillen op mijn benen en voel me zo zwak.
Ja, huilen kan ik weer, heb het lang niet gekund.

Gisteren had ik even iets meer energie maar vandaag is alles weer op, kon vannacht ook weer niet slapen van de hartkloppingen.
Wanneer komt hier een eind aan......of wordt het ietsje pietsje beter?
Dit is niet vol te houden, elke dag is het weer een verrassing hoe die zal verlopen.
Kan er bijna niet meer tegen en de hoop wordt steeds minder dat het ooit nog beter gaat worden.

Groet Max.

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Moon1967 » di 22 sep 2015 21:44

Hoi Max,

Ik weet precies wat je bedoelt. Bij mij is het net zo. Merk jij of het met je cyclus te maken heeft? Bij mij is dat volgens mij wel zo. Ik heb vandaag ook weer zo'n dag. Ik wou dat ik kon huilen, maar dat lukt mij dus niet. Mijn keel zit helemaal dicht. Ik zit ook helemaal te shaken op de bank. Mijn acupuncturist heeft mij teunisbloesem aangeraden. Dat ga ik proberen.
Veel sterkte!

Monique

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » di 22 sep 2015 22:49

Hoi Monique,

Mijn cyclus is gelukkig niet meer sinds juni dit jaar een jaar geleden. En nu worden de klachten alleen maar erger.
Ik kon ook een hele tijd niet huilen maar de boel is flink losgekomen sinds jaren, wist niet dat ik het nog in me had, zo raar.
Dat shaken ken ik tegenwoordig ook weer, gigantisch trillen ook en heel beverig op de benen.
De hele dag was een hel en vanavond om ongeveer 8 uur ging de knop om en werd het eindelijk houdbaar rustig.
Ik snap er soms niets meer van.

Ik heb ad geprobeerd, vijf verschillende en van de 1 werd ik helemaal gek (allemaal lang genoeg geprobeerd) en shakete en bibberde er op los en in de avond kapot en zweten als een otter en de volgende dag na weer een pil begon het hele circus weer opnieuw. Dan was er 1 waarbij ik helemaal niet meer in de benen kon komen en mijn hoofd het ook niet meer deed, was veel te veel, leek wel voor een paard bestemd, die artsen gaan veel te gemakkelijk om met dat spul. Beter langzaam te beginnen en dan opbouwen.
ik weet wel dat ik het gevoel had dat ad behoorlijk met je hersenen rommelt en dat vind ik ook geen fijn idee.

Groetjes Max.

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » wo 23 sep 2015 11:59

Hallo Babsi,

Gisteravond is het aardig rustig gebleven, het was in 1x boem of er een knop om ging, je weet gewoon niet meer wat je kan verwachten van je lichaam en ik kan er ook niet meer op vertrouwen.

Kan heel goed wat je zegt maar weet het natuurlijk ook niet zeker, ik weet wel dat ik het gevoel had dat ad behoorlijk met je hersenen rommelt en dat vind ik ook geen fijn idee.
Wist ik maar hoe het zat.

Groetjes Max.

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » wo 23 sep 2015 14:49

Hallo Max

Sorry dat ik het zeg maar volgens mij weet je heus wel hoe het zit.

5 (!) verschillende soorten AD.....en geen van allen laten je beter voelen.
Als jij dit van iemand anders zou horen, wat zou dan je conclusie zijn? En zou jouw advies zijn: meid ga gewoon de 6e proberen?

Zelf heb ik veel aan deze zin gehad die ik ergens las: Een depressie hebben is wat anders dan je down voelen.
Babsi schreef:
wo 23 sep 2015 09:18
zou het kunnen dat ad anders of minder goed werkt omdat de oorzaak hormonale onbalans is
is voor mij dan ook een open deur.

vr gr Lee

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » wo 23 sep 2015 16:07

Hallo Lee,

Ik wilde wat proberen omdat het al zo lang duurt en het is vaak zoeken naar de juiste ad en hoeveelheid.
Maar het werkt dus niet is mijn ervaring.

En je hebt helemaal gelijk hoor, het is alleen zo verrekte moeilijk als je er middenin zit dan als je er bij iemand anders tegenaan kijkt. Ik zit nu echt in de fase dat ik het allemaal niet meer weet en soms behoorlijk wanhopig ben dus vandaar die ad en de vragen hier. Moet vaak aan je denken omdat jij ook hier geweest bent en je moet zo verdomde sterk zijn om dit te behappen allemaal. Tis een behoorlijke kl...ten zooi.

Ik zou een ander ook geen 6e ad laten proberen, je hebt helemaal gelijk.
Ik wilde de ad slikken voor de onrust, dat hielp bij de laatste maar voor de rest was het ook helemaal niets, kwam tot niets meer en mijn hoofd was blanco en alles was loodzwaar.
Maar ben er mee gestopt en de onrust komt dus weer terug terwijl ik alles aan de kant heb gedaan en nergens meer heen ga enz. Rust dus en toch houdt het niet op.

Zeg gerust je mening hoor, die hoor ik graag voor nu in deze tijd, laat maar weten wat je er van denkt.

Groetjes Max.

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » wo 23 sep 2015 16:29

Ha Max

Door elkaars ervaringen te lezen kunnen je je eigen mening vormen.

Mij helpt het vaak als een ander naar mijn situatie kijkt en dat voor me benoemt als ik het zelf even niet zie door mijn verwarrende hormonen.
Ik begrijp en herken je zoektocht naar de oplossing voor je onrust. Maar misschien zit de oplossing wel in het stoppen met zoeken?

vr gr lee

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » wo 23 sep 2015 17:26

Hallo Lee,

Jij kijkt naar mijn situatie en benoemt het ook en daar ben ik blij mee, juist omdat ik het even niet meer weet.
Ik heb al een tijdje geleden ook niet meer gezocht en later begon de zoektocht weer maar misschien is het wel een hele wijze raad die je aanraad, niet meer zoeken en het laten gaan.

Nogmaals dank Lee.

Groetjes Max.

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » do 24 sep 2015 11:39

Hallo,

Ben vandaag mee begonnen om het maar te laten gebeuren en probeer me er niet tegen te verzetten.
Nu de ad een beetje begint uit te werken komt die onrust dus weer terug.
Maar met de ad was ik ook niets waard, had helemaal nergens geen zin meer in en was te moe om ook maar wat te doen, geen oplossing dus.
Ik ga het zeker proberen.
Al eerder gedaan hoor maar werd helemaal gestoord van die onrust en kon daardoor ook niet veel maar weer proberen nu.
Dank je wel voor je reactie, kan het allemaal gebruiken.

Groetjes Max.

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » do 24 sep 2015 16:29

Hoi Max,

Het is bij mij vandaag ook weer hopeloos. Vannacht geen oog dichtgedaan door hartkloppingen. Vanmorgen bij huisarts geweest, maar niets aan de hand. Wel hoge bloeddruk en mijn hartslag was ook wat verhoogd, maar wel regelmatig, dus geen zorgen. Maar nu trilt en beeft mijn linkerarm en maak ik mij toch weer zorgen. Als jij zot te shaken, is dat dan helemaal of ook wel een aan 1 kant? Ik heb die vreselijk onrust nu ook weer. Zal ook eens proberem het toe te laten en voelen. Misschien helpt het. Sterkte met alles.

Groetjes Monique

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » do 24 sep 2015 16:37

Hallo Monique,

Heb net mijn bloeddruk laten meten door mijn partner die was heel ietsjes verhoogd, niet veel.
Mij hartslag is ook regelmatig, heb wel perioden gehad dat dat niet zo was met zo nu en dan een overslag.
Ik denk zelf dat het van het afkicken van de ad komt maar weet het niet zeker, slikte op het laatst nog maar een heel klein stukje maar de onrust neemt weer enorm toe.

Als ik shake dan is het door het hele lichaam, beven en trillen en koud.
Vroeg net op een ander topic of het misschien helpt een bètablokker te gaan gebruiken.
Krijg 135 hits als ik het intik, misschien maakt me dat wat rustiger en ik ben ook zo gauw uitgeput terwijl ik bijna niets doe.
Word er toch weer angstig van maar probeer rustig te blijven.
Hopeloos is het toch!
Wat een ellende, je kunt helemaal niets meer.
Alleen als ik slaap heb ik nergens last van behalve bij het ontwaken.
Bedankt voor je reactie.

Groet Max.

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » do 24 sep 2015 16:49

Hallo

Ik heb geen ervaring mt bètablokkers, wel met ad. Dat heb ik 2 jaar moeten slikken van de huisarts, maar dat deed bij mij ook niks. Toen ben ik gestopt, wel afgebouwd natuurlijk, want ik ben erg anti medicatie. Als het echt nodig is moet het, maar het middel moet niet erger zijn dan de kwaal. En dat was bij mij wel zo. De eerste tijd na het stoppen ging het best goed. Later kwam de onrust wel weer terug, maar nu ik weet dat het met de overgang heeft te maken, kan ik het wel handelen. Ik krijg vandaag van mijn acupuncturist teunisbloem, dat schijnt goed te helpen bij onrust tijdens de overgang. Ik ga het proberen en zien of het wat doet.

Groetjes Monique

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » do 24 sep 2015 17:04

Hallo Monique,

Bij mij was het middel ook erger dan de kwaal of eigenlijk even erg.
Ik hoop echt voor je dat dit middel wat voor je doet, laat het nog even weten als je wilt ben wel nieuwsgierig, misschien dan ook een optie voor mij.

Groetjes Max.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht