Slapeloosheid

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 62

Re: Slapeloosheid

Bericht door Dorothea » do 22 dec 2011 14:08

Hallo allemaal,

Ja, die slapeloosheid is vreselijk.
in de het begin van de overgang (wist ik toen nog niet), maanden niet geslapen.

Nu ik 5 1/2 jaar verder ben, verandert het, soms periodes van slapen en elke 2 uur wakker, kan er de wekker op gelijk zetten en periodes dat het best lekker gaat.
En lekker gaat is dan een uurtje of 5 -6, daar ben ik dan blij mee, zou wel langer willen, maar probeer tevreden te zijn met de slaap die er komt.

Dus het zijn echt wel periodes.

Sterkte in deze drukke/stress tijden.

Dorothea.

Witje
Berichten van Witje
Onderwerpen van Witje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Witje » di 03 jan 2012 17:49

Hallo dames

Herkenbaar, die slapeloosheidsproblemen. Al een paar jaren merk ik dat ik steeds lichter ga slapen. En dan ook met veel onderbrekingen, waarbij ik klaarwakker mijn wekker lig te observeren en met toenemende frustratie de uren bereken die ik nog zou kunnen slapen, mits ik alsnog in slaap val.
Uiteindelijk sta ik dan vaak maar op om maar wat te gaan internetten of te lezen, om mijn frustraties te vergeten.
Doodvermoeiend, omdat ik toch vroeg uit de veren moet, de kinderen naar school moeten, en ik naar m'n werk.

Heb ik me nou al die tijd lopen verheugen op die overgang, omdat ik dan eindelijk van die hinderlijke pijnlijke menstruatie af zou zijn, krijg ik dit weer! :evil: :evil: :evil:

Enfin, sinds kort gebruik ik een empulser apparaatje (even googelen).
Ik heb nu een paar nachten diep geslapen. Voelde aan als een soort van herstelslaap, waarbij ik met een zwaar hoofd wakker werd.
Nu slaap ik gelukkig weer een stuk normaler. Hopelijk blijft het zo werken!

Witje

Ellen46
Berichten van Ellen46
Onderwerpen van Ellen46
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Ellen46 » ma 23 jan 2012 00:27

Hallo,

ook hier is het al weer weken een drama met het slapen, ik ben radeloos....
Voel me een wrak, net 3 weken ongesteld geweest, dat is nu eindelijk weer weg maar slapen ho maar.
Overdag is ook een ramp, ben vergeetachtig, suffig en zware hoofdpijn..
wou me,n zoon vrijdag hondenbrokken geven i.p.v van cruesli :shock:
Er dringt niks meer tot me door en niks helpt ook.
Heb diazepam geprobeerd, melatonine, seroquel omdat ik ook een borderline stoornis heb.
Morgen contact opnemen met de bavo en huisarts want dit kan niet langer zo...

Sterkte allemaal,
Ellen

Roosje69
Berichten van Roosje69
Onderwerpen van Roosje69
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Roosje69 » di 17 sep 2013 14:10

Dames!

Even meer positiviteit erin gooien! Het is inderdaad klote, maar het is niet het einde. Er komt zeker weten een veel betere periode aan.

Roosje

Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Didi » wo 18 sep 2013 11:48

Hallo dames

Ja dapper gesproken, dat volhouden. Wat moet je anders. Positief??? Wat is positief? Vertel het mij maar.

Didi

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 62

Bericht door Dorothea » wo 18 sep 2013 13:33

Hallo Didi,

Hier iemand die het grondig met je eens is.

Groeten en sterkte van
Dorothea.

Ellenoor
Berichten van Ellenoor
Onderwerpen van Ellenoor
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 52

Bericht door Ellenoor » wo 18 sep 2013 14:51

Hoi Didi

Ik ben het ook grondig met je eens.
Positief denken is makkelijker gezegd dan gedaan net als jezelf losmaken van al dat negatieve wat de overgang bij ons teweeg brengt.
En nu geen dooddoeners, van kop op en het is klote. maar :oops:
Deze Levensfase is hartstikke moeilijk om door heen te komen als je zoveel last hebt.
Toch zie ik het als positief dat je dat zelf ook ziet, herkennen en erkennen ook bij jezelf.
Sterkte Didi

Groet Ellenor

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Pee » vr 20 sep 2013 11:19

Hoi Dames

Positief blijven, hoe doe je dat!!??
Misschien haalt het een last af van de schouders van degenen die het roepen. Als iemand niet klaagt, hoef je ook niet te luisteren.........

Gisteravond dikke ruzie met mijn vriend, wat ik ook weer vreselijk vind.
Toen ik thuis kwam van mijn werk was het huis 1 puinhoop, en het eten niet klaar.
Klinkt onuitstaanbaar, maar mijn vriend zit in de ww, en ik vind dat als ik van mijn werk thuis kom het huis best opgeruimd kan zijn, en ook dat het eten klaar is.
Dus ik was intens verdrietig, teleurgesteld, ik kan er niet tegen als het huis een bende is, ja mijn fout!
Dus een half uur zitten janken, maar vriend lief snapte het niet, vond het kinderachtig.
Dat is het misschien ook wel, maar ik handel het niet, niet nu!!!
Nu hij in de ww zit, vindt hij 's avonds tv kijken niets, en ik wil niet liever, even zitten, even niks.
Ik ben moe, ik ben ook alles moe (beu)
Voor het slapen gaan nog meer ruzie en verwijten over en weer.
Vannacht kreeg ik een fijne knuffel, dat is wat ik nodig heb, begrip en liefde!
Hij zei me ook dat hij me zo graag blij had gemaakt vandaag, maar alles wat hij wilde doen was uitgelopen, en niets was dus op tijd klaar. Fijne woorden die me goed deden.
Vanmorgen opgestaan en even vriendje en kus gebracht, weer janken, opstaan en naar het werk is zo zwaar, zeker als we de avond van te voren ruzie hebben gehad!
Vriendje mee opgestaan en naar me geluisterd, dat deed me goed, was heel fijn.
Ik zit in de periode dat ik nog steeds menstrueer, maar super onregelmatig. Ik heb nu al een maand het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar word het niet.
Van de ene kant ben ik daar blij om, want als het voor altijd wegblijft dan heb ik het gevoel dat ik een keer kan gaan aftellen. Maar als ik me zo slecht voel, lichamelijk en geestelijk, dan hoop ik dat ik heel snel ongesteld word.
Het is zo tegenstrijdig, ik snap goed dat vrouwen naar hormonenpillen grijpen als ze zich zo voelen.
Ik wil/mag ze niet, maar als je weet dat je je dan beter voelt, is het verleidelijk!
Ik tob nog maar verder, bijna weekend en zondag de hele dag alleen thuis. Raar maar ik vind het niet eens erg, terwijl ik niet goed alleen kan zijn!
Mijn vriend doet zijn best, probeert me te begrijpen, maar als ik zo dwars ben net als gisteren, dan weet hij zich ook geen raad en voelt zich in de steek gelaten. Hij had zo veel willen doen, maar het zat tegen!
Tis niet niks, werkeloos op je 53ste, en een vriendin die (te) hoge verwachtingen van je heeft.
Zucht

Petry

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd: 54

Bericht door Lee64 » vr 20 sep 2013 21:59

Hoi Petry

Je vriend voelt zich in de steek gelaten?? En vindt jou kinderachtig? De omgekeerde wereld wat mij betreft.

gr Lee

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Pee » zo 22 sep 2013 18:12

Hallo

Het is ook niet makkelijk om met mij te huizen op dit moment hahaha.
Vandaag hele dag alleen thuis, lekker mijn gang gegaan!

Groetjes Petry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht