Veselijke druk op het hoofd

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Veselijke druk op het hoofd

Bericht door Nel52 » wo 14 aug 2013 20:50

Hallo,

Heb een vreselijke druk op mijn hoofd en gezicht, dat ik er bang van word, her is net of
All bloedvaten gaan knappen of dat mijn hoofd uit elkaar knapt, ook dat nare gevoel om flauw te gaan vallen.
Als ik ga zitten word de druk erger op mijn hoofd en gezicht.
Kan dit ook de overgang zijn ?
Ga nu ook tot overmaat van ramp vrijdag op vakantie, wil er hard voor weglopen.

Ben nu van 2006 bezig met de. overgang, maar wat ik nu voel heb ik nog niet gevoeld,
Zit er helemaal doorheen, zo bang dat ik erg ziek ben, wie kan mij geruststellen?

Gisteren nog bij de ha geweest, maar bloeddruk en pols was goed, hij wist hier ook geen antwoord op

Denk steeds dit kan toch de overgang niet doen, moet echt wat ergs zijn, Ben echt bang om gek te.
Worden, mijn oren suizen me van het hoofd af.

Hoop dat ik niet de enigste Ben die dit voel.

Groetjes van een wanhopige Nel

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd NU: 62

Re: Veselijke druk op het hoofd

Bericht door Wik » do 15 aug 2013 12:07

Hoi Nel

Die hoofdpijnen die jij beschrijft heb ik ook lang last van gehad Ik kon toen niet eens mijn hoofd rechtop houden zo een pijn had ik.
Nu heb ik dat af en toe nog een dag maar wel een stuk minder als voorheen
Ik weet dat het erg beangstigend is want ik dacht dan dat ik een hersenbloeding kreeg of zoiets zo bang was ik.

Maar gelukkig is het nu wat minder geworden alleen heb ik nog wel erge nekpijnen maar hopen dat dat ook eens beter gaat worden.
veel sterkte.

M.v.g Wik.

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » do 15 aug 2013 12:28

Hallo Wik,

dankjewel voor je antwoord, nou inderdaad is het erg beangstigend, en die nek pijnen heb ik ook vreselijk. Pfff wat een ellende toch allemaal.

Maar fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben.

Hoop dat ik niet door hoef tot mijn 56ste :roll:
Jij ook veel sterkte met alles.

groetjes Nel

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 68

Bericht door Christine » do 15 aug 2013 12:29

Hallo Nel,

Voor mij ook helemaal herkenbaar, alles wat je schrijft, de druk op het hoofd, het gevoel flauw te vallen en bloedvaten die eng doen, duizelingen.
Het is inderdaad beangstigend.
Tegenwoordig kan het soms weg zijn, maar dan ineens is het er weer.
Het belemmerd mij in het functioneren.

Net als Wik heb ik ook nog steeds last van vreemde nekpijnen, die komen en gaan.

Laten we hopen dat het ooit over gaat, want wat er aan te doen weet ik niet.
sterkte ermee en vr. groet,
Christine

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » do 15 aug 2013 16:44

Hallo Christine,

jij ook dankjewel voor je antwoord, zo fijn dat er meerdere hebben gereageerd, dan voel ik mij toch niet zo alleen met dit soort narigheden.

Jij ook veel sterkte toegewenst mat alles.

groetjes Nel

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 46

Bericht door Dorien73 » vr 16 aug 2013 20:56

Hallo,

Voor mij is t zo herkenbaar. Zoals jij t verwoord heb ik t precies hetzelfde. Ik heb t al een paar jaar. Steeds een dag en dan gaat t weer. Op zo'n dag weet ik niet meer waar ik het zoeken moet en moet paracetamol nemen omdat t lijkt of mn hoofd uit elkaar klapt. Het doet zo zeer en ik ben niet te genieten. Ik had t eergisteren en nu ben ik weer zo duizelig/dizzy, het beangstigt me.

Sterkte !

Groetjes Dorien

Esje
Berichten van Esje
Onderwerpen van Esje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Esje » za 17 aug 2013 20:45

Hallo

Yep en hier nog eentje!
Vreselijke hoofdpijn is het bij mij en niks helpt. Het gekke is dat het bij mij soms 's avonds na het eten ineens over is zo van het ene op het andere moment.... :roll:

Esje

Ineke296
Berichten van Ineke296
Onderwerpen van Ineke296
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Ineke296 » do 24 okt 2013 11:49

Hallo mijn naam is Ineke en ik ben 55 jaar

Hier nog een die daar last van heeft vanmorgen in de auto nog ineen keer heel erg warm begon bij mijn voeten en kroop langzaam omhoog, raam van de auto open gelaten en zo naar mijn werk gereden. Daar aangekomen eerst rustig gaan zitten en ja hoor daar gebeurde het nog een keer. Het maakt mij zeer angstig en ik heb ook van die steken in mijn hoofd of pijn in mijn hoofd het maakt je inderdaad zeer angstig.

Ineke

Vries
Berichten van Vries
Onderwerpen van Vries
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Vries » ma 28 okt 2013 08:19

Goedemorgen allemaal,

Ben ook zo blij dat ik dit lees, wou er net een vraagje op gaan zetten wie er ook zo"n nekpijn heeft dat doortrekt naar je hoofd. Hebben jullie die nekpijn vanuit je hele nek?Ik heb het alleen aan de linkerkant en dan trekt het zo naar boven mijn hoofd in. Wordt er soms ook heel duizelig van. Het lijken wel een soort aanvallen dan is het heel erg en dan is het ineens over, neem wel vaak een paracetamol en heb het idee dat het dan wat minder wordt maar je wordt en erg onzeker van want je denkt op z"n mist dat je wat ernstigs hebt ik vind het heel vervelend.
Ben wel blij dat er herkenning is maakt me wel wat rustiger. Die overgang ik vindt het maar een hele toestand :cry:

Groetjes Marjan

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » ma 28 okt 2013 11:25

Hallo Marjan,

ja dat herken ik zeker, bij mij is het meer vanuit de rechte kant van mijn nek, maar ook wel eens de hele nek en hoofd dat meespeelt.

Het is een vreselijke nare ervaring, waar je inderdaad erg onrustig en angstig van word.

Ook ik put kracht uit het hier lezen dat we niet de enigste zijn, de ene keer is het erger aanwezig als de andere keer, zit nu weer voor mijn cyclus en dan is alles gewoon erger.

Houd moed meis eens zullen we er doorheen zijn.

Hartelijke groeten, Nel

Vries
Berichten van Vries
Onderwerpen van Vries
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Vries » ma 28 okt 2013 17:28

Hoi Nel,

Bedankt voor je antwoord.Had vandaag weer zo"n kl..... dag!!! Pijn in mn nek duizelig en me eigen gewoon niet lekker voelen en daar wordt ik depri van, heb jij daar ook last van? Misschien ligt het ook wel aan het jaargetijde hoor en het weer.
Ik had daar nooit last van maar nu ik in de overgang zit lijkt dit wel te versterken, herken je dit ook?
Jaja ik moet wat doorstaan als vrouw hahaha :roll: Maar goed laat ik maar proberen het positief te bekijken en denken dat het ook vast wel weer een keertje over zal gaan.

Groetjes Marjan

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:

Bericht door Nel52 » ma 28 okt 2013 18:51

Hoi Marjan,

ja daar heb ik zeker ook last van en volgens mij ligt het bij mij niet aan het jaargetijde want ik vind de herfst altijd heerlijk.

Ook vandaag een rotdag achter de rug ook veel pijn tussen de schouderbladen en in mijn nek, erg moe, ben ook vaak misselijk op de gekste tijden.
Het zal best allemaal hormoon gericht zijn.

groetjes, Nel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht