Slecht concentreren. Ik voel me hierdoor onzeker.

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Slecht concentreren. Ik voel me hierdoor onzeker.

Bericht door Pee » vr 04 nov 2011 12:52

Hallo allemaal,

Al enkele keren voordat ik ongesteld werd, was ik zo moe, duf en "grieperig".
Pijn in mijn benen en mijn vel, alsof ik koorts ga krijgen.
Mijn hoofd zit dan vol met watten en ik ben geneigd om me ziek te melden.
Gisteren had ik maar een vrije dag genomen.
Tijdens een boswandeling voelde ik me duizelig en misselijk!
Mag ik al deze klachten op de overgang afschuiven?
Ik ben nu nog niet ongesteld geworden, maar dat gaat vast gebeuren denk ik, telkens met ruim 2 weken er tussen in!
Ook zie ik dan niet altijd scherp en kan ik me soms zo slecht concentreren, dat als ik iets schrijf het soms nergens op lijkt!
Zo verwarrend als ik dit hier schrijf, zo voel ik me ook, Ik heb dit het laatste jaar een aantal keer gehad, niet elke keer hoor, maar nu is dit de derde keer op rij.
Ik voel me hierdoor erg onzeker, vooral op mijn werk.

Groetjes Petry

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Slecht concentreren. Ik voel me hierdoor onzeker.

Bericht door Gaea » vr 04 nov 2011 13:18

Hallo Petry,

Heel erg herkenbaar helaas :( , ik heb het ook telkens voor de menstruatie (of die nu doorzet of niet) en vaak ook rond de eisprong.
Gelukkig heb ik het nu niet meer dagelijks, ik heb jaren gehad dat ik dagelijks die pijn, duizeligheid en misselijkheid had.

Groetjes
Gaea

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » vr 04 nov 2011 15:25

Hallo dames

Ik heb nog wat, ik heb steeds erg veel last van bulten, die erg jeuken!
Het lijkt een soort netelroos, ik slik er soms iets voor tegen allergieën, en dat wil wel helpen.
Soms heb ik jeuk over mijn hele lichaam, en dan weer op een paar plekken.
Bijna altijd rondom mijn kaaklijn!
Ze zien eruit als muggenbulten, maar dat zijn ze niet.

groeten Petry

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Gaea » vr 04 nov 2011 16:24

Hallo Petry,

Weer heel herkenbaar, jeuk/eczeem is bij mij ook een klacht die pas in de overgang is ontstaan.
Zonder aanleiding heb ik plots eczeem of zoals nu een enorme jeuk in de nek en zijkant van de hals.
Ik heb er ook op gelet of het iets met mijn kleding heeft te maken maar dat is dus niet het geval (ook niet het wasmiddel want de ene keer heb ik het wel en de andere keer niet terwijl het wasmiddel onveranderd is gebleven).
De acupuncturist vertelde me dat huidklachten niet uitzonderlijk zijn tijdens de overgang en dat het de hormoonwisselingen zijn die zorgen voor deze klachten (net zoals vele andere klachten) en dat je heftiger reageert op bepaalde stoffen en verzorgingsproducten ( misschien draag je tegenwoordig een sjaal die tegen je kin aankomt of een jas die hoog sluit?)
Bultjes heb ik nu trouwens niet, alleen als ik de 'eczeem' klachten heb dan is de huid bobbelig en rood + enorme jeuk (geen schilfering).

Sterkte
Gaea

Jenny21
Berichten van Jenny21
Onderwerpen van Jenny21
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Jenny21 » vr 04 nov 2011 19:22

Hallo dames,

Wat een hoop herkenning weer. Ik zit nu al weer 3 weken thuis in de ziektewet, grieperig? moe....zo erg moe
HA geweest, bloed geprikt...niks gevonden.
En dan begint de twijfel weer toe te slaan.
Heb ik het weer te druk gehad of is het toch de overgang?
Ik word hier zo moedeloos van, weet het gewoon ff niet.

groetjes jenny

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » vr 04 nov 2011 22:40

Hallo dames,

Ik had gisteren maar vrij genomen, ik kon woensdag niet eens meer normaal nadenken.
Thuis gaat het wel, ben dan wel moe, maar kan gaan hangen wanneer ik wil.

De jeuk geeft ook bij mij bobbelige huid, vooral mijn kaaklijn en onder mijn kin.
Bovenarmen doen meestal ook mee. Ik dacht al dat dit ook met de overgang te maken had, ik kon er verder geen vinger op krijgen.

Vandaag ben ik erg labiel, net had ik mijn vriend aan de telefoon, en hij zat ergens mee.
Niet dat ik hem dan kan steunen, ik begin meteen te janken! Veel steun heeft hij aan mij.
Tranen met tuiten en dat door de telefoon, heerlijk, bleh..
Dadelijk maar proberen te slapen, dat wil ook al niet goed. Ik word vaak midden in de nacht wakker en kan dan niet meer slapen, voel me dan onrustig en opgejaagd!

Sorry voor mij gezeur, ik voel me echt shit!

Petry

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Jamilla » ma 05 dec 2011 20:07

Hoi,

Hier ook enorm hangering en niet lekker. Ik heb ook rare droge ogen alsof ik uren achtereen gelezen heb na een nacht niet slapen.
Ook een branderige huid er weer bij en trillingen in mijn voeten. Ik ben ook een paar dagen voor mijn menstruatie.
Ik wil ook niks en heb weinig zin in dingen oppakken.
Sterkte voor iedereen.

Groetjes, Jamilla.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht