Regelmatig blaasontsteking

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Regelmatig blaasontsteking

Bericht door Rina50 » zo 16 okt 2011 15:28

Hallo dames,

Ik word steeds zo ziek van een kuur tegen de blaasontsteking.
Hoge koorts hoesten kortademig migraine braken, transpireren niet normaal meer.
Kom mijn bed niet meer uit.
Dit gebeurt al na 1 capsule.
Ik stop dan ook direct hiermee, hou ze toch niet binnen, en weg is de blaasontsteking, zo vreemd :shock:
Vanaf nu neem ik ze dus nooit meer in, word er bang van
Maar wat nu?
Ik ben nooit allergisch geweest voor een kuurtje, zal dit door de overgang kunnen komen, dat je zo heftig reageert?
Als er dames zijn die dit herkennen laat het a.u.b weten, want ik loop hier echt mee rond.
Verder heb ik om de paar dagen bloedverlies en hartkloppingen, het is best wel erg op het ogenblik allemaal.

Ik hoor van jullie,

Rina50

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd nu: 67

Re: Regelmatig blaasontsteking

Bericht door Christine » zo 16 okt 2011 18:23

Hallo Rina,

Een paar jaar geleden ben ik ook zo ziek geworden van antibiotica (i.v.m.blaasontsteking)
Ik was zo ziek dat 's avonds de arts is geweest en vrolijk zei, dat antibiotica de oorzaak niet kon zijn.
Nou, ik wist wel beter.
Ja, het lichaam reageert anders op alles in de overgang.

Voorzichtigheid geboden en luister naar je eigen lichaam en vooral je eigen gevoel.

sterkte ermee.
vr. groet
Christine

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » zo 16 okt 2011 19:34

Hallo Christine,

Bedankt voor je reactie.
Maar heb jij de kuur toen wel afgemaakt, ik dus niet.
En ik denk dat de ontsteking weg is, dus...
Dit is mij nu al 2 keer overkomen, en steeds na de anti-biotica.
Ik laat morgen mijn urine wel even controleren.
Nogmaals bedankt,

gr.Rina50

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd nu: 62

Bericht door Dorothea » zo 16 okt 2011 19:53

Goedenavond,

Sinds ik in de overgang zit, reageer ik op alle medicijnen heel sterk, ook antibiotica, dus heeft het er vast mee te maken.

Dorothea.

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » ma 17 okt 2011 19:10

Hallo

Nou de blaasontsteking is verdwenen als sneeuw voor de zon!
En dat na 1 capsule.
urine was weer brandschoon, maar blijft vreemd.
Ik krijg het in ieder geval nooit meer voorgeschreven, er zijn n.l zo veel andere soorten.
Ook weer meegemaakt.
Wat staat mij nu weer te wachten.
Leuk dames bedankt voor de reacties.

Rina50

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » di 18 okt 2011 19:49

Hallo daar ben ik weer!

Had vanmiddag weer het gevoel van een blaasontsteking, veel aandrang branderig gevoel van onderen.
En net als 3 dagen geleden ga ik naar het toilet voor de 3e keer in een uur, en weer een hele sloot bloed wat meekwam, gelijk weer paniekerig waarom weet ik niet, dit gaat dan nog zo,n 4 keer hetzelfde en dan hou het bloeden op en word het plassen minder.
Maar tijdens het plassen voel ik dan die verkramping die je ook met een blaasontsteking hebt, dus bij het laatste beetje.
Raar verhaal hoor.
Nu denk ik (hoop ik) dat het een baarmoederverkramping of zoiets was, i.p.v blaas.

herkenbaar?
Ik denk zelf dat de ellende van onregelmatigheid begonnen is.
mag ook wel een keer ben 53.

groetjes Rina 50

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » za 22 okt 2011 19:18

Hoi Dames,

Ik weet door op het forum te lezen dat veel plassen bij de overgang kan horen.
Ik heb een constante plasprikkel dus als ik er aan toe geef moet ik ieder kwartier.
Word hier helemaal gek van.
Het is geen blaasontsteking, urine is schoon.
Ik ga automatisch minder drinken, maar zelfs dat helpt niet.
Eigenlijk kan ik de deur niet uit maar ga wel omdat ik weet dat mijn blaas zo goed als leeg is.
Probeer er dan niet aan te denken, en zoek afleiding, maar mijn God wat een hel!
Veel plassen deed ik eigenlijk altijd al, dronk dan ook veel voor de hoofdpijn.
Maar dit is geen harde,

HERKENBAAR?
Ben wel van plan om maandag maar weer eens een afspraak te maken met de h.a

groetjes Rina50

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Onderwerpen van Jikkemien
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Bericht door Jikkemien » zo 23 okt 2011 13:32

Hallo Rina,

zo fijn om te lezen. Ik zit op dit moment met hetzelfde. Heb wel een kuurtje gehad, omdat er wat sporen van eiwitten in mijn urine zaten, maar de druk op mijn blaas blijft. Af en toe is het ook net of er elektrische schokjes door mijn blaas gaan. Heel vervelend.
Ik hoop echt dat dit overgaat, want het is geen lolletje. Ik leef dus helemaal met je mee !!
Sterkte en groetjes

Monique

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » zo 23 okt 2011 16:37

Hoi Monique,

Wat fijn dat je reageert.
Gedeelde smart zal ik maar zeggen.
Maar wat een ellende zeg. Bij mij is het vandaag 60% minder, en met vlagen zelfs eventjes weg, godzijdank.
Ik word er zo onrustig van!
Ook ik had/heb die druk op de blaas en het gevoel of ik heel nodig moet, en ook een koud gevoel van onderen.
Maar wat wel grappig is, ik heb vandaag pas (ben 53) mijn eerste echte opvlieger gehad.
Was doorweekt, dit kon ik nog niet, wel 's nachts. Lijkt wel of de druk een beetje van de ketel (blaas) is.
Ik heb nu weer een beetje hoop, maar het is al eerder een dag weggeweest.
Vast hormonaal, kan niet anders.
Ik hoop dat het bij jou ook snel zakt!
Misschien kan je het via het forum laten weten hoe het met je gaat.

groetjes Rina50

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Jamilla » do 27 okt 2011 20:38

Hoi daar,

Goh! Wat ben ik blij dat ik dit lees. Ik was al geheel vertwijfeld geraakt omdat ik dit niet snapte.. :roll:

Ik had namelijk laatst ook een blaasontsteking en heb hiervoor antibiotica voorgeschreven gekregen. En ik werd me toch ziek! Hoge koorts, hoofdpijn enz... De kuur duurde vijf dagen en ik ben dus ook vijf dagen ziek geweest. Meteen de zesde dag was het eigenlijk over.
Ik denk inderdaad dat de overgang je gevoeliger maakt voor bepaalde medicijnen.

Dank voor jullie berichten hier. En sterkte met alles!

(Aan Rina, misschien is de blaasontsteking toch niet weg? Kuurtje was te kort, lijkt me. Even laten controleren weer! En vraag andere antibiotica of is het inmiddels al over?? Sterkte!).

Groetjes, Jamilla.

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » vr 28 okt 2011 19:25

Hoi Jamilla,

Wat knap dat jij de kuur afgemaakt hebt,ik niet hoor,was zo ziek ervan.
Ik had vrijdags 1 capsule ingenomen en daarna niets meer.
Voor mij was dit al de 2e keer dat ik er zo ziek van werd,2 jaar geleden ook al,maar toen werd ik niet geloofd door de h.a en dachten ze toch meer aan de mexicaanse griep.
vandaar dat ik nu weer hetzelfde voorgeschreven kreeg.
De maandag erop urinecontrole gedaan en die was schoon,maar ik hield maar last.
Weer gebeld en urine is toen op kweek gezet en daar kwam inderdaad een ontsteking uit.
Heb nu sinds gisteren een heel ander kuurtje gehad,neem misschien vanavond de 1e pil in (het zijn er maar3),maar ben nu hier weer bang voor,mede ook omdat ik helemaal geen last meer heb.
Ja wat moet je nou?
Ik heb veel gedronken en heel veel geplast,dus misschien is de blaasontsteking verdwenen als dat al kan?

Dank jewel Jamilla voor je reactie!

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » vr 28 okt 2011 19:34

Hoi Rina,

Ik zou zeker de kuur nemen. Een blaasontsteking kan wel opstijgen naar je nierenbekken en dan ben je nog verder van huis. We hebben al genoeg klachten, toch? :(

Als je dit middel neemt en het gaat goed, weet je ook welke middel je eventueel een volgende keer moet nemen. Dat maakt ook minder angstig, lijkt me.

Sterkte! Wat een gedoe, he? Ik heb voor de tweede keer last van een pijnlijke eisprong..Ook weer zoiets..

Groetjes, Jamilla.

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » za 29 okt 2011 15:32

Hoi Jamilla,

Ben met de kuur begonnen hoor,zijn maar 3 pillen,en tot nu toe geen last.
Je hebt gelijk,straks een nierbekkenontsteking.
Ik bewaar het doosje en de naam van de pillen voor de volgende keer.
Bedankt voor je raad,had net effe dat duwtje nodig.
Klachten zat inderdaad!

Pijnlijke eisprong is ook wat hoor,ook veel last van gehad(inclusief darmen)
Zelf denk ik dat het of gedaan is met de springende eieren of ik heb er dagelijks 1.(zonder pijn)
Verlies dagelijks een druppeltje bloed,meer niet.
Een echte menstruatie blijft weg sinds kort,ook weer zoiets.
Dit is wat we willen,maar het verward wel een beetje,als je niet weet waar je aan toe bent.
gisteren nog een Mega-draaiduizeling gehad op mijn werk,en kortademig en benauwd en doodmoe.
Paar uur later weer opgeknapt.
Word er gek van,bah
Maar goed, de blaas is straks weer rustig.

Hoop dat je niet teveel pijn hebt,sterkte!

groetjes Rina50

Rina50
Berichten van Rina50
Onderwerpen van Rina50
Menopauzejaar:

Bericht door Rina50 » za 29 okt 2011 15:39

Even een korte reactie ,

Het was wel een blaasontsteking, urine is na 2 controles die overigens schoon waren op kweek gezet.
En daar kwam een infectie uit, wist het wel....en ook weer niet.
Heb zo,n 3 dagen die plasprikkel gehad met pijn en toen niets meer, alleen veel plassen, maar ja.....
En evengoed een ontsteking.
Gisteren pas met de kuur begonnen (kweekuitslag duurde nogal lang)

Rina50

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » zo 30 okt 2011 13:30

Hoi Rina e.a.,

Ik heb dat ook een keer gehad. Dan komt er eerst geen infectie uit bij de sneltest bij de huisarts maar bij kweek wel. Ondertussen loop je dan toch met klachten en zegt men na de eerste test; 'Tja, geen infectie' en wordt je niet behandeld. Echt supervervelend is dat. Dan vraag je je pas echt af of er niet iets heel fout is met je blaas. Zo'n kweek biedt dan echt de oplossing. Ook bij herhaaldelijk terugkerende infecties weten ze na een kweek precies om welke bacterie het gaat en kunnen ze precies de juiste antibiotica voorschrijven.

Ja, ik denk ook dan cranberry wel bescherming biedt. Geen genezing als de blaas eenmaal ontstoken is maar preventie biedt cranberry wel. Evenals vit. C en veel drinken. Citroensap maakt de unine zuur en daar houden bacterieen niet van. Helemaal waar.
Citroensap (en veel groente (komkommer!) en fruitsoorten) maken het lichaam basisch dus tegengesteld aan zuur (hoe gek dit ook mag klinken) en dat is heel gezond. Onze lichamen zijn vaak veel teveel verzuurd door snelle suikers, meelproducten, vlees enz.. Wie weet geeft die verzuring meer overgangsklachten. Dat zou me niet verbazen.

Groetjes, Jamilla.

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 49

Bericht door Maya » di 22 apr 2014 13:36

Hallo dames,

Ik heb eigenlijk mijn hele leven wel last van blaasontsteking, mede door mijn diabetes. Sinds ik in de overgang zit heb ik er steeds vaker last van. Afgelopen weekend weer alle verschijnselen en zelfs 1 keer zat er een druppeltje bloed bij het afvegen. Ik ben flink gaan drinken en D manosse geslikt. Ik hen vanmorgen mijn urine ingeleverd en alhoewel hij troebel was, is er geen ontsteking aangetroffen ...ik heb alle klachten van een blaasontsteking en voel mij ook erg beroerd. Ik heb een kuur gekregen maar is dit herkenbaar bij 1 van jullie .?

Groetjes van Maya

Maya
Berichten van Maya
Onderwerpen van Maya
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 49

Bericht door Maya » za 10 mei 2014 00:18

Hallo dames,

Ik zit nu een aantal jaar In de overgang met heel veel daarbij behorende klachten ....Helaas maar het is niet anders. Alleen wat mij vreselijk stoort is het feit dat ik steeds maar ziek ben en voel en zelfs van een simpele blaasontsteking lig ik doodziek op bed. Terwijl ik regelmatig een blaasontsteking hebt gehad . Omdat ik ook diabetes heb en maagzuurremmers en een spastische darm heb maakte iemand mij er op attent om mijn vitamine b12 te laten meten . Hij blijkt laag te zijn , weliswaar binnen de kaders maar ik ben informatie gaan opzoeken en er werd met mijn waarde toch een vervolg onderzoek geadviseerd .
Ik ben de afgelopen week wederom bij de huisarts geweest en het voorgelegd en hij vond ook dat hij te laag was ondanks dat hij binnen de kaders valt. Hij stelde voor om een proefbehandeling te starten en dat houdt in dat ik een aantal weken 2 keer in de week een injectie krijg . Als ik mij hierdoor beter ga voelen dan is er sprake van een slechte opname van vitamine b12 .

Groetjes van Maya

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht