Postmenopauze en toch nog verschijnselen

Al jarenlang in de postmenopauze en toch maar klachten blijven houden.
De stelling "Het gaat allemaal over", gaat niet altijd op
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Postmenopauze en toch nog verschijnselen

Bericht door Krista » vr 02 sep 2011 06:54

Dag allemaal

Ik ben hier een tijdje niet geweest omdat het eigenlijk best wel goed ging, nou ja het slechte slapen en het zweten daar gelaten.
Ik heb nu sinds een week het gevoel of ik ziek ga worden. zere spieren in armen en benen en misselijk. Heb dan ook nergens zin in en zie overal tegenop. Voorheen een avondje gezellig uit met vrienden eten of zo vond ik leuk en dan voelde ik me ook vaak gewoon goed maar tegewoordig kan niets er nog voor zorgen dat ik me goed voel.'
Ik menstrueer nu al een jaar of 5 niet en dacht dat ik er nu wel eens doorheen zou zijn, maar geloof het nu niet meer zo.
Zijn er andere dames die dit herkennen misschien?

groetjes Christa

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Postmenopauze en toch nog verschijnselen

Bericht door Marjo50 » vr 02 sep 2011 11:11

Hoi Christa

Ik heb ook erge spierpijn en gewrichtsklachten en pijnlijke benen, ik ben dan ook aan sukkelen met de menstruatie, dan maanden geen dan weer wel. Bij mij zijn de spieren en de gewrichten begonnen jaren geleden toen ik mijn onregelmatige menstruatie begonnen, werd steeds erger. Ook ik heb vaker een griepachtig gevoel in de spieren alsof ik ziek aan worden bent. Dat kan dan ook meer als een week aanhouden en dan wordt het weer minder.

Ik heb inmiddels wel elke dag verschillende klachten en nu weer twee dagen hele erge spierpijn voelt alles zo gespannen en pijnlijk aan. Mijn menstruatie wil niet doorzetten. Dus ik heb het ook.
Wens je nog een fijne dag verder

Groet Marjo

Hanna
Berichten van Hanna
Onderwerpen van Hanna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Hanna » vr 02 sep 2011 16:39

Christa,

ik herken wel jouw klachten. Ik ben nu 3 jaar in de menopauze en het ging eigenlijk wel weer goed. Niet alle klachten waren verdwenen, maar de restanten hiervan waren goed hanteerbaar. Helaas nemen momenteel de klachten weer toe, mede door een hoog cholesterol gehalte en een hoge bloeddruk die niet regelbaar is. Misschien zijn dit de laatste stuiptrekkingen, voordat mijn lichaam weer in balans is.

Groeten Hanny

Jenny49
Berichten van Jenny49
Onderwerpen van Jenny49
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Jenny49 » vr 02 sep 2011 16:44

Hoi Christa,

Nog iemand die dit herkent, en ik ben ook al 5 jaar bezig.
Ga morgen op vakantie, maar met deze klachten is het haast geen doen.
Nu heb ik lage rugpijn, en spierpijn in mijn benen.
Maar ik vind het nare zenuwachtige gevoel in mijn lijf, en het misselijke gevoel nog erger.
Ik word er niet goed van, en het slechte slapen breekt me nu ook echt op.

Ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren, maar heb het gevoel er steeds minder goed tegen te kunnen, en moet oppassen niet moedeloos te worden.
Ook begin ik er tegen op te zien als er iemand in mijn huis komt, en ik gezellig moet gaan doen, ik kan het niet meer opbrengen.
maar we moeten wel verder, en dat geld voor ons allemaal.
Jou wens ik ook veel sterkte, en iedereen natuurlijk die hier mee leest.

hartelijke groeten,
Jenny

Carin
Berichten van Carin
Onderwerpen van Carin
Menopauzejaar:

Bericht door Carin » vr 02 sep 2011 18:48

Hoi dames,

dit is allemaal zo herkenbaar dat grieperige gevoel misselijk duizelig bah we weten inmiddels wel dat we vrouw zijn ;)

Sinds november was ik niet meer ongesteld geweest maar helaas .... het is dr weer en niet 1 weekje maar inmiddels al weer 2 pfff. Met komen en gaan en de zakdoeken zijn niet aan te slepen vandaag noem het maar een offday...

Het beste allemaal,
Carin

Carin
Berichten van Carin
Onderwerpen van Carin
Menopauzejaar:

Bericht door Carin » vr 02 sep 2011 18:50

Jenny,

probeer van je vakantie te genieten een andere omgeving kan wonderen doenje zal zien ....... mij deed het vorig jaar erg goed om er even tussenuit te zijn en hopelijk geld dat voor jou ook.

groet, Carin

JolandaB
Berichten van JolandaB
Onderwerpen van JolandaB
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 63

Bericht door JolandaB » vr 02 sep 2011 19:52

Hoi allemaal,

as maandag ook op vakantie, hoop dat het waar is dat een andere omgeving wonderen verricht.

veel sterkte.

gr Jolanda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht