's Nachts misselijk

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

's Nachts misselijk

Bericht door Krista » di 24 feb 2004 09:03

Hallo allemaal.

Ik heb 's nachts regelmatig opvliegers of warmte aanvallen. Maar nu word ik er ook vaak misselijk bij en druk op mijn borst. Ik ben bang dat dat mijn hart is en loop daar de hele dag over te piekeren.

Zijn er vrouwen die dit ook hebben?

Groetjes Christa

Anja01
Berichten van Anja01
Onderwerpen van Anja01
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: 's Nachts misselijk

Bericht door Anja01 » di 24 feb 2004 09:30

Hallo Christa,

De eerste keer dat mij dat overkwam, dacht ik dat ik doodging. Gelukkig had ik al van vrouwen in mijn omgeving gehoord dat dit kon gebeuren en loop ik er niet de hele dag over te piekeren. Voor mij werkt het het beste als ik probeer het zo rustig mogelijk over me heen te laten komen.

Groetjes
Anja

Hinke
Berichten van Hinke
Onderwerpen van Hinke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Hinke » di 24 feb 2004 14:16

Hallo Christa

Misselijk dat herken ik wel, heb dit gelukkig niet elke dag maar zo eens in de 10-16 dagen ben ik 2-3 dagen 'ziek' met kou aanvallen, grieperig en dus misselijk. Maar dan vooral overdag, vanmorgen was het net of was ik zwanger, ik stond echt te kokhalzen in de badkamer zo erg. Ik heb daarbij geen pijn op mijn borst of zo en ik weet ondertussen dat dit van de overgang komt.

Voor de zekerheid toch even bij de huisarts vragen??

Sterkte en groetjes, Hinke.

Dorien5
Berichten van Dorien5
Onderwerpen van Dorien5
Menopauzejaar:

Bericht door Dorien5 » di 24 feb 2004 21:11

Hoi Christa,

Ik heb ook vooral 's nachts veel last van opvliegers, heb daarbij erge pijn in mijn benen. Ik probeer het maar gewoon te laten gebeuren. Maar pijn op de borst ken ik niet. Als ik jou was zou ik voor de zekerheid langs de huisarts gaan. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn dat je niet van al je klachten de overgang de schuld geeft. Voor hetzelfde is er wel iets met je hart!

Dus niet piekeren, helpt toch niet, maar naar de dokter.

Sterkte, Dorien.

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » wo 25 feb 2004 12:59

Hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik ben vanmorgen toch maar even naar de huisarts gegaan. En je raad het natuurlijk al er is niks mis met mijn hart. De dokter stelde wel voor om antidepressivum te gaan gebruiken, maar ik weet niet of dit nou zo'n goed idee is in het verleden ging het toch ook goed!!!

Ook heb ik haar gevraagd, of het iets met de overgang te maken kon hebben, maar volgens haar is dat niet het geval en is gewoon (nou ja gewoon) een angst stoornis. Wel frappant dat ik nu ik al een aantal maanden niet meer menstrueer er zoveel last van heb.

Groetjes Christa

Ineke51
Berichten van Ineke51
Onderwerpen van Ineke51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Ineke51 » do 26 feb 2004 17:53

Hallo Christa

Ik herken het wel, word iedere nacht meerdere malen wakker van opvliegers en ben dan af en toe ook misselijk.

Ineke

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » ma 13 dec 2004 07:03

goedemorgen allemaal.

Ik heb nu al 3 nachten dat ik hartstikke beroerd ben. Zweten misselijk druk op de borst ieder uur wakker. Ik word daar vreselijk bang van want ik denk dat het toch deze keer echt mijn hart is. Ik zit tegen de menstruatie aan dus of dat er mee te maken heeft?
Nu heb ik maar een klameringstabletje genomen en hopen dat het afzakt.
Kan iemand mij misschien geruststellen?

groetjes Christa

Martine51
Berichten van Martine51
Onderwerpen van Martine51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Martine51 » ma 13 dec 2004 08:59

Christa,

Ik heb ook last van hartkloppingen sinds ik 7 weken geleden stopte met de pil, dus bij mij is het wel degelijk een overgangsverschijnsel. Als je echt ongerust bent, raadpleeg toch een dokter. Hoe ongeruster je bent, hoe meer stress, en hoe meer hartkloppingen.

Martine

Elise50
Berichten van Elise50
Onderwerpen van Elise50
Menopauzejaar:

Bericht door Elise50 » ma 13 dec 2004 12:50

Hallo Christa,

Ik heb dit ook, ik ga soms een beetje angstig naar bed met het idee o als ik vannacht maar niet dit of dit enz, krijg.
Ik heb ook hartkloppingen, zweten, wakker liggen ik heb het ook zo gehad, ik word er zo moe van.
En het ene moment kan ik mezelf beter opbeuren dan het andere moment, maar soms kan een nacht zo lang duren.
Ik lig nu 's nachts in bed maar een beetje te denken over de kerst, mijn zinnen verzetten en dan concentreer ik me daar op......... hoe ga ik mijn tafel leuk maken en wat zullen we eten..................
Het klinkt allemaal heel simpel, maar dat is niet zo hoor, dat weet ik ook wel, maar ik probeer ook maar van alles :lol: :lol:

Weet je ik wissel per minuut van stemming denk ik, toen ik dit schreef voelde ik me ook triest dat ik me ook zo voel en een minuut later denk ik nee Lies je gaat geen zielige dingen schrijven, je gaat Christa lekker opbeuren.
Herken je dat Christa dat je per minuut wisselt, of niet?
Ik heb ook zo iets van, ik laat mijn leven niet verknallen door de overgang, maar ik vind het wel heel erg hard knokken hoor.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat jij ook steun vindt hier op het forum.

Maar als je echt denkt dat het niet aan de overgang ligt, ga dan idd. naar de dokter beter een keer te veel dan te weinig.
succes

Groet, Elise

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » do 21 jul 2005 06:15

goedemorgen allemaal.

Ik zit de laatste tijd weer behoorlijk in de lappenmand.
Heb ik het de ene dag niet benauwd, dan ben ik wel weer heel erg duizelig, of heb een druk rechts in mijn zij. Voordat ik 's avonds in slaap val, is het net of ik weg val (dood ga) ik weet niet precies hoe ik dat uitmoet leggen maar het is heel erg eng. Heeft iemand dit misschien ook? Gek word je van al die kwaaltjes.

groetjes
Christa

Coby47
Berichten van Coby47
Onderwerpen van Coby47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Coby47 » do 21 jul 2005 11:25

Hoi Christa,

ik ken dat, heb je het ene niet dan heb je het andere wel. Wil niet eens meer plannen maken om iets te doen, omdat je niet weet hoe je je die dag zal voelen.
Duizelig, hoofdpijn, licht gevoel, moe, pijn in je benen, buik of borst, het houdt niet op...............
Had soms weleens als man op de wereld willen komen!

Troost je, je hebt lotgenoten, ook al lost dat je problemen niet op!
Dat "neervallen" 's avonds lijkt op wegglijden? Dat heb ik ook een tijdje gehad, je zou niet eens meer durven slapen. Het had bij mij toen te maken met het feit dat ik verschrikkelijk moe was, als je dan gaat ontspannen krijg je dat. Het gaat over!

groetjes, Coby

Plopje
Berichten van Plopje
Onderwerpen van Plopje
Menopauzejaar:

Bericht door Plopje » do 21 jul 2005 16:50

Hallo Coby en alle dames

Die druk in mijn rechterzij heb ik ook al een tijdje een naar gevoel is dat
Ben er al mee naar mijn HA geweest en heeft er een echo laten maken in het ziekenhuis maar niets gevonden. Hij dacht dat ik galstenen had maar gelukkig is dat niet zo.

Heb jij ook dat die pijn in je zij een tijdje weg is en dan weer terugkomt ? Zo heb ik er een paar dagen geen last van en dan begint het weer, dan weet ik niet waar ik het zoeken moet.

Dat slapen alsof je wegvalt dat is een soort van angstgevoel net of je in een kuil valt heel eng is dat dat heb ik ook een poosje gehad en gelukkig is dat weer weg gegaan ,wat ik ervoor terug heb gekregen is dat ik bijna geen oog meer dicht doe 's nachts om 4 uur loop ik nog in de rondte,heel vermoeiend allemaal.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en laat je gewoon door de HA nakijken voor de zekerheid kan nooit geen kwaad toch.

groetjes Plopje

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » do 21 jul 2005 21:09

hoi Coby en Plopje.

Bedankt voor jullie reactie. Die druk die ik in mijn zij heb die is bij mij ook zomaar weer een poosje weg. Ik als hypochonder kan me daar vreselijk druk over maken ik denk aan de meest enge ziektes en daardoor ga ik denk ik ook hyperen.

Vaak is het erger tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden (zou moeten worden) maar nu heb ik het bijna constant. Toen ik 6 maanden niet menstrueerde voelde ik mij redelijk goed maar nu de menstruatie weer teruggekomen is voel ik me zo rot dat ik toch weer overweeg om aan de antidepressiva te gaan. Ook pieker ik de hele dag over dood, ziektes, ongelukken enz. voelt echt aan als een midlifecrisis. Zelfs als ik een kalmeringspil neem (gelukkig heel zelden) gaan de klachten niet helemaal over. Zou dit nou echt allemaal met de overgang te maken hebben>

Christa

Coby47
Berichten van Coby47
Onderwerpen van Coby47
Menopauzejaar:

Bericht door Coby47 » vr 22 jul 2005 12:35

Hoi Christa,

denk dat het er wel mee te maken heeft. Het schijnt dat je in de (pre) overgang toch labieler bent als normaal.
Zelf ben ik nu al maanden duizelig, in het begin ging het redelijk over met kalmeringsmiddelen (nu dus steeds minder) en soms geloof ik gewoon ook dat ik vast een erge hersentumor heb of zo. Als ik zo loop te zweven, zwerf ik heel Internet over om te kijken wat het kan zijn........... als het dan weer weg of minder is gaat mijn angst ook over.
Dus je bent niet een hypochonder hoor, je hebt echt gewoon last van de overgang.

Sterkte meis,
groetjes, Coby

Tilly40
Berichten van Tilly40
Onderwerpen van Tilly40
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Tilly40 » do 28 jul 2005 14:34

Hallo dames

Zo herkenbaar :cry:
Ik ben ook zo vaak ineen misselijk, net als toen in me zwangerschappen.
Ik ben ook ene hypochonder en durf dan ook niks meer hoor.
Dan weer pijn in de borst, dan weer hoofdpijn, dan weer sterretjes als ik me omdraai, dan weer duizelig. :(

Groeten, Tilly

Bo42
Berichten van Bo42
Onderwerpen van Bo42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Bo42 » di 02 aug 2005 23:36

Hallo allemaal,

Die pijntjes en andere verschijnselen zijn heel herkenbaar en ook ik ben een hypochonder geworden.
Zo het met de overgang te maken hebben?
nooit geen last van gehad daarvoor.
Dat wegglijden als je bijna slaap heb ik ook wel eens, een aantal jaren vrij vaak.
Nu ben ik met die klacht naar de ha gegaan omdat ik niet meer durfde te gaan slapen.
Deze heeft me uitgelegd dat het komt omdat je dan bijna in slaapt valt en je estrale lichaam, je ziel zogezegd los komt van je lijf.
Ook dat als je in slaap valt, je toch een soort van flauw valt.
Omdat je nu heel gevoelig bent van alles wat er met je gebeurd voel je ook dit moment heel goed.
Zodoende dat daarom ook vaak medicijnen hier niet goed op werken want het moment van in slaap vallen blijf er toch.
Omdat ik met dit gegeven wat kon is het bij mij wel minder geworden omdat ik het gewoon laat gebeuren nou.
Ook wil meditatie hier nog wel eens bij helpen,omdat je dan stil staatbij je eigen lijf.
Dit klinkt allemaal wel simpel maar zelf heb ik het ook nog niet helemaal onder controle hoor en heb ik ook dagen dat ik denk jullie kunnen allemaal de pot op ik ga hier dood.
Dit is gelukkig nog nooit gebeurd en daar put ik dan me kracht maar weer uit.

Ik wens iedereen veel sterkte en hoop dat het gauw over mag zijn.

Bo

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » zo 07 aug 2005 09:08

Hoi allemaal.

Sinds ik weer bijna iedere maand ongesteld ben voel ik me dood en dood ziek. Ik ben misselijk draaierig pijn in buik maag en zij en bovenal doodsbang om iets ernstig te hebben,. Ik kan nergens meer van genieten en heb ook nergens zin in. Dit kan toch zo niet doorgaan, ben van de ellende maar weer aan de antidepressiva gegaan.
Als er meer vrouwen zijn die dit hebben reageer dan alsjeblieft want ik denk echt dat ik hier de enige in ben.

Groetjes Christa

Renske
Berichten van Renske
Onderwerpen van Renske
Menopauzejaar:

Bericht door Renske » zo 07 aug 2005 11:13

Beste Christa,

Las net je berichtje. Waardeloos dat je je zo voelt. Ben je al lang in de overgang en hoe oud ben je? Ikzelf ben nu al zo'n jaar of 7 met die ellende bezig. Eerst werden de cyclussen korter, 18 dagen, toen weken achter elkaar menstrueren, toen om de 14 dagen, een paar dagen en dan stoppen en een week later weer, met alle klachten van dien. Sinds 2 jaar is het helemaal een ramp, 7 maanden niet, dan weer iedere maand, dan weer 4 maanden niet, weer een menstruatie en nu weer 2 maanden niet. Ik voel me nu al een week of ik ongesteld ben, het begon weer met iedere dag hoofdpijn, buik- en rugpijnen, spierpijnen op borst en arm, 's morgens heel down en huilerig, slecht slapen. Je hoort het wel he, ook een lotgenoot, ben nu 51.

Veel sterkte hoor, groeten Renske

Sophia
Berichten van Sophia
Onderwerpen van Sophia
Menopauzejaar:

Bericht door Sophia » zo 07 aug 2005 13:38

Hallo Christa,

Wat akelig dat je je zo slecht voelt. Op dit moment heb ik hetzelfde. Ik doe niets anders dan vloeien en.... huilen omdat ik denk dat er ik iets anders (ernstigs) heb.

Afspraken met vrienden en op mijn werk kunnen steeds vaker niet doorgaan omdat ik me zo slecht voel, ja soms ben ik er ook nog misselijk bij.

Ik vraag me af of er nou helemaal niets is wat ons zou kunnen helpen (behalve hormoonpreparaten waar ik niet op zit te wachten).

Een ding is zeker, als je je lichamelijk niet goed voelt, maalt er van alles door je hoofd, wat misschien helemaal niet nodig is.

Ik wens je veel sterkte.
Groetjes,
Sophia.

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » zo 07 aug 2005 15:32

Hoi dames

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben nu 46 jaar en heb het idee dat ik al een tijdje met de overgang bezig ben. Ook bij mij is het wel eens dan weer 6 maanden en dan weer 4 maanden weggebleven. Ik ben ongeveer 6 maanden geleden gestopt met de AD omdat ik er van overtuigd was dat mijn klachten nu puur met de overgang te maken hadden (slikte het denk ik zo'n 6 jaar) en dat ik daar net zo als iedereen maar doorheen moest.

Maar nu ben ik zo somber, angstig en beroerd dat ik er toch maar weer mee ben begonnen. Het engste vind ik eigenlijk dat er geen dag voorbij gaat dat je je lekker voelt en ook dat onwerkelijke vind ik heel erg beangstigend. Mensen schijnen het niet aan me te kunnen zien, dus denken ze al snel dat je je aanstelt en dat je je er maar overheen moet zetten (er niet aan denken) mijn wereldje word best wel klein nu want ik zie echt overal tegenop.

Ik hoop dat de AD weer gauw aanslaat want zoals het nu is zie ik er geen gat in.

Christa

Cynthia
Berichten van Cynthia
Onderwerpen van Cynthia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Cynthia » zo 07 aug 2005 22:55

Hallo dames,

ik ben de laatste weken ook elke dag misselijk, helpt soms als ik iets eet. Ik moet morgen naar het ziekenhuis, want ik heb links achter hevige steken in mijn linker kont. Ik hoop zo dat ik geholpen word, want hier word ik echt moedeloos van.

gr Cynthia

Angelique32
Berichten van Angelique32
Onderwerpen van Angelique32
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Bericht door Angelique32 » ma 08 aug 2005 12:41

Hallo dames

Dit heeft echt met de premenopauze te maken.
Ik zit met hetzelfde.

Groet
Angelique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht