Bloed prikken tweede dag menstruatie

De zin en onzin van overgangstesten
Soms kan een overgangstest de overgang aantonen. Maar heel vaak ook niet, wat voor veel verwarring kan zorgen. Testen zijn momentopnames en je hormonen schommelen
Misspotter
Berichten van Misspotter
Onderwerpen van Misspotter
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 33

Bloed prikken tweede dag menstruatie

Bericht door Misspotter » vr 08 mar 2019 17:12

Goeiemiddag,

Ik ben een vrouw van 33, en ik zit al enkele weken thuis met burn out/ depressie.
Afgelopen jaren heb ik heel veel meegemaakt, waardoor ik klachten van het afgelopen jaar steeds aan de stress weet.
Hartkloppingen, onregelmatige en veranderende menstruatie, plotseling zweten. Maar sinds kort ook wel haarverlies.

Nu heb ik eergisteren bloed laten prikken, onder andere voor controle hormoonspiegels, maar dit was de tweede dag van mijn menstruatie. Is deze uitslag dan betrouwbaar? Heeft een thuistest zin?

Misspotter

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Bloed prikken tweede dag menstruatie

Bericht door SusanL » ma 11 mar 2019 15:02

Jeetje Misspotter

Lees gewoon hier ff over overgangstesten: hetzij thuistesten, hetzij bloedprikken. Er is al zoveel over geschreven. Beiden zijn niet betrouwbaar in de pre-overgang omdat je hormonen juist tijdens de pre-overgang zo schommelen (wat dus verschijnselen kan geven zoals jij die beschrijft.) De uitslag van zo'n test, die in principe niet veel zegt, kan je behoorlijk op het verkeerde been zetten. Je bent niet voor niks op dit forum terecht gekomen. Je denkt blijkbaar dat je in de pre-overgang zit dan zitje dus ook in de pre-overgang, zo werkt het over het algemeen.
En nee je bent niet te jong, ook dat kan je hier lezen.

Susan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht