Menopauze zelftest geef eerste keer een dun streepje en de tweede keer een nog lichter streepje.

De zin en onzin van overgangstesten
Soms kan een overgangstest de overgang aantonen. Maar heel vaak ook niet, wat voor veel verwarring kan zorgen. Testen zijn momentopnames en je hormonen schommelen
Tamara079
Berichten van Tamara079
Onderwerpen van Tamara079
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 38

Menopauze zelftest geef eerste keer een dun streepje en de tweede keer een nog lichter streepje.

Bericht door Tamara079 » za 09 sep 2017 17:03

Hallo allemaal,

Ik ben 36 en heb al een tijd een vermoeden dat ik in de overgang ben.
Ik gebruikte de prikpil maar ben ermee gestopt om te kijken of mijn vermoedens kloppend waren.
Een paar dagen geleden heb ik een zelftest gedaan.
Deze werkt hetzelfde als een zwangerschapstest en deze lieten twee lijntjes zien, de ene een dunne, maar wel zichtbare lijn.
Vandaag heb ik de test over gedaan en liet een tweede lijntje zien maar zichtbaar dunner dan de vorige.
Zijn er hier meer mensen die hier ervaring mee hebben, zou dit positief of negatief kunnen betekenen?
Ik ben nu bijna vier maanden gestopt met het gebruik van de prikpil en vraag me af hoe betrouwbaar de zelftest is.

Tamara

Hannelore
Berichten van Hannelore
Onderwerpen van Hannelore
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Re: Menopauze zelftest geef eerste keer een dun streepje en de tweede keer een nog lichter streepje.

Bericht door Hannelore » di 12 sep 2017 16:57

Hoi Tamara,

Ik ben 39 en heb ook het ernstige vermoeden dat ik in de overgang zit. Ik lees nu voor het eerst dat er testen zijn. Dus ik ga er eentje halen. Ben benieuwd..... Hou m'n hart vast eerlijk gezegd.

Hannelore

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Menopauze zelftest geef eerste keer een dun streepje en de tweede keer een nog lichter streepje.

Bericht door Kimberley » di 12 sep 2017 18:12

Hallo Hannelore en Tamara

Als ik jullie was zou ik eerst alles lezen hier over overgangstesten. Er is al zoveel over geschreven. Het lezen erover heeft mij geld uitgespaard om zo'n test te kopen ;)

Groetjes Kimberley

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht