Vraag menopauze test

De zin en onzin van overgangstesten
Soms kan een overgangstest de overgang aantonen. Maar heel vaak ook niet, wat voor veel verwarring kan zorgen. Testen zijn momentopnames en je hormonen schommelen
Feetje
Berichten van Feetje
Onderwerpen van Feetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 35

Vraag menopauze test

Bericht door Feetje » ma 21 mar 2016 13:59

Hallo dames

Ik ben 31 jaar en ik heb een aantal maanden geleden de urinetest gedaan, om uit te sluiten dat mijn klachten veroorzaakt worden door de overgang. Helaas had ik twee positieve testen.
Ik ben met de test naar de huisarts gegaan. Zij heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog. De gynaecoloog heeft uitgebreid onderzoek gedaan, maar kan de (begin van de ) overgang niet bevestigen, maar ook niet ontkennen.

Nu heb ik een vraag over de betrouwbaarheid van deze test (de gynaecoloog kan hier geen antwoord opgeven):
- ik heb de test gedaan 11 maanden, nadat ik bevallen ben van onze zoon. Ik heb in deze tijd 3 weken borstvoeding gegeven. Kan het zo zijn dat mijn hormoonhuishouding nog schommelde op het moment dat ik de test gedaan heb? Dus vanaf hoeveel maanden na bevalling is de test betrouwbaar?
- Vanaf je 30e neemt bij iedere vrouw de vruchtbaarheid af. Betekent dit dat iedere vrouw boven de 30 wellicht een positieve test heeft?

Feetje

Floep88
Berichten van Floep88
Onderwerpen van Floep88
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 39

Re: Vraag menopauze test

Bericht door Floep88 » do 31 mar 2016 22:50

Hoi feetje!!

Bij mij hetzelfde verhaal! Ook sinds mijn zwangerschap vage klachten en positieve thuistest. Volgens bloedonderzoek ben ik niet in de overgang maar heb soms wel twijfels of mijn klachten toch niet komen door hormonen. Waar heb jij last van als ik vragen mag?

Floep

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht