Bloeduitslagen goed. Overgang?

De zin en onzin van overgangstesten
Soms kan een overgangstest de overgang aantonen. Maar heel vaak ook niet, wat voor veel verwarring kan zorgen. Testen zijn momentopnames en je hormonen schommelen
ChantalH
Berichten van ChantalH
Onderwerpen van ChantalH
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bloeduitslagen goed. Overgang?

Bericht door ChantalH » ma 16 mar 2015 09:51

Hallo

Ik kom net bij de dokter vandaan en ik ben volgens haar niet in de overgang, want mijn hormoonspiegel was binnen de grenzen. Maar waarom heb ik dan rugpijn bij de menstruatie ben ik het in ene na 3 wk i.p.v. 4, is het heftiger. Heb ik huilbuien, geen zin in vrijen, prikkelbaarheid, urineverlies, transpiratieklachten.
Mijn moeder was 36, nadat haar baarmoeder er uit was gehaald (dat is anders volgens haar), mijn tante 42. Ik ben nu 43. Mijn oma was ook vroeg volgens mijn moeder.
De huisarts zegt dat de klachten niet helemaal de overgang hoeft te zijn, omdat ik ook stress ervaar. Wij hebben nu 2 jaar ons huis te koop staan en heel veel kijkers gehad. Dat met een gezin van 5 personen (2 kleintjes) is vervelend. Het huis voor al die bezichtigingen schoonmaken terwijl er ook kinderen spelen en je was. Volgens de huisarts kan dat ook de klachten veroorzaken en dat van urineverlies is een bekkenbodem probleem. Daar ben ik vorig jaar voor bij een bekkenfysio geweest en behandeld. Kortom kan ik gewoon er even niet meer tegen of is het toch de voorbode van de overgang?

Groetjes Chantal

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Re: Bloeduitslagen goed. Overgang?

Bericht door Lee64 » ma 16 mar 2015 10:40

Hallo Chantal

Waar jij in zit is de pre-overgang. Dat is geen voorbode van de overgang maar gewoon een onderdeel van de overgang die uit verschillende fasen bestaat.

In deze fase kunnen de hormoonspiegels nog normaal zijn terwijl er al wel van alles verandert in je. Bijvoorbeeld op menstruatiegebied of in je manier van beleven van alles en nog wat.

Veel lezen hier. Het wordt allemaal uitgelegd.

Vr gr lee

Debbeltje
Berichten van Debbeltje
Onderwerpen van Debbeltje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Bericht door Debbeltje » di 17 mar 2015 15:44

Hoi Chantal,

Hier ook soortgelijke situatie..bloeduitslag wees bij mij ook geen overgang aan. De zelftest was overduidelijk postitief. De huisarts gaf aan dat de zelftest niet betrouwbaar was.
Er was nog wel een ander hormoon hoog(ben naam even kwijt) maar dat kon wel vaker schommelen. Ik heb een mirena spiraal. Dit zou niet van invloed moeten zijn op de fsh. Ik gaf aan de huisarts aan dat ik voor gebruik mirena ook al nauwelijks meer menstrueerde. Ook gaf ik aan dat de stemmingswisselingen duidelijk overeenkwamen uit de periode dat ik tegen pnd aanzat.
Er kwam als reactie dat we het allemaal druk hebben dat het wel stress zou zijn en vitamine tekort :shock:
Ik heb na deze reactie de rest van mijn klachten niet meer geuit..voelde me duidelijk niet serieus genomen!

Debbeltje

ChantalH
Berichten van ChantalH
Onderwerpen van ChantalH
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Bericht door ChantalH » di 17 mar 2015 21:53

Hallo

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb een afspraak gemaakt mij een overgangsconsulente. Iemand die wel open staat voor je klachten en niet meteen de stempel geeft stress.

Groetjes Chantal

Plaats reactie