Branderig gevoel in mond/tong

Geuren en smaken anders beleven. Drogere ogen en mond. Wazig zien, overgevoeligheid voor licht of geluid.
Zelfs je stem verandert in de overgang
Rietje55
Berichten van Rietje55
Onderwerpen van Rietje55
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 68

Branderig gevoel in mond/tong

Bericht door Rietje55 » ma 22 sep 2003 21:57

Hallo dames

Ik ben al een aantal jaren in de overgang, maar de laatste 3 jaar heb ik erg last van een branderige tong en lippen. Ook heb ik vaak een vol gevoel in mijn keel. Ik zou graag willen weten of dit te maken heeft met de overgang en of er ook andere vrouwen zijn die hier last van hebben...

Alvast bedankt voor jullie reacties,

groetjes Rietje

Hanke
Berichten van Hanke
Onderwerpen van Hanke
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 65

Re: Branderig gevoel in mond/tong

Bericht door Hanke » ma 22 sep 2003 22:27

Hoi Rietje,

ik weet niet of het bij de overgang hoort, maar ik heb bij vlagen ook last van een branderig gevoel op mijn tong, soms wat tintelen.

Tegelijkertijd heb ik dan ook vaak last van een vol gevoel, misselijk en toch honger. Misschien zijn er meer vrouwen die hier last van hebben?

Hanke

Rietje55
Berichten van Rietje55
Onderwerpen van Rietje55
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 68

Bericht door Rietje55 » di 23 sep 2003 11:09

Hallo Hanke,

bedankt voor je reactie, het is fijn om te horen dat ik het niet alleen heb. We weten natuurlijk niet zeker of het wel van de overgang komt, maar misschien komen er meer reacties...

Groetjes Rietje

EllyO
Berichten van EllyO
Onderwerpen van EllyO
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 64

Bericht door EllyO » di 23 sep 2003 20:40

Hoi Rietje,

Dat branderige gevoel in je mond is absoluut een overgangsklacht!!!

Ik zit sinds 3 jaar in de overgang ( word over ruim 4 maanden 50 ) en heb de afgelopen 2 jaar last van een droge mond en branderig gevoel. Ik drink regelmatig een glas water tussendoor en sinds een jaar heb ik een waterkan met filter, dus zuiver water; je kunt ook spa drinken.

Als ik drie uur niets heb gedronken, heb ik het gevoel of mijn mond in brand staat, zelfs 's nachts heb ik een fles met water naast me staan en drink 2 keer per nacht een glas water, dit houdt natuurlijk wel in, dat ik er ook 2 keer per nacht uit moet om te plassen, maar ja, ik heb ook slaapproblemen, dus ik ben toch wel regelmatig wakker.

Ik heb wel meerdere klachten, gelukkig niet alles wat er op die site staat, maar bij iedereen is het natuurlijk verschillend.

Ik heb al verschillende keren bij de tandarts gezeten hiervoor, maar hij kan absoluut geen afwijkingen vinden in mijn mond, dus dat is uitgesloten.
Ik hoop, dat ik je een beetje duidelijkheid heb kunnen geven.

Groetjes,
EllyO

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht