Sterker ruiken, misselijk van geuren

Geuren en smaken anders beleven. Drogere ogen en mond. Wazig zien, overgevoeligheid voor licht of geluid.
Zelfs je stem verandert in de overgang
Rianne6
Berichten van Rianne6
Onderwerpen van Rianne6
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Sterker ruiken, misselijk van geuren

Bericht door Rianne6 » do 12 okt 2006 19:09

Hallo lezers van dit forum,

Sinds ik in de overgang kan ik af en toe misselijk worden van bepaalde geuren. Bepaalde etenswaren, koffie, maar ook soms parfum of aftershave luchtjes die ik vroeger erg lekker vond, daar kan ik soms niet meer tegen. Hebben meer vrouwen dit?
Lijkt op wat je soms in de eerste maanden van de zwangerschap hebt.

groetjes, Rianne

Marja11
Berichten van Marja11
Onderwerpen van Marja11
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: Sterker ruiken, misselijk van geuren

Bericht door Marja11 » do 12 okt 2006 21:21

Hallo allemaal,

Ik heb dat de laatste tijd ook regelmatig dat ik misselijk wordt van een bepaalde geur en vooral van chemische luchtjes.
Het lijkt ook wel of ik op sommige momenten een super reuk heb.
Dan ruik ik aftershave van een college op 20 meter afstand.
Trouwens zo gaat dat ook met me gehoor, soms moet ik 3x vragen aan iemand die naast me zit wat die zegt en de andere keer kan ik
een gesprek van veraf volgen.

Groetjes, Marja

PetraS
Berichten van PetraS
Onderwerpen van PetraS
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door PetraS » di 31 okt 2006 20:59

Hi Vrouwen,

Yip, ik herken het helemaal. Overigens niet alleen mijn reuk is 'scherper' en gevoeliger geworden; al mijn zintuigen zijn verscherpt!
Word, naast alle geurtjes die in de lift, op het werk, in de supermarkt hangen ook gek van alle geluiden, dus ja Marja, dat deel ik ook met je, ben schrikachtig, zie van alles bewegen, duik weg voor blaadjes die op de voorruit van mijn auto vliegen...

Misschien ben ik daarom ook zo moe? Zo veel te verwerken?

Sterkte allemaal.

Groet, Petra

Digikaat
Berichten van Digikaat
Onderwerpen van Digikaat
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Digikaat » ma 18 dec 2006 20:18

Hallo dames,

Ik ben 43 en zit sinds mijn 37e in de overgang met alle symptomen die de overgang kent. Vooral de afgelopen twee jaar heb ik last van opvliegers, een onrustig en soms benauwd gevoel en ik ben moe, hondsmoe. Kon ik vroeger probleemloos tot diep in de nacht door werken, nu is mijn batterijtje ''s avonds om 22.00 uur helemaal leeg. Om uiterlijk 22.30 uur lig ik dan ook in mijn mandje, anders trek ik het de volgende dag beslist niet. Je moet je voorstellen dat ik een bijzonder actief mens van aard ben en daar af en toe dus heel flink van baal als ik niet fatsoenlijk uit de voeten kan maar ik moet me er bij neerleggen en daar doe ik goed mijn best voor. Gelukkig heb ik mensen om me heen die me goed begrijpen maar in de beginfase had ik regelmatig een zwaar schuldgevoel.

Overigens is het overgevoelig zijn voor geurtjes voor mij ook zeer herkenbaar, onze zoon vind het heerlijk om allerlei aftershave en andere geurtjes te gebruiken en als hij dat uitgebreid gedaan heeft, kom ik de eerste tijd beslist niet in de badkamer. Sterke zweetlucht en soms kookluchtjes kunnen me ook tot kokhalzen brengen.

Groet, Karin

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht