Help, ik stink

Geuren en smaken anders beleven. Drogere ogen en mond. Wazig zien, overgevoeligheid voor licht of geluid.
Zelfs je stem verandert in de overgang
Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Help, ik stink

Bericht door Martina63 »

Hoi dames,

ik heb een probleem waar ik echt raad voor nodig heb, het zit namelijk zo, de douche draaid hier overuren, heb ik lekker gedoucht en verzorgt, krijg ik een opvlieger zweet me kapot en de douche is voor niets geweest, ik stink gewoon, ik heb verschillende deo, s geprobeerd, maar hier is geen enkele deo tegen opgewassen, ik durf gewoon niet in de buurt van mensen te komen, angst dat ze me ruiken, help wat kan ik hier aan doen?
en heeft iemand van jullie dames dit ook?

Hoop op reacties groetjes Tina

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd: 54

Re: Help, ik stink

Bericht door Max »

Hallo Tina,

Is normaal hoor, heb het zelf ook gehad en verschillende deo's uitgeprobeerd.

Je kan links boven bij de zoekfunctie van alles vinden:)

Groet Max.
Pimpelmees
Berichten van Pimpelmees
Onderwerpen van Pimpelmees
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Pimpelmees »

Hallo

Ja, heb ik soms ook.
Echt gênant.
Toch zegt bijvoorbeeld mijn zus dat ze me niet ruikt, terwijl ik het idee heb dat ik werkelijk een uur in de wind stink.
Hopelijk is het dus voor jezelf toch erger te ruiken dan voor een ander.
Moet wel zeggen dat ik er de laatste tijd minder last van heb dan een poosje geleden en volgens mij heeft het ook met de tijd van de maand te maken. :roll: Dus inderdaad een hormonaal iets.
Veel meer dan tussendoor af en toe even wassen onder de oksels en, indien mogelijk, een ander shirtje/blouse aantrekken, weet ik ook niet.
Deodorants die beloven je 24 uur fris te houden, redden het hier soms nog geen 24 minuten! ;)

Pimpelmees
Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Martina63 »

Hoi Pimpelmees en Max

Fijn dat jullie reageren en het probleem herkennen, helaas is het zo dat ik dus niet alleen mezelf ruik, mijn moeder en mijn gezin beamen het steeds weer, poeh wat ruik je, zeggen ze dan, kom ik dus net onder de douche vandaan, word dan soms ook erg boos en snauw, ja weet je wat blijf de hele dag onder de douche staan, hebben jullie ook geen last van me, och kan er wel om huilen, zit nu al steeds op de andere bank om maar niet in hun buurt te zijn, bah vreselijk.

Maar wel fijn dat jullie mijn probleem beamen, weet ik tenminste dat het niet abnormaal is.

Heb vandaag sowieso een k.....dag, vannacht om half 4 opgestaan uit pure ellende kreeg maar liefst 7 opvliegers achter elkaar, de ene was nog niet weg of de andere kwam alweer, zelfs mijn man kwam naar beneden om te vragen of het wel goed ging, heb hem gelijk weer naar bed gestuurd was zo beroerd dat ik gewoon niet kon praten, wat dit nu weer was?
Heb ik nog niet eerder gehad, hebben jullie dit ook?

groetjes Tina
Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 56

Bericht door Babsi »

Hallo dames

Ik heb ook zo'n periode gehad. Voelde me ook ontzettend vies. Ik heb van die crème van een bekend deo merk. Hierdoor maak je minder zweet aan. Vaak spuit ik erover dan nog deo. Dit spul is er ook in een lotion, deze vond ik beter werken. Ik gebruik dit alleen als ik weg moet en mensen zal ontmoeten.
Het is zeker hormonaal. Heb dit na mijn bevalling ook een tijdje gehad.

Wat ook helpt is onder de douche je oksels te wassen met een washand. En dan bedoel ik echt flink boenen. De bacteriën die voor die zweetlucht zorgen die zitten echt behoorlijk aan je huid geplakt. Ik vond wel dat door het boenen met een washand het schoner werd.
Ik gebruik nooit een washand onder de douche, daarom vermeld ik het nog even.

Babsi
Frannie
Berichten van Frannie
Onderwerpen van Frannie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Frannie »

Hallo,

wat vervelend zeg.

Google eens op baking soda, zuiveringszout :!:

Sterkte hoor.

groetjes Frannie
Dit onderwerp is 5 jaar en 1 maand oud. Er kan niet meer op gereageerd worden.
Maak en nieuw onderwerp aan, of reageer in een ander soortgelijk onderwep
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht