Oorklachten

Geuren en smaken anders beleven. Drogere ogen en mond. Wazig zien, overgevoeligheid voor licht of geluid.
Zelfs je stem verandert in de overgang
Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Oorklachten

Bericht door Tessel »

Hallo dames,

Natuurlijk heb ik ook op dit forum al gekeken over oorproblemen.
Maar wat ik me afvraag of die oorklachten ook echt door de overgang komen.
Het lijkt wel of mijn oren strak staan..of ze geolied moeten worden. Zo droog voelt alles aan. Ook een druk op mijn oren en een zoemend geluid. Gisteravond kreeg ik een wegtrekker. Mijn oren begonnen te suizen en piepen. En ik werd draaierig.
Ik merk ook dat ik niet meer tegen lawaai kan. Het liefst zit ik op een onbewoond eiland..lekker rustig.

Ook mijn neus/holtes zitten dicht. Voelt als verkouden zonder dat ik dat ben. Ik kan alleen maar snuiten onder de douche.
Heeft dit alles nou te maken met al je slijmvliezen die in je keel, neus en oorgebied zitten. Dat alles droger wordt door de hormonen.
Ik heb echt mega last van mijn oren..
Wie herkent dit probleem??

Groet Tessel

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd: 72

Re: Oorklachten

Bericht door Palma »

Hallo

Ik heb ook veel last van mijn oren. ze zitten vaak dicht en ook ben ik vaak duizelig. Hoor mijn stem in mijn hoofd wat heel vervelend is en mijn neus zit om de haverklap dicht. Neusspray voor kinderen helpt bij mij soms. Rare hoofdpijnen die van de ene kant naar de andere trekken. Tot overmaat van ramp ook vaak buikpijn. Ik word er zo moe van kan soms wel huilen, elke dag is er wel wat.

Palma

Sjellie
Berichten van Sjellie
Onderwerpen van Sjellie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Sjellie »

Hoi Dames,

Precies hetzelfde als bij mij, ook druk op mijn oren, zoemend geluid, het piepen en suizen.
En Tessel, ook ik kan niet meer tegen lawaai en harde geluiden.
Heb altijd oordopjes bij me, die ik in doe als het nodig is.
Het suizen en piepen in mijn oren is het heftigst als ik van te voren blootgesteld ben aan harde geluiden, of zelf druk ben geweest.
Het is net of ik dan teveel prikkels heb opgedaan. Het kan dan zijn dat het soms dagen duurt
voor het weer rustig is in mijn hoofd. Het komt en het gaat.
Daarbij heb ik ook last van droge ogen, ( ze tranen dan veel )
En vaginale droogheid, ( het meeste last ervan als ik eigenlijk ongesteld had moeten worden )

's Morgens heb ik altijd dat er wel 1 neusgat dicht zit, en een droge keel.
En zoals bij jou ben ik dan niet verkouden. Ook mijn oren klappen soms dicht, vooral als ik gezeten heb, en dan op sta.
Een tijd terug was ik wel neusverkouden, eigenlijk wel prettig want toen had ik nergens last van.
Natuurlijk niet want toen stond niet alles droog.

Groetjes Sjellie

Effie
Berichten van Effie
Onderwerpen van Effie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Effie »

Hoi allen,

Ik heb ook o.a. last van mijn oren, vooral rechts. Ik wil het niet maar ben er de hele tijd mee bezig, heel vervelend! Het lijkt wel of ik, nu ik in de overgang ben, veel meer last van alles heb. Zonder blikken of blozen 3 kinderen gebaard (en was echt niet makkelijk met o.a. stuitligging) maar nu veel lagere pijngrens misschien, oor suist, steekjes, drukgevoel, daar weer hoofdpijn van, BAH!
Ik wil ook niet steeds klagen dus ga gewoon door en hoop dat het vanzelf wegtrekt. Wel troostend dat ik niet de enige ben met deze klachten. (tuurlijk ook opvliegers, spierpijn, onrustig slapen enz.)

Effie

Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:

Bericht door Tessel »

Hallo dames

Dank voor jullie antwoord. Het is toch fijn om te weten dat je niet de enige bent met dit
probleem. Ik loop hier nu een paar maanden mee. En ik merk dat het op en af gaat.
Zeker bij stress en drukte merk ik dat ik er weer meer last van krijg.
Ik rol van de ene klacht in de andere. Maar dit met mijn oren vind ik toch wel het meest vervelend en pijnlijk.
Ik wens jullie ook veel sterkte..en hopen dat de oren snel weer normaal worden.

Groet Tessel

Delano2013
Berichten van Delano2013
Onderwerpen van Delano2013
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Delano2013 »

Hoi

Ik ben zo blij dit te lezen lijd ook verschrikkelijk aan oorsuizen. Zit nu ook in beginfase van de overgang kan het echt daardoor komen ook de druk op je oren het dichtklappen de dichte neus in de avond jezelf horen praten lees alles en dan nog de huilbuien slecht slapen wat hebben wij vrouwen het toch moeilijk kan je toch ook in de war zijn met doe hormonen iedereen heel veel sterkte met deze moeilijk tijd af

Els

Sjellie
Berichten van Sjellie
Onderwerpen van Sjellie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Sjellie »

Beste Els,

Oorsuizen ook een van mijn klachten, en net als jij ook lijkt het of mijn neus niet echt open is.
Heb het idee dat het samen hangt met elkaar.
Het gevoel geeft me af en toe dat ik last heb van droge slijmvliezen. droge ogen, droge keel, droge neus.
Dichtslaan van oren, geeuw ik een keer lijken ze open te gaan. (tijdelijk)
KNO keel, neus, oren leerde we toch op school dat dat samenhangt. Voor mijn ogen gebruik ik kunstdruppels.
Trouwens dacht eerst dat het hooikoorts was.
Paar dagen geleden oren uit laten spuiten. Ze zaten wel dicht, maar het suizen was niet over wat ik wel hoopte.
Voor ik naar bed ga gebruik ik neusspray lijkt soms wat te helpen.
Dat suizen beheerst mijn hele doen en laten.

Groetjes sjellie

Delano2013
Berichten van Delano2013
Onderwerpen van Delano2013
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Delano2013 »

Hoi Sjellie,

voel met je mee heb precies hetzelfde met het oorsuizen, beheerst ook bij mij alles heel lastig. Ik heb mezelf aangemeld bij auris trok het niet meer krijg nu een ruis maskeerder bij beter horen vandaan toch niet te geloven dat dit door je overgang komt, weet wel dat alle emoties zich dan op je gehoor uitwerkt is een zwakke plek.

Heel veel sterkte hiermee,
groetjes Els

Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:

Bericht door Tessel »

Hallo,

We zijn bijna 2,5 jaar verder en ik heb nog steeds heel veel last van mijn oren. Ook 's nachts een droge mond.
1 oor zit al die tijd al dicht. Ook mijn neusgat zit constant verstopt. En ook het suizen en piepen is er niet beter op geworden. Ik kan nog steeds niet tegen harde geluiden. Als ik in een groep mensen zit die luid praten kan ik het niet meer volgen. En lig ik daarna in bed dan gonst/piept alles nog na.
Ik merk dat als ik stress heb het nog erger begint te worden. Tja en ik heb constant stress voor mijn gevoel. (althans mijn lichaam denkt dat)
Ik denk dat we het gewoon maar moeten uitzitten en hopen dat na alle hormoonveranderingen de boel weer enigszins normaal wordt.
Maar het beheerst wel mijn leven. :roll:

Groet Tess

Leo
Berichten van Leo
Onderwerpen van Leo
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Leo »

Hallo,

Ook ik heb veel last van mijn oren. Het beheerst me dag en nacht. Ik heb al twintig jaar een zachte suis waar ik nooit zo bij stil stond maar sinds enkele maanden lijkt het of de volume knop is aangezet. Ik moet wel zeggen dat ik het laatste jaar veel spanningen heb gehad dus ergens hoop ik dat het met stress te maken heeft ook al klinkt dat raar. Het sist, zoemt me het hoofd uit. Ik ben 48 jaar en lees dat hier ook veel vrouwen last van hebben. Dit lucht me aan de ene kant op ook al gun ik het niemand.

Het laatste jaar kamp ik veel met slaapproblemen, onregelmatige menstruatie en dan bedoel ik dat het eerder te vroeg dan te laat komt, hartkloppingen en enorme hitteaanvallen (geen opvliegers). Nu vraag ik me dan ook af of de enorme druk in mijn oren/hoofd en het zoemen en de suis niet met de overgang te maken heeft. Vandaar dat ik een kijkje aan het nemen was op het forum.

Leo

Plaats reactie