Oorsuizen

Geuren en smaken anders beleven. Drogere ogen en mond. Wazig zien, overgevoeligheid voor licht of geluid.
Zelfs je stem verandert in de overgang
Havana1
Berichten van Havana1
Onderwerpen van Havana1
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Oorsuizen

Bericht door Havana1 »

Hallo allemaal,

ik ben 47 jaar en heb sinds twee jaar allerlei klachten die komen en gaan, waaronder oorsuizen en elektrische schok in hoofd van waak naar slaap. Sinds 4 maanden is dit dusdanig versterkt dat ik ontzettend last heb van slaapdeprivatie. Onvoorstelbaar dat er van alles wordt uitgevonden, van vliegen naar de maan tot een gsm etc.., maar dat er van de gezondheid van de mens, ziekten, het brein, neurotransmitters, oorsuizen en hormonen nog zo weinig bekend is…… Misschien een keer met alle vrouwen die overgangsklachten ervaren actie ondernemen adv een petitie, zodat er geld vrijkomt voor meer wetenschappelijk onderzoek ! :roll:

Sterkte allemaal in dit proces en fijn dat er een forum zoals dit bestaat……

Havana
Laila
Berichten van Laila
Onderwerpen van Laila
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd: 66

Re: Oorsuizen

Bericht door Laila »

Hoi Havana,

Wat ik tijdens de overgangsjaren vaak had is een gevoel van een heftige explosie in m'n hoofd, een enorme knal, ook in de fase van waak naar slaap. Volgens mij is dat hetzelfde als wat jij ervaart. Het is heel naar en je schrikt je kapot. De dokter kon er niets mee. Het is de laatste jaren niet meer voorgekomen. Dus het gaat over!

Groetjes, Laila.
Havana1
Berichten van Havana1
Onderwerpen van Havana1
Menopauzejaar:

Bericht door Havana1 »

Hoi Laila,

Ontzettend bedankt voor jouw antwoord, dit geeft enige hoop.
Nogmaals heel bedankt.

Groetjes, Havana
Yules
Berichten van Yules
Onderwerpen van Yules
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Yules »

Hallo Havana

Hier ook eentje met oorsuizen.....
Je bent niet alleen

Yules
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 60

Bericht door Troelaatje »

Dag Yules...

wil jij er iets meer over vertellen hoe het bij jou is gekomen en nu gaat...hoe lang al...wanneer en.

Dankjewel
Troelaatje
Havana1
Berichten van Havana1
Onderwerpen van Havana1
Menopauzejaar:

Bericht door Havana1 »

Dank je Yules!

Jullie ook allemaal sterkte !

Havana
Yules
Berichten van Yules
Onderwerpen van Yules
Menopauzejaar:

Bericht door Yules »

Dag Troelaatje en Havana,

Ik heb het al heel lang, op een frequentie die aanvankelijk schrikwekkend was, maar na mezelf te hebben toegesproken heb ik er mee leren leven.
In het begin, zeg maar de eerste maanden, moest ik wel in slaap vallen met beetje muziek via mijn oortjes van mijn gsm....
Sinds een week heb ik echter een frequentie hoger in mijn hoofd.
En nu moet ik terug weer leren aanpassen, wat me niet goed lukt. Het is een heel gevecht tegen de herrie in mijn kop....
Dus terug muziek om te kunnen slapen, want dat is wél een hele belangrijke, goed slapen, regelmaat en stress vermijden.
Als ik echt eens goed slaap, is de scherpte er wat vanaf en dat doet dan zo'n deugd....maar helaas, ik ben een geweldig slechte slaper.
Dus dames, sla niet in paniek, hou regelmaat, slaap goed en zeg regelmatig neen als je iets niet wil.
Dan wordt de piep of de suis handelbaar.

Yules
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd: 60

Bericht door Troelaatje »

Dankjewel Yules voor je duidelijke antwoord...

ja bij mij varieert het suisje ook met regelmaat...denk jij dat het een overgangsklacht is die nog overgaat? Of iets wat blijft?
Slapen gaat bij mij goed of in ieder geval daar hoor je mij niet over gelukkig maar..
En inderdaad acceptatie is het beste medicijn...het is zoals het is..wat makkelijker gezegd is dan gedaan.
Fijne zondag allemaal!!!

Troelaatje
Havana1
Berichten van Havana1
Onderwerpen van Havana1
Menopauzejaar:

Bericht door Havana1 »

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden. Vaker “nee” zeggen, is een goede tip :mrgreen: . Ik heb ook een slaapprobleem en heb het idee dat het oorsuizen hierdoor erger wordt. Acceptatie en een goede balans t.a.v. de belasting/belastbaarheid zijn zeker belangrijk om het te kunnen hanteren. Niemand ziet het aan de buitenkant en dit vind ik soms best lastig.

Succes allemaal!
Havana
Yules
Berichten van Yules
Onderwerpen van Yules
Menopauzejaar:

Bericht door Yules »

Goedenavond Troelaatje en Havana

Ik denk wel dat het kan overgaan ooit, en ik denk ook dat het gerelateerd is aan de menopauze.
Ik ondervind echter wel dat hoe meer je in paniek raakt, hoe erger het wordt.
Ik vraag aan mijn lichaam, aan mijn suis eigenlijk, wat het mij wil zeggen....
Luister ik genoeg naar mijn intuïtie, naar mijn buikgevoel?
Heb ik genoeg rust? Hou ik teveel binnen en krop ik dingen op?
Ik hoop niet meer elke dag dat het over gaat, ik hoop elke dag dat ik er beter mee leer te leven, wat de ene dag al beter lukt dan de andere...
Het is een hele opgave en aanvaarding.
Soms troost ik mezelf met de gedachte dat Barbara Streisand het ook heeft :lol: dan voel ik me gesteund ...

Yules
Plaats reactie