Dikke buik

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Vera-2
Berichten van Vera-2
Onderwerpen van Vera-2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Dikke buik

Bericht door Vera-2 » zo 01 feb 2004 15:14

Hallo,

ik ben 47 jaar en ik heb een vraag.

Ik heb de laatste tijd dat mijn buik dikker word en een opgeblazen gevoel heb. Ik baal hier ontzettend van vooral als straks weer de zomer komt en je in badpak loopt. Ziet er toch niet uit. Gaan ze straks nog vragen of je zwanger bent.

Herkent iemand dit?
En wordt dir weer minder?

Vera

Salomo
Berichten van Salomo
Onderwerpen van Salomo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 70

Re: Dikke buik

Bericht door Salomo » zo 01 feb 2004 20:03

Hallo Vera,

Volgens mij hoort dit wel bij de overgang. Ik vind zelf ook dat mijn buik veel dikker geworden is. Ik heb gehoord over een "figuurverandering" tijdens de overgang: de buik komt meer naar voren en de taille wordt breder. Nou daar ben je mooi klaar mee, vind ik ook.

Wat ik wel doe dat zijn buikspieroefeningen en taille oefeningen om in ieder geval niet helemaal een uitgezakt gevoel te krijgen. Ik geloof niet dat dit helemaal herstelt na de overgang maar hoop het wel. Misschien heb je hier iets aan?

Sterkte en groetjes van Salomo.

Dorien5
Berichten van Dorien5
Onderwerpen van Dorien5
Menopauzejaar:

Re: Dikke buik

Bericht door Dorien5 » ma 02 feb 2004 22:11

Hoi Vera

Ja dat heb ik dus ook. Eerst viel het me niet zo op maar ik merk nu dat dat buikje echt niet weggaat! Helaas. Ben nu een maand of 4 niet ongesteld geweest en soms vraag ik me inderdaad af of ik zwanger ben!

Nou, misschien moeten we toch maar gewoon aan de buikspieroefeningen. Ik heb vooral 's avonds na het eten last van een opgeblazen gevoel, probeer al minder te eten, maar dat helpt niet echt. Ik lees wel overal dat je figuur gaat veranderen, dus wie weet zullen we het er gewoon mee moeten doen.

Sterkte!

Groeten, Dorien.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht