Gewicht

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Juul2
Berichten van Juul2
Onderwerpen van Juul2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Gewicht

Bericht door Juul2 » ma 30 mar 2009 20:57

Dag dames ,

Heb al erg veel herkenning gevonden over velerlei onderwerpen .
Ik baal verschrikkelijk de laatste tijd . Ik ben een aantal kilo's aangekomen, op zich geen ramp(was altijd 55 kg bij 1.63m nu 60 kg ), maar het is vooral al daar gaan zitten waar al te veel zat. Op de bovenbenen namelijk. Ook heb ik een heus buikje gekregen en wat vet op de heupen.
Ik herken mijn eigen lichaam niet meer terug, voel me er gewoon van vervreemd. En niks staat me meer, geen idee wat ik dragen moet. Leuk ,die ietwat verhullende tunieken die nu zo in de mode zijn, maar met van die uitstekende bobbels van dijen is dat bij mij ook geen gezicht.
Vind gewoon geen 'een broek die goed past, of het nou goedkoop of duur is. Rokken en shirts, idem dito.
Het past niet, het staat niet! En nu komt de lente er aan, maar ik zie er gewoon tegenop. Wat moet ik in godsnaam aan? Schaam me dood dat ik er zo'n punt van maak.

Ik ben verder gezond en heb een goed leven, leuke man, kinderen, job , dus waar klaag ik over? Ik weet maar al te goed dat het een kwestie van accepteren is, dat ik me moet focussen op andere dingen, de dingen die wel leuk zijn aan mijn uiterlijk maar ook innerlijk, want die zijn er ook.
Ik ben geen 20 meer en hoef dat ook niet te zijn.
Ik WEET het allemaal, maar het VOELT niet zo. Ik zit er ontzettend mee ......
Het doet al goed hier even van me af te schrijven.

Groeten, Juul

Mael
Berichten van Mael
Onderwerpen van Mael
Menopauzejaar:

Re: Gewicht

Bericht door Mael » ma 30 mar 2009 23:02

Hoi Juul,

heel herkenbaar hoor, ik heb vaak niet eens zin om iets te gaan kopen. Op dit moment moet er 10 kg af maar lukt totaal niet. En die 10 kg zit allemaal op mijn buik en maag :( Ik wacht rustig af totdat ik een zonnige bui heb en zin heb in iets nieuws want eerder is het toch hopeloos en slaag ik niet voor iets leuks. Misschien krijg jij binnenkort ook wel een zonnige bui en heb je ineens zin om wat leuks te kopen. Als ik mijn bui niet heb vind ik ook niks leuk staan en zie ik alleen de minpunten aan mijn lijf en dat zijn er inmiddels aardig wat :lol: Misschien wel eind deze week als de temperatuur omhoog gaat en de zon lekker schijnt ;)

Mael

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH
Menopauzejaar: 2010

Bericht door AnnaH » di 31 mar 2009 10:43

Dag Juul,

Dat is herkenbaar wat je schrijft. Ook in mijn geval is het op zich niet erg dat ik ben aangekomen, ik was altijd aan de lichte kant. Maar nu: Mijn lichaam is totaal 'uit model' geraakt, de verhoudingen zijn zoek. Een taille had ik toch al niet zo en nu is het helemaal weg. Buikje. Buikje? Een BUIK! Ja, en die blubberige bovenbenen.
Met weemoed denk ik terug aan die goede oude tijd waarin alles me stond. Had ik geweten wat me te wachten stond, dan had ik er veel meer van genoten!
En dan komt er nog bij: mijn huid is valer geworden , slapper. Dus ik moet ook opletten met welke kleuren ik draag, vooral bij mijn gezicht.
Ik moet ontzettend wennen aan dit nieuwe lichaam!
Echt voor mijn lol winkel ik niet meer; 't is meer wanhopen. Eindeloos passen en dan gefrustreerd met lege handen naar buiten stappen.

Ja gut, waar gaat dit over?! Ik zou me meer zorgen moeten maken om de andere overgangsklachten die me echt hinderen in het dagelijks leven, die me energie kosten. Maar wellicht juist daarom: een leuk nieuw fleurig jurkje om de eerste lentedagen te vieren, dat kan je als vrouw zo goed doen. En dat mis ik nu heel erg.

Hartelijke groet,
Anna

Karin44
Berichten van Karin44
Onderwerpen van Karin44
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Karin44 » vr 03 apr 2009 11:35

Hallo dames,

wat is dit herkenbaar. Bij mij ook teveel kilo's en ook vooral in de buik. Ziet er niet uit. Van de week ging ik op een blouse uit. Heb er wel twintig gepast en overal geconfronteerd met die kwabben boven de heupen. Een winkeljuffrouw was zo vriendelijk voor te stellen "hier wat innemen en daar wat uitleggen, dan moet het gaan" maar ik had het al zo gehad dat ik inderdaad ook met niets naar huis ging. En dan maar weer kijken in de kast tussen wat er al hangt, bleh, ook niets. Dan maar weer verbergen met slobbervesten of, als ik netjes moet zijn, met colbertjes. Het is gewoon niet leuk meer. Soms vraag ik me af of het ook niet te maken heeft met een veranderend zelfbeeld. Misschien zien we onszelf ook wel anders, namelijk als een vrouw die de vruchtbare leeftijd aan het verlaten is. Ach, ik weet het ook niet.
Sterkte allemaal

Groet Karin

Juul2
Berichten van Juul2
Onderwerpen van Juul2
Menopauzejaar:

Bericht door Juul2 » di 31 aug 2010 13:11

Dag Dames,

Er is vast al veel geschreven over dit onderwerp :D
Toch wil ik even mijn eitje kwijt :

Ik ben nu 10 dagen bezig met proberen wat af te vallen. Niet veel, maar zo'n 2.5 kilo wil ik kwijt.
Echt streng aan het lijnen lijkt me niet gezond in deze fase van mijn leven en daar heb ik ook helemaal geen zin in. Ik eet gewoon 3 x per dag mager en gevarieerd, drink voldoende water, geen alcohol en snoep niet. Verder beweeg ik minstens een half uur per dag en 'een uur intensief sporten per week. Ik ben 1. 63 m, en mijn volwassen leven altijd tussen de 53 en 58 kg geweest (m.u.v. zwangerschappen en vlak daarna natuurlijk).
Nu stond de teller 2 weken geleden op 60.5 kg en dat voelde niet goed. Dus tijd om er iets aan te gaan doen. maar tot nu toe :
nog geen grammetje af !? Integendeel: ik ben aangekomen! Nu 61 kg.

Je zou toch denken dat je zeker in de eerste week dat je gaat lijnen, IETS afvalt?
Hoe kan dit? Iemand die dit herkent, is dit een typisch overgangs ding???
Ik ga gewoon door, maar het is niet bepaald motiverend dat er nog niks af is.

Groet Juul

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Gaea » di 31 aug 2010 16:14

Hoi Juul,

Hier precies hetzelfde: ik heb zelfs 2 maand een speciaal programma gevolgd op de sportschool en daar zou je centimeters mee afvallen in de buikzone (slimbelly).
Nee dus :( .

Ik sport zelf ook 3x in de week en doe dat al jaren maar je houdt het niet tegen.
Een slappere huid, figuurverandering en extra kilo's is dus typisch een overgangsverschijnsel.

Ik ga nu maar gewoon op de oude voet door wat beweging en eetpatroon betreft.
Wat kleding betreft: ik draag andere kleding (geen heupbroeken, strakke shirtjes) na me goed te hebben laten voorlichten en veel passen in de winkel.
Geheel tegen mijn verwachting in staat het me beter en voel me beter.
En dat straal ik natuurlijk ook weer uit :D .

Gaea

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Cornelie » wo 01 sep 2010 16:35

Hoi hoi,

Hier hetzelfde probleem!
Kon ik voorheen vrij probleemloos afvallen nu lijk ik niets kwijt te kunnen. Ik doe echt mijn best, eet ook mager en gevarieerd, drink veel groene en rooibos thee en water en bovendien loop ik elke dag 2x een uur met mijn honden.

Ik heb een paar jaar geleden een dieet gevolgd dat in de beginfase koolhydraat vrij is, maar dat durf ik nu niet meer aan aangezien ik er toen al steeds tussendoor van ging vloeien, een veelgehoorde klacht bij dat dieet bij vrouwen.
Het werkte toen goed maar dat moet ik er nu ook idd niet ook nog weer bij hebben.
Toch maar proberen op de bovenstaande voet verder te gaan met de gedachte dat ik in elk geval gezond bezig ben!

Succes ook voor jullie, groetjes, Cornelie

Juul2
Berichten van Juul2
Onderwerpen van Juul2
Menopauzejaar:

Bericht door Juul2 » wo 01 sep 2010 20:02

Dank, meiden, voor jullie reacties.

Blijft toch goed doen als ik lees dat ik niet de enige ben....

Gr. Juul

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Gaia » do 02 sep 2010 14:27

Hallo!

Nou .. ik sluit me aan bij de groep hoor .. weliswaar misschien niet in het aantal kilo's maar wel in de toename van het gewicht en het veranderen van mijn figuur.
Stond laatst met mijn dochter in een paskamer .. lekker shoppen. Dochterlief paste en paste .. alles stond ... En ik ben met lege handen de paskamer uitgegaan... Hoewel ik maat 36 nu heb (had maat 32/34) past niets me eigenlijk meer... Het model van mijn lijf is veranderd.. En op een of andere manier past de huidige mode niet zo goed meer bij mijn leeftijd....
Confronterend was ook dat mijn huid slapper wordt ... om maar te zwijgen over de putjes in mijn bovenbenen .. die had ik NOOIT ... Nee .. ik moest echt slikken...
Of je nu fors of slank bent ... veranderen doen we allemaal! Valt niet mee om dat te accepteren..... :(

Groet!
Gaia

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:

Bericht door Cornelie » vr 03 sep 2010 16:48

Hoi hoi,

Inderdaad Gaia we veranderen allemaal en het gewicht maakt daarbij niet eens veel uit.
Ik denk wel dat wat vollere vrouwen er "beter" uit blijven zien omdat hun gezicht en lijf minder tanig wordt als het ware.
Ik ben nu weer wat aan het afvallen en ik vind dat zeker mooier en gezonder maar ik zie ook meteen weer meer tekening in mijn gezicht en aan mijn hals.
Ik ben ook bezig met een lichte switch in mijn kledingstijl. Bepaalde dingen vind ik niet meer staan niet dat ik in geruite plooirokken ga lopen of bloemetjes jurken maar met bijna 50 wil ik er ook niet meer uitzien als 30.
Bepaalde kleuren vind ik nu ook mooier of juist minder mooi dus eigenlijk een heel goed moment om eens de balans op te maken en de kledingkast te bekijken.
Ik heb mij haar weer kort laten knippen en met wat verandering in kleding kan je er dan weer helemaal top uitzien!

Groetjes Cornelie

Lynns
Berichten van Lynns
Onderwerpen van Lynns
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Lynns » ma 20 sep 2010 18:30

Hallo dames

ik herken me hier prima in.
Ik menstrueer nog wel, geen overgang dus dacht ik, maar verder wel alle ongemakken.
Ook 5 kilo aangekomen in ruim half jaar tijd.
En inderdaad alleen mijn buik. Als je niet beter wist zou je denken zwanger, maar de buik is allemaal slappe hap, vet dus.
Dit ken ik niet van mezelf dus ik vind het vreselijk, en ook lastig om met bukken mijn eigen buik te voelen die in de weg zit.
Ook ik ging van maat 36 naar 38.
38 zit nu strak, maar ben niet van plan nog een maat grotere broeken te kopen.
Lijnen dus.
Ook iets wat ik heel mijn leven nog nooit heb gedaan.

Lynn

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:

Bericht door Gaea » ma 20 sep 2010 19:39

Hallo Lynn,

Het overgewicht gaat echt op je buik en heupen zitten he, dat heb ik ook.
Lijnen heeft niet zoveel zin en al helemaal niet als je in de overgang zit.
Wat kan helpen is op je voeding letten (gezond en volwaardig) en bewegen.

Ik las toevallig net in een weekblad een artikel van 2 vrouwelijke gynaecologen die hier een boek over geschreven hebben.
Als 'ervaringsdeskundigen' zagen zij in hun praktijk dat lijnen juist een averechts effect heeft.
Ik ben zelf ook door schade en schande wijs geworden dat lijnen niet werkt en dat zelfs mijn overgangsklachten er door verergerden.
Dus toch maar de fiets i.p.v de auto, de trap i.p.v de lift en ga zo maar door.
Sportschool (voor sommigen een vies woord :lol:) is niet eens nodig, er zijn ook wel andere manieren om te bewegen.

Succes, Gaea

Lynns
Berichten van Lynns
Onderwerpen van Lynns
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Lynns » wo 20 okt 2010 11:53

Hallo

Inderdaad let ik nu op wat ik eet, en ben iets meer gaan sporten, Paardrijden, goed voor mijn buikspieren. Ik ben nu niet veel meer aangekomen, maar eraf is het nog niet, als het maar niet meer wordt dan 60 kilo.(was voorheen ong 54 kilo.

Lynn

Lente56
Berichten van Lente56
Onderwerpen van Lente56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Lente56 » di 26 okt 2010 15:45

Hallo allemaal,

Ik begin te denken dat het "normaal" dat je in de overgang wat aankomt. Ben zelf ook aangekomen (niet veel 3 kg). Maar het zit wel rond mijn heupen en buik. Ik sport erg veel en intensief, 4x per week waarvan 2 x spinnen, 2x fitness en cardiotrainen. Maar het gaat er niet af. Ik voel me verder goed en heb een goede conditie.

Lente

Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Didi » di 02 nov 2010 22:28

Hoi dames

ik heb hetzelfde probleem. Love handels noemen ze het geloof ik hahaha. Ja ik ben ook rondom mijn buik tot net boven de navel aangekomen. Maar eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik ook wel een heel ander eetpatroon had.

Vroeger als ik ongesteld moest worden, kreeg ik altijd vreetbuien. Als ik het dan was, verdween mijn eetlust en zo compenseerde het weer.
Nu ben ik al 2 jaar niet ongesteld meer, maar des te meer heb ik vreetbuien. Elke avond wel moet ik zeggen. Van hartig naar zoet. Net of ik zwanger ben of ongesteld moet worden. Dus ja ik kan wel afleiden waarom ik dikker word. Ik kan het alleen niet stoppen want de trek is te sterk.
Gelukkig train ik veel maar toch.............. :|

groetjes
Didi

Anouk
Berichten van Anouk
Onderwerpen van Anouk
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anouk » ma 10 jan 2011 22:20

Hallo dames

Aankomen hier ook.

Kan niet wat nemen of er zit wel weer een pond of meer bij.
Dokter zegt je zult moeten accepteren dat je hele lichaam door hormonen veranderd het gaat over na de overgang. Ja ja maar als je altijd topt met je gewicht omdat mijn schildklier niet werkt en je bent 3 jr geleden 45 kilo afgevallen en door de overgang zit er weer bijna 15 bij dan baal je als een stekker.

Ik sport en loop veel pak de fiets overal voor.

Anouk

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Gaia » vr 28 jan 2011 13:27

Ha!

Waar ik ook zo ontzettend van baal, is dat ik verschrikkelijk opblaas (vocht vasthoud) als mijn hormonen weer gaan werken..! Twee weken voor de menstruatie voel ik het al aan mijn broeken, die gaan ineens weer strak en oncomfortabel aan voelen.. mijn lijf wordt pafferig...
Ben net bijna een maand ongesteld geweest en sinds gisteren "vloeivrij" ... wat een verschil :shock:
Heb nog wel een "randje" net boven de navel.. maar ok..hoop dat die verminderd na de menopauze (hoop ik)... :S

Groet
Gaia

Marlena
Berichten van Marlena
Onderwerpen van Marlena
Menopauzejaar: 2003

Bericht door Marlena » zo 06 feb 2011 23:57

Hallo

Afvallen? wat is dat ook alweer?
Ik heb het maar helemaal opgegeven...streng gelijnd 8 weken lang een dieet gevolgd en nou nou...3,5 kilo afgevallen. Maar ook: een nog slappere huid gekregen en flink last van haaruitval! Vreselijk.
Ik hou het nu maar op een gezond leefpatroon, en hoop dat ik op dit gewicht blijf.
Maar balen doe ik er wel van.
Alhoewel iets minder als voorheen, omdat ik het wel zal moeten accepteren en ook omdat er veel belangrijker dingen zijn in de wereld waaronder mijn gezondheid.

Marlena

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:

Bericht door Cornelie » ma 07 feb 2011 10:18

Hallo allemaal,

Afgelopen september schreef ik hier nog dat ik weer aan het lijnen was en dat er ook weer wat af was.....
Intussen ben ik nu 5 weken geleden gestopt met de pil en daar komen de kilo's weer!
Ik zit inmiddels weer een pond boven het gewicht dat ik echt nooit meer op de weegschaal wilde zien, alles zit weer strakker en minder leuk.
Ik hang het lijnen hier ook echt even aan de wilgen hoor, heb nu eerst het e.e.a. te stellen met mijn lijf en hoofd nu in gestopt ben met de pil.
De overgang, die al veel langer dwars door de pil heenging, gaat nu helemaal zijn gang en daar ga ik me eerst maar eens op concentreren.

Groetjes, Cornelie

Downtje
Berichten van Downtje
Onderwerpen van Downtje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Downtje » do 29 sep 2011 10:22

Hallo dames,

Wat erg die verhalen allemaal over de overgang .Ik word er niet vrolijk van en dat was ik al niet :(
Ik ben ook aangekomen en baal daar ook van. En mijn gewicht is altijd al een heet hangijzer geweest. Heb in het verleden eetstoornissen gehad en vond mezelf altijd te dik. Dus je kun nagaan dat ik hier erg van baal en ik klaag ook steeds tegen mijn partner. Zeg dan van ik ben dikker geworden he. Zegt hij van : nee hoor je ziet er goed uit pfff Dat vraag ik niet.
Ik ben 1.68 en weeg nu 70 kilo en vind dat erg veel maar krijg er niks af.
Ik weet ook niet welke kleren me staan meer, want inderdaad die lage heupbroeken vind ik niks want dan komt er zo'n grote vetrol overheen. Maar die hoge broeken vind ik ook niet echt leuk en lekker zitten. Ik weet dus niet waar ik heen moet voor leuke vlotte kleding. Ik was al depri maar word hier echt verdrietig van en heb moeite om mezelf te accepteren. :cry:

Downtje

Juul2
Berichten van Juul2
Onderwerpen van Juul2
Menopauzejaar:

Bericht door Juul2 » do 29 sep 2011 11:23

Dag Dames,

Ik dacht echt dat ik nooit meer een gram zou afvallen, maar echt ; het kan dus blijkbaar toch :)
Ik ben vanaf april consequent op een andere manier aan het eten en dat werpt z'n vruchten af. Ben 5.5. kg kwijt :D !!
En blijf nu al een anderhalve maand op constant gewicht.
Hierdoor blijf ik gemotiveerd om te blijven eten op een manier die kennelijk goed voor mij is.
(goede vetten en goede koolhydraten)
Ik voel me er uitstekend bij.

Groet
Juul

Roxanne
Berichten van Roxanne
Onderwerpen van Roxanne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Roxanne » do 29 sep 2011 11:52

Hallo Downtje,

Tegenwoordig draag ik vaak jurkjes, dit zitten mij het fijnst,geen last van vetrolletjes boven de broeksband.
Ik ben 164 cm en weeg 59 kg. niet te dik dus maar het vel is wat slapper en als ik een broek draag komt dit slappe vel als een vetrol boven de band.
Op deze leeftijd hoort dat kennelijk zo en moeten we een andere manier van kleden vinden.

groet, Roxanne

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » do 29 sep 2011 14:02

Downtje schreef:
do 29 sep 2011 10:22
Ik weet ook niet welke kleren me staan meer, want inderdaad die lage heupbroeken vind ik niks want dan komt er zo'n grote vetrol overheen. Maar die hoge broeken vind ik ook niet echt leuk en lekker zitten.Downtje
Hallo Downtje,

Wat ik heerlijk vind tegenwoordig dat zijn die zogenaamde leggingjeans en dan wat langs eroverheen (een tuniek of een lange blouse). Zit heerlijk (knelt nergens :lol: ) en staat ook prima.

groetjes,
Desi

Zwaluw
Berichten van Zwaluw
Onderwerpen van Zwaluw
Menopauzejaar:

Bericht door Zwaluw » do 29 sep 2011 14:13

Downtje schreef:
do 29 sep 2011 10:22
Maar die hoge broeken vind ik ook niet echt leuk en lekker zitten. Ik weet dus niet waar ik heen moet voor leuke vlotte kleding. Ik was al depri maar word hier echt verdrietig van en heb moeite om mezelf te accepteren. :cry:
Beste Downtje,

De hoge broeken zijn weer helemaal aan het terugkomen, dus er is hoop ;) en zitten nu beter dan vroegere hoge modellen, maar ik begrijp het.
Ik ben zelf 166 cm, en weeg nu tegen de 70 kilo aan, was altijd netjes 65 kilo, voor mij goed, maar er gaat geen gram af, wat ik ook doe, eet of niet eet.
Ik draag nu veel meer jurken, tunieken, leuke dingen, zitten erg goed, maakt weer veel goed, de heupbroeken heb ik naar de kringloop gebracht, en ik voelde mij vreemd genoeg wel opgelucht, daar hoef ik nooit meer in.
Ik kom vooral aan bij heupen en buik, mijn man vind het erg sexy dus... :mrgreen:
sterkte met de acceptatie van je lijf en leden.

Zwaluw

Downtje
Berichten van Downtje
Onderwerpen van Downtje
Menopauzejaar:

Bericht door Downtje » za 01 okt 2011 09:27

Dankjewel dames voor jullie reactie.

Vind het zo moeilijk om er leuk uit te blijven zien nu ik dikker word.Weet dat ik geen jonge meid meer ben maar wil er toch vlot uit blijven zien.

En Zwaluw jij draagt nu meer jurken, maar waar vind je leuke jurken. Ben geen jurken type en denkt dat het me tuttig staat. :S

Ja Desi, die leggings draag ik ook wel maar dan heb je altijd hetzelfde aan : een legging en iets langs en juist dat lange vind ik dan vaak of je een zak aan heb.

Kijken jullie wel eens naar dat programma : Triny en Susanne of zo. Daar worden mensen van straat geplukt en krijgen kleding advies wat ze wel en niet aan moeten doen. Dat zou ik ook wel willen want weet totaal niet meer wat me staat en bij me past.

Downtje :D

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:

Bericht door Gaea » za 01 okt 2011 17:09

Hai Downtje,

Ik zat zelf ook met de handen in het haar en wist eigenlijk niet (meer) wat ik aan moest trekken.
Doordat mijn figuur veranderde (eigenlijk niet eens in gewicht toegenomen) stond de kleding die ik altijd droeg (heupbroeken/strakke shirts) me niet meer :S
Na een aantal miskopen ben ik gaan googelen op style- en kleuradviseuse en heb een afspraak gemaakt bij 'een bij mij in de buurt, wat een uitkomst...!
Helemaal een andere stijl maar wel 'een die goed bij me past, scheelt een hoop ergernis en ik voel me nu toch weer wat zelfverzekerder.
De overgang is een tijd van verandering, zowel de binnen- als buitenkant, en ik verander maar gewoon mee ;) en net zoals ik hier eigenlijk hulp zocht heb ik dat ook gedaan wat betreft kledingadvies :)

Groetjes
Gaea

Patricial
Berichten van Patricial
Onderwerpen van Patricial
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Patricial » zo 02 okt 2011 22:10

Hai dames,

wat een gedoe allemaal he, ik heb er zelf ook erge last van.
Ik ben vorig jaar 18 kilo afgevallen, nu zitten er weer 14 aan, maar het lijkt of ik nog dikker ben dan daarvoor.
Alles zit nu op mijn buik en maag, lijkt wel of ik 8 maanden zwanger ben.
Mijn vriend zegt maar dat ik moet afvallen, maar wil niet lukken.

Patricia

Downtje
Berichten van Downtje
Onderwerpen van Downtje
Menopauzejaar:

Bericht door Downtje » za 15 okt 2011 19:02

Hoi Dames,

bedankt voor de reactie en ja Gaea , ik ben ook zoekende naar wat nu bij me past en wat me staat.
Zal wel keer goed komen toch :S Wil ook niet teveel geld uitgeven aan dure kleding want dat kan gewoon niet. Moet echt me style weer gaan vinden nu . :D Ach er zijn ergere dingen hou ik me zelf dan voor, ja toch?

Groetjes Downtje

Zwaluw
Berichten van Zwaluw
Onderwerpen van Zwaluw
Menopauzejaar:

Bericht door Zwaluw » ma 28 nov 2011 12:48

Downtje schreef:
za 01 okt 2011 09:27
En Zwaluw jij draagt nu meer jurken, maar waar vind je leuke jurken. Ben geen jurken type en denkt dat het me tuttig staat.
hoi Downtje,

ik ben van de tweedehands/vintage afdeling, en soms vermaak ik ook jurken, je kan de leukste dingen vinden, als je geen bewaar hebt tegen kleding die al is gebruikt door een ander. cool
Ik begrijp wel dat je denkt dat het tuttig staat maar dat went vanzelf!
Ik denk dat het zeker niet tuttig is, maar als je het niet gewend bent om jurken te dragen zal je in het begin misschien zo denken. Gewoon proberen en zoek iets uit in je favoriete kleur ;)

Zwaluw

Gootje
Berichten van Gootje
Onderwerpen van Gootje
Menopauzejaar:

Bericht door Gootje » vr 25 mei 2012 12:38

Hoi dames,

Hier weer iemand die moeite heeft met dr gewicht. Sinds ik in de overgang zit ben ik 10 kg aangekomen. in 4 jaar tijd. Nou alles zit op mijn heupen en buik en boven benen, met cellulitis als bonus dr bij :( .
Ik was altijd slank met 1.70 lengte en 65 kg, nu 75 nu 75 kg pfff heb ook geprobeerd wat minder te eten en te bewegen maar niks helpt. Nou wil ik een badpak kopen deze zomer om mijn buik te verhullen, maar mijn man wilt dit niet.
Hij zegt dat is oubollig en wilt niet zo met mij op vakantie gaan, hij wilt dat ik in een bikini moet gaan. Maar dat trekt mij echt niet ik schaam me echt voor mij figuur cellulitis op buik en benen pfff....
MANNEN !!!! ze moeten het maar eens zelf hebben :x

groetjes, Gootje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht