De overgang en overgewicht

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Nancy
Berichten van Nancy
Onderwerpen van Nancy
Menopauzejaar:

De overgang en overgewicht

Bericht door Nancy » wo 18 jun 2008 22:22

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar zie dat jullie klachten veel overeen komen met mijn klachten. Nou lees ik niet zo snel dat er veel vrouwen klagen over zwaarder worden en niet kunnen afvallen.
Ik heb het gevoel dat ik met de week zwaarder wordt terwijl ik gewoon en niet te veel eet.
Ik word er zo moedeloos van. Ik heb het gevoel en de ervaring dat niets helpt om af te vallen.
Ik voel me al zo anders en dan dit er ook nog bij.
Ben wel blij dat ik jullie heb gevonden wij begrijpen elkaar tenminste.

Groetjes Nancy.

Sennepenneke
Berichten van Sennepenneke
Onderwerpen van Sennepenneke
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 53

Re: De overgang en overgewicht

Bericht door Sennepenneke » wo 18 jun 2008 23:34

Hoi Nancy

Ik heb het wel al verschillende keren gelezen overdat zwaarder worden en het er met geen mogelijkheid eraf krijgen.
Ik heb het zelf ook, ben in een jaar 20 kilo aangekomen zonder er wat voor te doen, dus niet meer eten of snoepen en ik kan op het moment de motivatie niet vinden om het te proberen eraf te krijgen want het lukt gewoon niet!
Ik ben nu dus weer bezig mezelf te motiveren om een poging te wagen :roll:

Sandy

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 61

Bericht door Anneke » do 19 jun 2008 13:59

Hoi Nancy,

Ik ben de laatste tijd ook 4 kg. zwaarder geworden, vanaf de tijd dat ik menstruaties begon over te slaan.
Ik krijg het er ook niet af.
Ik fiets 40 minuten op mijn hometrainer en maak iedere dag een flinke wandeling met de hond.
Ook neem ik iedere ochtend een beker goede stoelgang thee en een beker brandnetel thee (tegen vocht vasthouden)
Voor de rest pas ik meestal op met snoepen, heb ik echt teveel gesnoept, dan fiets ik extra.

Groetjes Anneke

Carootje65
Berichten van Carootje65
Onderwerpen van Carootje65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Carootje65 » za 19 jul 2008 01:23

Hallo Nancy,

4 kg... dat is nog helemaal niks. Sinds ik aan het klooien ben met de overgang zijn er bij mij 30 kg aangekomen. En die willen er niet meer af. Om echt depri van te worden. Ik was bij een diëtiste en het enige wat ze zei was dat mijn eetpatroon prima was, vooral zo doorgaan... tja... dat zal best maar daar val ik niet van af... daar kom ik juist van aan... Zijn er ook ergens diëtistes die iets weten van aankomen en afvallen in de overgang. Want ik denk dat ik zo iemand wel kan gebruiken.

Caroline

Plaats reactie