Gewicht zwaarder

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Kathy2
Berichten van Kathy2
Onderwerpen van Kathy2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Gewicht zwaarder

Bericht door Kathy2 » ma 27 jun 2005 11:08

Hallo,

Wil hier toch effe weer wat kwijt hoor. Het is natuurlijk wel dat ik verander in het lijf, maar ben ook zwaarder geworden in gewicht.
Kan het zijn dat de stofwisseling ook anders is. Ik wordt vaak betitelt van: Goh ben jij niet dikker geworden?
Daar kan ik zo pissig om worden. Vindt dit niet echt vriendelijk :cry:
Heb niet het lijntje meer van 20 jaar terug.
Zit hier echt mee.
Ik gebruik hormonen

Kathy

Corry
Berichten van Corry
Onderwerpen van Corry
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Re: Gewicht zwaarder

Bericht door Corry » ma 27 jun 2005 11:25

Hoi Kathy

JA meis ik ben ook dikker geworden in de overgang ben van 65-68 kilo naar 85 kilo gegaan.
En ik baal daar ook vreselijk van ............en het is niet alleen het dikker worden alles wordt slap en gaat hangen ........mijn buik zit echt in de weg .....kleding zit niet meer lekker, :evil:
Ken me eigen lichaam niet meer terug.
En geloof me Kathy ............ben er ook helemaal niet blij mee. Maar ja er is niks aan te doen .

Wat die hormonen wel niet allemaal met ons doen :roll:

Corry

Tamara49
Berichten van Tamara49
Onderwerpen van Tamara49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Tamara49 » ma 27 jun 2005 14:32

Hallo dames

Ik was vroeger ook altijd rond de 65 kg, nu 1 januari ben ik ook gegroeid naar de 78 kg.

Heeft misschien wel de overgang te maken, maar ook ieder pondje gaat bij mij door het mondje, weet ook wel dat ik teveel gesnoept heb vooral chocolade. Wat ik misschien meer eet dan om mijn ontevreden gevoel weg te eten. Het zat mij ook in de weg, ben maar klein 157. en heb 1 januari de stap genomen ..lijnen het moet eraf, ik hoef geen maatje 36 word dit jaar 50. Maar ik had er echt last van.

Dat het het er moeilijk af gaat als je in de overgang bent, is voor mij niet helemaal waar. Als ik wil lukt het wel. Niet met shakes of pillen, maar met gezonde verantwoorde voeding, ik val af, ik voel beter, beweeg meer krijg meer energie en dat voelt goed.
Ben nu inmiddels 15 kg afgevallen en dat voelt veel beter.

Ik zal er wel altijd op moeten letten om jojo en tegen te gaan, maar met shakes of pillen, als ik daar mee stopt zit het er zo weer aan, dus dat heeft weinig zin. En kost vaak een hoop geld.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar ik probeer het.

Groet, Tamara

Kathy2
Berichten van Kathy2
Onderwerpen van Kathy2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Kathy2 » ma 27 jun 2005 15:12

Hoi Tamara......

Ik val geen grammetje af,wat ik ook doe ......ik eet haast geen zoetwaren omdat ik daar juist zwaarder van wordt. Let goed op wat ik eet ......dus het zit toch ergens anders in!!!!!
Ik ben ook klein ....1.58 en weeg nu 72 kilo.....jaren geleden 62 kilo.....
Dus die 10 kilo zit er lekker aan ......het zal er ook wel aanblijven denk ik.
Of als ik die hormonenpilletjes niet meer neem .....dat er nog ietsje afgaat ......maar ik blijf lekker stevig!!!!!

Maar wel goed van jouw dat het eraf is......

Kathy

Tamara49
Berichten van Tamara49
Onderwerpen van Tamara49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Tamara49 » ma 27 jun 2005 17:40

Hallo dames

Dat zou inderdaad van de hormoonpillen kunnen zijn, jammer .
En extreem dik is 72 ook nog niet, maar bij mij zat het meeste rond mijn maag en buik en ik had er last van als ik mijn werk deed.

Groet
Tamara

Joke50
Berichten van Joke50
Onderwerpen van Joke50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Joke50 » di 28 jun 2005 09:41

Hallo dames,

Sinds een maand doe ik aan fitness, ik val niet af maar kom nu in ieder geval niet meer aan! En kan toch normaal eten, moet natuurlijk wel gezond zijn!
Ik ben ook maar 1.57 m. en weeg nu 70 kilo :cry:

Groetjes Joke

Cynthia
Berichten van Cynthia
Onderwerpen van Cynthia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Cynthia » do 30 jun 2005 04:19

Beste dames,

ik weet precies hoe jullie je voelen. Ik eet maar een keer per dag (warm)Ik snoep niet, drink 's avonds wel een wijntje omdat mijn man mij dat schenkt. Krijg ik laatst van te horen, dat ik behoorlijk ben aangekomen, en daarna zei hij je moet niet zoveel eten. Ik werd toen echt laaiend, omdat ik echt bijna niks eet. Hij loopt de hele dag te schransen, en zoekt elke avond naar snoepgoed, en hij heeft zelf ook niet bepaald de perfecte figuur, dus ik vroeg hem vriendelijk om even voor de spiegel te gaan staan, en naar zich zelf moest kijken., Nou dames je moest hem eens zielig zien kijken.

groetjes Cynthia

Coby47
Berichten van Coby47
Onderwerpen van Coby47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Coby47 » vr 01 jul 2005 20:35

Hoi dames,

ben blij dat ik niet de enige ben die zo aankomt. In het afgelopen jaar denk ik zo'n 15 kilo aangekomen als het niet meer is.
Het ergste is dat het grootste gedeelte van die kilo's aan m'n maag en buik zijn blijven plakken, dus krijg steeds meer moeite met bukken en zo.

Hebben jullie ook dat wanneer je een tijd gezeten hebt je zo'n moeite hebt met opstaan en lopen? M'n benen lijken wel van beton! Of is dat alleen omdat ik zoveel zwaarder ben geworden?

Groetjes, Coby

Cynthia
Berichten van Cynthia
Onderwerpen van Cynthia
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Cynthia » ma 04 jul 2005 01:48

Hoi dames,

Bij mij zit het ook bij de maag en buik,de laatste paar dagen ben ik fanatiek bezig met buikspieroefeningen. Ik fiets ook veel meer,d us ik hoop dat vet minder wordt, want het is nu echt geen gezicht hoe ik eruit zie,dat vind ik zelf.
Ik probeer zolang mogelijke truien aan te doen, het lijkt alsof al mijn truien zijn gekrompen in de lengte en breedte.

Maar ik ga er hard tegen aan, al voel ik mij niet goed, maar dat geeft mij een beetje moed om door te gaan met dit leven, want ik voel dat ik bezig ben om in een dip te raken,maar zo zit ik normaal niet in elkaar,dus ik zeg sjaka tegen me zelf en hoop dat ik het vol hou

gr. Cynthia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht