Dikkere buik

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Meesje43
Berichten van Meesje43
Onderwerpen van Meesje43
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Dikkere buik

Bericht door Meesje43 » do 26 mei 2005 14:07

Hoi

Ik ben 43 jaar en ik zit in het begin van de overgang dus zeer onregelmatig.
Maar waar ik het meest van baal is dan ik een dikke buik krijg ik vind het niet normaal temeer ik verder niet dik ben.
Wat kan je hier aan doen als ik zit zie je zeker twee dikke rollen.

Meesje43

Vera-2
Berichten van Vera-2
Onderwerpen van Vera-2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Dikkere buik

Bericht door Vera-2 » do 26 mei 2005 20:02

Hoi Meesje,

Ja helaas hoort dit schijnbaar ook bij de overgang. Het lijkt wel of die buik steeds dikker wordt. Ik ben 48 en verder ook niet dik, daarom valt die buik nog meer op. Doe al elke dag buikspieroefeningen, maar dat helpt niet. Ik kan er echt soms depri en kwaad om zijn. Maar dat helpt ook niet. Ik begrijp ook niet als je dan eens ander vrouwen ziet van jou leeftijd of zelfs ouder dat die haast geen buik hebben en die zijn of waren ook eens in de overgang. Vroeger was ik altijd hartstikke plat, had nooit geen aanleg voor een buikje wat je bij andere dan weleens zag.

Waar het vandaan komt, ik weet het niet. Kleren staan niet meer leuk. Vandaag ook. Heb wel tig verschillende t-shirts aangehad. Blouse. de onderste knoop moet ik soms openlaten. Overal zie je die buik doorheen. Straks op vakantie. Leuk een badpak aan met een enorme buik erin. Bah bah bah, :cry:

Groetjes Vera

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht