Dikkere buik

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Martine51
Berichten van Martine51
Onderwerpen van Martine51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Dikkere buik

Bericht door Martine51 » zo 26 dec 2004 12:06

Hallo allemaal

Sinds ik gestopt ben met de pil, 3 maanden geleden, ben ik wat kilo's kwijt, maar eigenaardig genoeg heb ik een dikkere buik gekregen, wat me niet direct bevalt :)
Wat te doen? Minder eten? geen alcohol meer?
En als ik besluit hormonen te slikken, zal het dan niet nog erger worden?

Hebben andere overgangsdames daar ervaring mee?
Niet zeggen dat ik moet sporten want ik loop twee keren in de week zo een drie kwartier,dus daar zal het niet aan liggen.

Groet Martine

Aike
Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Dikkere buik

Bericht door Aike » di 04 jan 2005 13:05

Martine,

Je spieren worden namelijk slapper in de overgang zeker als je stopt met de pil in deze tijd en dat kan zorgen voor die buik.

Groetjes
Aike

Suzanna-3
Berichten van Suzanna-3
Onderwerpen van Suzanna-3
Menopauzejaar:

Bericht door Suzanna-3 » di 04 jan 2005 14:07

Hoi Martine,

Een strakke buik zit er niet meer voor elke vrouw in denk ik.

Ik ben al een hele tijd bezig elke dag even die buikspieren te trainen maar de buik blijft.
Ik heb wel een stevigere buik, maar net zo dik of zelfs dikker.

Sterkte
Suzanna-3

AngeliqueW
Berichten van AngeliqueW
Onderwerpen van AngeliqueW
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door AngeliqueW » wo 05 jan 2005 00:31

Ja hoor!!!!!

Ik had maatje 34 en soms moest ik (nu spreek ik van een jaar geleden) naar de kinderafdeling (maatje 176).

Ook gestopt met de pil ..... in de overgang.

Ik drink alleen maar water en gezondheids-sapjes, eet nooit vet, als ik een keer patatjes eet (bak het in olijfolie) dan absoluut geen mayonaise.
Kortom ..... ik ben als ik eet een hele magere eter.

Mijn hobby-sport is dus Tae-Bo, en moest daar een beetje mee dimmen omdat ik te dun was.

Ik heb nog steeds deze zelfde levensstijl, maar ik zit nu, en dat is gekomen toen mijn overgang kwam maat 3 .......
Het kan in ieder geval geen kwaad om te bewegen.

Nou dametjes; .... heel veel succes allemaal.
Angelique-53

Inja
Berichten van Inja
Onderwerpen van Inja
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Inja » wo 05 jan 2005 00:43

Hoi Martine,

Vroeger als in periodes dat ik de pil slikte werd ik er telkens zwaarder door.

In de anderhalf jaar nadat ik stopte met hormonen ben ik totaal zo'n tien kilo gewicht kwijtgeraakt, volgens mij alleen al omdat het stoppen ermee voor mij behoorlijk zwaar is geweest. Dat is overal aan mijn lijf zichtbaar, behalve.......juist ja mijn buik. Die is in verhouding met de rest weinig minder geworden.

Als in de overgang de oestrogeenproduktie vermindert wordt die deels (gelukkig maar) overgenomen door het vetweefsel en uitgerekend op je buik gaat dat vet zitten.

Heeft voor mij dus ook totaal niets met bewegen of sporten te maken, en ook niet met alcohol, dat drink ik namelijk zelden of nooit.

groetjes
Inja

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht