Kleding - veranderend lichaam

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Wendy
Berichten van Wendy
Onderwerpen van Wendy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Kleding - veranderend lichaam

Bericht door Wendy » zo 03 jul 2005 10:40

Hallo meiden

Waar ik ook z'n moeite mee had was kleding. Sjonge was zo gewend om "jonge makkelijke mode" te kopen. Sinds de overgang is mijn lichaam verandert. Wat meer vet op mijn heupies .. wat minder taille .. zeg maar gerust .. klein zwembandje. Enne .. de klap op de vuurpeil .. grijs haar en rimpeltjes.

Niet dat ik dit nu zo erg vindt. Maar tja .. met die "jonge makkelijke mode" was het toch wel een apart gezicht. Zeg wel dat de kleding die ik gewend was niet meer zo bij me paste.

Wat ik vreselijk moeilijk vond was om betaalbare kleding te vinden die nu bij mij past. Ben zo vaak huilend uit de stad teruggekomen. Zo een teleurstelling en totaal niet goed voor mijn zelfvertrouwen, dat toch al veel minder is tijdens ik in de overgang ben.

Toen heb ik een keer, op een dag dat ik me top voelde, de stoute schoenen aangetrokken en ben een goede wat duurde modezaak binnen gestapt waarvan ik wist dat ze aandacht aan je besteden.

Meiden het was een verademing. Zo schuchter als ik binnenkwam daar, zo vol vertrouwen met een leuk setje kwam ik weer buiten. Maar zoveel geleerd, waar ik nu op moet letten, wat voor kleuren mij nu leuk staan, wat voor stoffen ik wel of niet kan dragen, waar ik nu de aandacht op mag vestigen ( ijn boezem. Want die heb ik nu gekregen door de overgang. ) enz. enz.

Nu kan ik weer verder kijken bij de wat betaalbare zaken naar kleding. Dus echt een aanrader .. als je vastzit daarmee ..!

Groetjes, Wendy

Tamara49
Berichten van Tamara49
Onderwerpen van Tamara49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Kleding - veranderend lichaam

Bericht door Tamara49 » ma 04 jul 2005 20:43

Hallo allemaal.

Zeker verandert je lichaam in de jaren van de overgang.
Ik was in 3 jaar 23 kg aangekomen van 54 kg naar 77, bij een lengte van 157, dus echt teveel. Heb er veel verdriet van gehad en voelde me dik, maar had er last van, als ik moest bukken en het huishouden doen.
Wist ook wel dat ik wat meer was gaan snoepen en anders gaan eten.
Dus heb 1 januari mezelf op een streng dieet gezet, niet echt makkelijk, maar ik viel af en dat stimuleert natuurlijk.
ik doe het samen met iemand, dus ook dat stimuleert, ben nu 15 kg minder en nog ong 3 kg en dan ben ik op mijn streefgewicht.

Maar dan moet ik uitkijken natuurlijk, voor het jojo en, dus zal er wel altijd rekening mee moeten houden.
Wil na de vakantie stoppen met roken en dan komt er vaak ook wel wat aan, ik probeer het binnen de perken te houden.

Maar leuk Margreet, dat je zo tevreden de winkel uitging en ze je goed geadviseerd hebben, zodat je weet waarj e op moet letten.

En ja , grijs worden en rimpeltjes krijgen hoort er ook bij, is niet leuk, maar dat houd je toch niet tegen.
Ik heb daar niet zo'n probleem mee. Mijn kinderen worden ook ouder dus moeders ook ...

Tamara

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht