Aankomen of juist afvallen?

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Aankomen of juist afvallen?

Bericht door Diana119 » do 25 aug 2016 10:55

Hai lotgenoten,

Pfff wat is het wederom weer vreselijk warm! Ik kan daar momenteel helemaal niet tegen maar goed even een vraag.

Ik lees eigenlijk altijd dat vrouwen meer eetlust krijgen tijdens de pre en de overgang en ook aankomen. In mijn geval: ik krijg bijna geen eten weg en vind heel veel ineens ook vies. Probeer de dingen die wel erg te krijgen zijn ook te eten en voor mijn gevoel krijg ik ook genoeg binnen. Maar ik ben vanaf mei al bijna 17 kg afgevallen! !! Woog vanochtend nog maar 54.1 met mijn lengte van 1.75. Mijn lichaam lijkt de vormen van een kind weer aan te nemen, borsten verdwijnen ( van een dikke d cup naar een kleine b) mijn armen en benen zijn erg dun waardoor ik een gerimpelde huid hebt van een oude vrouw. Zijn er meer vrouwen die zo afvallen iin plaats van aankomen?

Diana

Luna66
Berichten van Luna66
Onderwerpen van Luna66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Aankomen of juist afvallen?

Bericht door Luna66 » do 25 aug 2016 11:54

Hoi Diana

Ja de hitte is echt niet lekker meer, ook ik kan er niet meer tegen !
Met warm weer is de eetlust bij veel mensen minder, maar zoveel afvallen in korte tijd is wel erg veel !
Het kan ook te maken hebben met spanningen en stress ik ben ook een keer afgevallen tot 49 kg en ik ben 1.65 cm.
Ook ik ging bijna elke dag op de weegschaal, en als ik zag dat er weer wat af was kreeg ik paniek.
Probeer alles te eten wat je wel lust al is het 6 keer op een dag, maar als je nog verder afval zou ik een afspraak maken bij je HA.

Groetjes Luna

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Aankomen of juist afvallen?

Bericht door Flippertje » do 25 aug 2016 14:07

Hallo Luna

Is inderdaad wel veel, zou als je daar nog niet bent geweest na de huisarts gaan, ik heb zelf ook problemen om aan te komen, maar begonnen met de app myfitnesspal , daar moet je je gegevens invullen en die bepaalt dan hoeveel calorieen je zou moeten eten om aan te komen, bij mij heeft het geholpen ben in 8 maanden 7 kilo aangekomen weeg nu 65 kilo en ben 1.80, moet eerlijk zeggen ben er weer meegestopt en ook weer 2 kilo afgevallen, vergelijk het met mensen die moeten afvallen, zo min mogelijk calorieen en wij zoveel mogelijk daarbij ook nog gezond eten, valt niet mee, maar is voor mij de juiste manier om aan te komen, succes

Flippertje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht