Postmeno en veel afvallen

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Picasso12
Berichten van Picasso12
Onderwerpen van Picasso12
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 64

Postmeno en veel afvallen

Bericht door Picasso12 » wo 01 jun 2016 13:17

Hallo dames,

ik maak me nog al ongerust ben in een paar maand tijd 6 kilo afgevallen zit al jaren in de postmeno, in het begin van mijn overgang veel aangekomen, en nu veel afgevallen hoort dit ook bij de overgang en zijn er dames die dit ook hebben, heb verder veel wisselende klachten maar weet daar nu beter mee om te gaan maar zo ineens afvallen vind ik toch maar raar, hoop dat ik hier reactie op krijg wat me dan toch wat gerust stelt

vr groet Hillie

Jvantoor52
Berichten van Jvantoor52
Onderwerpen van Jvantoor52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Postmeno en veel afvallen

Bericht door Jvantoor52 » zo 12 jun 2016 15:34

Hallo

Ik ben vanaf oktober t/m mei 7 kilo afgevallen. Problemen gehad met mijn maag, keel en misselijkheid. Dokter, ziekenhuis en kno arts geweest uiteindelijk niks gevonden alleen vitamine B12 tekort injecties voor gehad gaat sinds 3 weken weer iets beter alleen nog last van keel. Ben ook weer 2 kilo aangekomen weeg nu 50 kilo, ik woog niet zoveel dus dan is het niet fijn om zoveel af te vallen.
Aan de huisarts had ik gevraagd kan het de overgang zijn want ik ben in juni 2015 met de prikpil gestopt, dan krijg je te horen kan wel kan niet. Dus ben ik gaan googelen en toen kwam ik op deze site en hier staan zoveel herkenbare klachten, dat stelt me weer gerust.
Hoop dat je hier wat aan heb.

Graag Cora.

Vosje61
Berichten van Vosje61
Onderwerpen van Vosje61
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 68

Bericht door Vosje61 » di 14 jun 2016 18:30

Hallo dames,

Ook ik ben in een 2 mnd 5 kg afgevallen, en ik woog al niet zoveel. Met energie rijke dieet voeding terug gekomen op 51.5 kg.
ik eet veel meer dan vroeger maar wordt niet zwaarder. Ik eet heel gezond veel groenten en vers.
Ook heb ik weer een paar maanden nieuwe klachten, o.a mondbranden, en branderige huid, pijn tussen schouderbladen en en borstbeen, en mijn bovenlichaam verstrakt als ik een tijdje zit, alsof ik in een strak korset zit. Ook pijn scheuten. Bah
Gelukkig kom ik deze klachten op het forum tegen anders zou ik nog meer piekeren dan ik nu al doe.
Alles is inmiddels na gekeken, hart, maag, alles goed enz.
Ik houd het maar op overgangsklachten inclusief warmte aanvallen terwijl ik al 65 ben en het 2jaar goed ging.

Groetjes en sterkte allemaal
Vosje

Picasso12
Berichten van Picasso12
Onderwerpen van Picasso12
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 64

Bericht door Picasso12 » di 13 sep 2016 13:34

Hallo

ik heb veel steun aan deze site en als ik dan ook weer eens een terugval heb lees ik hier dan ook veel, maar ik kan nu geen rust vinden en ben ten einde raad loop veel te huilen door het huis en wil wel al vragen aan mijn man help me toch maar weet in mijn achterhoofd dat ik het toch zelf moet doen.

Ik heb heel heftige darmklachten, pijn rond mijn navel enmaag het trekt door naar myn linkerzij en dan zo naar beneden, maar van achter doet het ook pijn en druk branderig gevoel van onderen bij mijn vagina, nu heb ik wel een verzakking en weet niet of die druk van onderen daar van komt.

Altijd zwakke maag gehad maar de klachten zo heftig als nu ken ik niet, na jaren sukkelen kon ik toch redelijk met mijn klachten omgaan maar dat lukt me nu niet, ik weet niet of er meer dames zijn met deze klachten, en ik hoop hier reacties op krijg

vr gr Hillie

Marieke47
Berichten van Marieke47
Onderwerpen van Marieke47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Marieke47 » di 13 sep 2016 14:37

hoi

Je bent echt niet de enige
Ik heb t ook wat jij heb en word er zo bang van.
Pijn buik navel streek maag van alles.
Hoort er bij hoop ik dan toch.
Als ik maar pijn voel word ik al bang

Marlou

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht