Lijnen maar afvallen ho maar!

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Bijlie
Berichten van Bijlie
Onderwerpen van Bijlie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Lijnen maar afvallen ho maar!

Bericht door Bijlie » di 09 jul 2013 15:17

Hallo dames

Nou ben ik al 2 weken aan de lijn. Zo min mogelijk koolhydraten, veel fruit en groente. Veel water met citroensap, geen zout , gezonde vetten groene thee , geen suiker, geen wijntje ....noem maar op. Loop veel met de hond maar val geen gram af. Iemand nog tips of ben ik hopeloos verloren?

Bijlie

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Lijnen maar afvallen ho maar !

Bericht door Anitab » di 09 jul 2013 17:36

Hoi Bijlie,

Weet niet hoe het bij jou gaat maar bij mij is het een hopeloze strijd. :evil:
Heb zo'n beetje alles geprobeerd maar blijf het gevoel van een gestrande walrus houden. Voel me lomp en onaantrekkelijk.
Heb de laatste tijd wel veel en heftig gesport en daardoor is het een heel ietsje pietsje strakker geworden, al met al nog geen centimeter.
Als er vrouwen zijn die het wel is gelukt om wat gewicht kwijt te raken wil ik het ook wel graag weten en vooral hoe het dan gelukt is!!!!!
Aan mij heb je dus niets in dit geval maar misschien hebben we beide wel geluk met een volgende reactie.

Groeten,
Anita

Bijlie
Berichten van Bijlie
Onderwerpen van Bijlie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Lijnen maar afvallen ho maar!

Bericht door Bijlie » di 09 jul 2013 18:51

Dan wacht ik geduldig af Anita....
Bedankt voor je troostende woorden ;)

groetjes Marieke

Anna64
Berichten van Anna64
Onderwerpen van Anna64
Menopauzejaar: Menopauze na ingreep 2011
Leeftijd NU: 55

Bericht door Anna64 » di 09 jul 2013 19:45

Hallo

Hier hetzelfde meiden,
alles geprobeerd....elke dag na het eten 's avonds uur fietsen, gebeurt helemaal niks met het lijf :lol:
stoppen met vlees eten, vegetarisch..dus..nop nada.

Hopeloos, verdrietig van...

Sil

Fryskmemke
Berichten van Fryskmemke
Onderwerpen van Fryskmemke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Fryskmemke » di 09 jul 2013 19:56

Hallo meiden,

Hier nog eentje !!! verleden jaar 20 kilo kwijt, nu in de overgang blijf die gezonde leefwijze volgen, elke avond een dik uur wandelen en pas mijn eten aan maar helaas het wil er niet af .....ben zelfs aangekomen ...maar ik leg me erbij neer en blijf gewoon doorgaan, vind het wandelen of fietsen toch sowieso leuk en effe het hoofd leeg !
Het is niet anders maar wel heel erg vervelend hoor ..maar de ultieme tip heb ik helaas niet ,maar als die er is dan hoor ik het graag hahaha

Fryskmemke

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Bericht door Desi » wo 10 jul 2013 09:01

Hallo dames,

Voor wat het waard is: mij lukt het ook voor geen meter!

Maar ik heb ook gelezen dat lijnen in de overgang niet zo goed is. Je lichaam maakt veel veranderingen door en daar hoort echt lijnen niet bij. Uiteraard wel gezond eten en niet meer dan dat je daadwerkelijk nodig hebt. Ik hou het er maar op.

En soms ben ik ineens een kilo kwijt, heel blij, om vervolgens met gemak weer 2 kilo aan te komen zonder iets bijzonders te doen. Al met al ben ik tijdens de overgang al zo'n 4 kilo aangekomen :-( Geen superramp, maar ik hoop wel dat het hier bij blijft.

groetjes, Desi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht