Afvallen

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Bernadet
Berichten van Bernadet
Onderwerpen van Bernadet
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Afvallen

Bericht door Bernadet » do 27 dec 2012 12:26

Hallo dames,

Ik zit me de laatste tijd de gekste dingen in mijn hoofd te halen.

Ik heb regelmatig maag en darmklachten (pruttelgeluiden) en ik ben een paar kilo afgevallen.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik na 3 maanden thuis te hebben gezeten weer 2 maanden aan het werk ben, dus dat kan dat ook verklaren.

Ik word echt een beetje moe van mezelf, ik zit me steeds zo druk te maken.
Als ik zo op dit forum lees hebben heel veel dingen met de overgang te maken.
Ik ben nu al een half jaar niet ongesteld geweest.

Groetjes Bernadette

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Re: Afvallen

Bericht door Gippy » do 27 dec 2012 23:42

Hallo

Je kan afvallen in de overgang hoor!
En mijn darmen zijn soms ook erg in de war.
Ook kan je erg stresserig worden. En onzeker.
Heel veel sterkte

Gippy

Bernadet
Berichten van Bernadet
Onderwerpen van Bernadet
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Bernadet » vr 28 dec 2012 08:22

Dankjewel voor je reactie Gippy !

Het meeste baal ik nog van dat ik denk dat iets ernstigs mankeer, ik wil ook niet steeds bij de huisarts op de stoep staan.
Het zal er wel allemaal bij horen maar irritant is het wel.

Bernadet

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » vr 28 dec 2012 22:43

Hoi Bernadette,

Als je het echt niet vertrouwd, altijd gaan hoor! Daar is een dokter toch voor?
Ik ben in ongeveer 2 jaar tijd 10 kg afgevallen geleidelijk. Nu de overgang wat vordert en ik minder hartkloppingen heb, en geen gestreste "kip " ben zijn er weer wat kilo`s aangekomen.

Het was net of was ik constant hyper.

Wel heb ik nog wel eens last van mijn darmen, en dan weer vaak en ontlasting of anders als anders.

Maar het gaat dan na een paar weken weer over, ik heb het idee dat het ontregeld is als ik vroeger ongesteld had moeten zijn.

Misschien kan je het eens opschrijven dan herken je misschien een ritme.
Heel veel sterkte en groetjes.

Gippy

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 45

Bericht door Dorien73 » za 29 dec 2012 16:16

Hallo,

Ook ik heb dit precies zo. In het begin van de overgang kwam ik juist aan. Sinds een jaar val ik af. Ben in 2 jaar tijd 5 kg afgevallen. Dat vind ik best veel.aangezien ik niet teveel woog, van 60 naar 55 nu.

Ook ik maak me er zorgen om want je hoort eigenlijk alleen verhalen van vrouwen die aankomen en niet die afvallen. Ik haal me van alles in mijn hoofd, net als jij.
In de overgang heb je zoveel klachten bij elkaar dat de dokter het op stress gooit als je met de afval klacht bij hem of haar komt. :-(

Groetjes Dorien

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » za 29 dec 2012 17:39

Hallo

Nee, je hoort niet alleen verhalen van vrouwen die aankomen, die zijn denk ik wel in de meerderheid, maar hier op het forum zijn de afvallers ook te vinden.
Zelf heb ik er ook al over geschreven: ik ben afgevallen tot ik nog maar 46 kilo woog maar nu kom ik weer aan en ga ik al richting de 53 kilo.
Van alles in mijn hoofd halen doe ik ook niet meer. Geen byzonderheden gevonden bij gastroscopie en colonscopie (laten doen toen ik nog niet wist dat ik in de overgang zat) dus is de oorzaak hormonaal.
De overgang vergt veel van een vrouwenlijf dus dat afvallen is echt zo gek niet hoor.

gr lee

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht