Gewicht

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Anna1960
Berichten van Anna1960
Onderwerpen van Anna1960
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Gewicht

Bericht door Anna1960 » wo 25 apr 2012 18:49

Hallo

Ik ben hier vandaag voor het eerst, zocht op internet iets over gewicht en overgang, kwam hier terecht.

Ik ben al een paar jaar in de overgang, maar heb sinds begin dit jaar opvliegers en last van somberheid. Ik had dat al, omdat ik ook fibromyalgie heb, maar nu is het veel erger. Daarbij komt ook wel dat ik wat zorgen heb.
Ik heb tot mijn 32e altijd 52 kilo gewogen met een lengte van 169 cm.
Maar na mijn val met mijn motor ben ik erg aangekomen. Dit omdat ik minder kan lopen en fietsen enz, dus niet van het snoepen, want dat doe ik niet veel.
Ben verschillende keren 17 kilo afgevallen. Ik heb zo'n 10 jaar heel veel gezondheidsklachten en heb 4 jaar geleden B12 te kort gehad, heb nu weer B12 te kort en sinds vorig jaar weet ik dat fibromyalgie heb, dus elke dag erg moe en vaak pijn enz. Nu moet ik de laatste tijd erg veel plassen en kom zo erg aan.
Ik ben in een paar weken meer als 2 kilo aangekomen. Ik let goed op wat ik eet, drink veel water en snoep niet. Het valt niet mee, want ik heb bijna altijd honger en zit vaak op de klok te kijken of ik wat mag eten. Ik fiets elke dag 30 minuten en moet op het werk ook wat lopen.
Ik zie de weegschaal steeds een paar 100 gram omhoog gaan.
Ik word er echt moedeloos van.
Als ik in 2 weken tijd al meer als 2 kilo aankom, wat moet het dan wel na 2 maanden. Nu slik ik ook medicijnen waar je van aankomt, maar die slik ik al zo'n 9 maanden denk ik. Ik heb het de laatste tijd 's avonds erg koud. Zou er iets anders aan de hand zijn?

Anna

Jenny49
Berichten van Jenny49
Onderwerpen van Jenny49
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Re: gewicht

Bericht door Jenny49 » wo 25 apr 2012 22:08

Anna

Ik herken dat aankomen en dat terwijl je niet meer eet,
dat hoort echt wel bij de overgang.
Ook dat koud hebben hoort erbij.
ik moet wel vermelden dat toen de opvliegers zich eenmaal
aandienden dat ik weleens weer een koude avond wil
meemaken, zonder jouw probleem daarmee tekort wil doen.
Ik vind het wel heel erg dat je na die val zo weinig meer kunt.
Er staan veel problemen met de overgang hier op het forum,
ik hoop voor jou dat je er ook veel aan kunt hebben.

Heel veel sterkte, en hartelijke groeten.
Jenny

Anna1960
Berichten van Anna1960
Onderwerpen van Anna1960
Menopauzejaar:

Re: Gewicht

Bericht door Anna1960 » do 26 apr 2012 15:30

Hallo dames

Maar je komt toch niet 200 gram per dag aan, terwijl je minder eet en meer doet.
Op zich is het voor sommige vrouwen minder erg als ze aankomen, als je een goed gewicht heb of laag gewicht hebt. Maar als je al overgewicht hebt zoals ik, dan
is het extra balen en natuurlijk slecht voor je gezondheid.
Wat betreft het koud hebben, vind ik ook helemaal niet erg. Ik heb dat liever als
die opvliegers, zodat je niet weet waar je het zoeken moet.

Anna

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Bericht door Desi » do 26 apr 2012 15:55

Hallo Anna,

Ja hoor, ik kom ook een paar ons aan zelfs als ik minder heb gegeten. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar leuk is anders. Ik ben niet echt dik te dik zeg maar, maar ik voel die 4 kilo die ik er in korte tijd bij gekregen heb echt wel zitten. En aan mijn eetpatroon is niks veranderd. Dus het is echt de overgang.

Sterkte met alles,
Desi

Anna1960
Berichten van Anna1960
Onderwerpen van Anna1960
Menopauzejaar:

Bericht door Anna1960 » do 26 apr 2012 17:16

Hallo

O dat wist ik niet, ik wist wel dat je dus aankomt, maar ik dacht in een paar jaar.
Maar blijf je dan tijdens de hele overgang aankomen? Want dan weeg ik over een paar maanden wel 90 kilo!!!!!!!!!!

Anna

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » do 26 apr 2012 21:51

Hallo

Bij mij is het tot nu toe bij die 4 kilo gebleven. Soms val ik ook wel ineens weer wat af, ook zonder dat ik wat verander aan mijn eetpatroon, en kom dan ineens weer wat aan. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat er volgens mij geen pijl op te trekken is.

Groetjes, Desi

Pip
Berichten van Pip
Onderwerpen van Pip
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 51

Bericht door Pip » zo 06 mei 2012 10:13

Hoi Anna,

er is echt geen peil op te trekken zoals al gezegd.
Ik blijf ook maar aankomen.
Ik fiets elke dag 10 km naar de sportschool en dan 1 uur sporten en weer 10 km terug fietsen.
Ben zelfs de voeding aan gaan passen.
Mijn werk is ook veel lopen (in de zorg) en dan wandel ik ook nog eens een paar keer per week een aantal km.
Je zou denken met dit regime dat ik een strak lijf moet hebben maar helaas als ik op de weegschaal sta wordt ik alleen maar verdrietig.
dan denk ik stel als ik niets doe ..........
Ook ik was net als jou op zoek naar overgang en gewicht en kwam op deze site.
gelukkig veel herkenning.
Daar verdwijnen de kilo`s niet mee maar wel fijn om te weten dat we niet alleen dit probleem hebben.

Pip

Witje
Berichten van Witje
Onderwerpen van Witje
Menopauzejaar:

Bericht door Witje » zo 06 mei 2012 11:48

Hallo Pip,

Wat knap dat je iedere dag, naast je werk, ook nog eens gaat fitnessen. Eerlijk gezegd heb ik moeite om dat iedere week op te brengen, en dan ga ik maar 1 of 2 x.
Dat aankomen, daar heb ik ook last van. Heb het idee dat ik nog maar een fractie eet van wat ik vroeger allemaal at. En val geen grammetje meer af!

Groetjes,
Witje

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Marjolijn2 » ma 13 jul 2015 11:12

Hallo

Ja dat heb ik ook. IK hoef maar iets te eten en er zit een kilo aan ik ben sinds ik in de overgang ben 3,6 kilo aangekomen .
wie weet of het zo blijft ik hoop van wel

Marjolijn

Briljantje
Berichten van Briljantje
Onderwerpen van Briljantje
Menopauzejaar:

Bericht door Briljantje » ma 26 okt 2015 22:50

Hoi hoi

Het gewicht hier ook een drama, toen ik 48 was woog ik rond de 74 kilo, nu 52 en ik weeg 87 kilo, en ik word er niet vrolijker op.
Als ik in de spiegel kijk denk ik bij mezelf jakkes je ziet er niet meer uit, de tranen biggelen dan over m,n wangen.
En ook ik eet normaal als altijd, weinig extra dingen.
Iedereen sterkte met de overgang.

Briljantje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht