Veranderde kledingstijl?

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Tanja
Berichten van Tanja
Onderwerpen van Tanja
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: Veranderde kledingstijl?

Bericht door Tanja » do 02 mei 2013 17:08

Hallo

heel herkenbaar maar bij mij wisselt het. Vaak gewoon makkelijke kleding (spijkerbroek met een t-shirt) maar soms wil ik me echt vrouw voelen en dan doe ik een mooie broek met een passend strak shirtje aan en lak mijn nagels en maak me op enz enz.
Duidelijk midden in de overgang :lol:

Tanja

Droomvrouw
Berichten van Droomvrouw
Onderwerpen van Droomvrouw
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Droomvrouw » vr 10 mei 2013 17:26

Hallo

Heel herkenbaar dit voor mij.
Altijd in vrolijke kleuren rondgelopen, niks geen alleen maar zwart voor mij.
Maar tegenwoordig voel ik me daar toch stukken fijner in.
Ik weet niet of het er aan ligt dat ik minder wil opvallen, of gewoon omdat het fijn voelt. Maar ik baal er wel van..
Ik hield zo van die vrolijkheid die het uitstraalde..

Droomvrouw

Dakootje
Berichten van Dakootje
Onderwerpen van Dakootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Dakootje » do 16 mei 2013 21:07

Hallo dames,

Sinds enkele maanden merk ik dit nu ook bij mezelf.
Al mijn kleding zitten niet meer zo leuk als voorheen en dan mijn buik!
bekeek mezelf in de spiegel omdat ik weg moest naar cursus , de kleding die 5 maanden geleden nog leuk en hip waren staan me ineens niet meer of ik moet een maat groter gaan kopen.

Dakootje

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Anitab » zo 16 mar 2014 10:38

Hallo Lee, Cornelie en alle andere dames,

Vond in ieder verhaal van jullie wel iets dat ook op mij van toepassing is.
Niets meer leuk vinden, ook niet iets leuks kunnen vinden voor mijn veranderde figuur, enz. enz.
Ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat, is er het afgelopen jaar nog wat veranderd?
Zijn jullie weer blije dames geworden :D

Groeten,
Anita

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » wo 19 mar 2014 01:44

Ha anita

leuk zo'n oud onderwerp weer naar boven. En ik kan er nog blij op reageren ook dat voelt goed :). Dus ja ik ben best weer een blije dame geworden eigenlijk. En ik vind het ook weer leuk om me goed te kleden. Heb een nieuwe baan waarin ik ook een beetje representatief voor de dag wil komen. Mijn oude garderobe met bijvoorbeeld mijn knalblauwe high heels past definitief niet meer bij me maar ik ga wel weer voor kleur al is het dan wat ingetogener. Het dieptepunt dat ik in mijn joggingbroek naar naar buiten ging ligt achter me maar ik had dat blijkbaar nodig die periode dus het was goed.
Helemaal tevreden over mijn figuur ben ik niet dat is gewoon definitief veranderd maar laatst zei iemand wat zie je er goed uit en zo slank (?) ook. En zij heeft mij ook op mijn dieptepunt gekend waarin ik totaal geen uitstraling meer had en diep ongelukkig amper nog onder de mensen kwam.
Ik kan het niet goed uitleggen maar ik heb echt een heel proces doorgemaakt. Zo'n proces wat sommige dames hier op de site zo goed kunnen verwoorden bij het onderdeel geestelijke overgang. Heb me lang ongelooflijk down gevoeld maar ben er sterker uitgekomen.
Af en toe ben ik nog eens ongesteld maar ik weet nooit wanneer, een regelmatige cyclus heb ik bepaald niet meer en soms overvalt het me dus want ik denk elke keer dat het wel eens de laatste keer kan zijn en dan doet mijn lichaam toch nog een poging maar het is niet meer zoveel als het geweest is. Mijn geest is er ook wel klaar mee geloof ik Heb mijn hele leven tot nu toe voor mijn gevoel oopnieuw verwerkt en dat was zwaar en soms heel erg verdrietig maar voel nu een soort rustige berusting en dat voelt goed. Deze macht kan ik ineens weer niet slapen maar er zijn ook weer veel nachten dat ik weer heerlijk slaap dus ik zit er niet mee. Ik kan ook echt weer genieten van dingen dus al met al ben ik een tevreden vrouw die ook weer in haar kracht staat net als vroeger maar dan anders.

Ben ook benieuwd hoe het Cornelie gaat en ook met Greta met beiden heb ik regelmatig mee geschreven hier op het forum en rest van de dames wens ik veel kracht in het overgangsproces.

Vr gr lee

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Anitab » za 22 mar 2014 08:55

Hoi Lee,

Bedankt voor je reactie. Het is toch wel fijn om eens een leuk verhaal te lezen.
Het zorgt ervoor dat ik er ook weer wat positiever tegen aan kan kijken.
Ben net als jij aan het sukkelen met de menstruatie en hoop dat het binnenkort een keer helemaal stopt.
Lichamelijk gaat het nu redelijk en hopelijk blijft dat zo, ik hoor helaas ook van dames waar de klachten pas goed begonnen in de post.
Geestelijk ben ik wel weer de "oude", maar voor mijn gevoel wel wat sterker en wijzer ;)
Klinkt misschien raar maar zo voelt het echt.
Hoop dat de andere dames ook nog van zich laten horen.
Wens je nog sterkte met de rest en vooral een sterk, gezond en positief leven.

Groeten,
Anita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht