Eerst aangekomen nu vreselijk aan het afvallen

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
Laantje66
Berichten van Laantje66
Onderwerpen van Laantje66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Eerst aangekomen nu vreselijk aan het afvallen

Bericht door Laantje66 »

Hoi allemaal,

Ik zit weer eens in de piepzak.... Ik ben vanaf 2019 tot een paar weken geleden ongeveer 6 kilo aangekomen, zonder dat ik meer ben gaan eten. Door de overgang ben ik een vreselijke hypochonder geworden. Ik schrok me dus ook dood toen een paar weken geleden bleek dat ik zomaar in twee weken 1,5 kilo was afgevallen. Daardoor zo in de stress geraakt dat ik nu nog ruim 2 kilo ben afgevallen. Ben wel kort geleden na 10 maanden weer ongesteld geworden, zal dit er mee te maken hebben? Of zal ik weer in de angstcirkel zitten en van de stress afvallen? Ik ben al bij de huisarts geweest, maar die zegt dat het komt omdat ik me druk maak om mijn gewicht. Ik heb nu oxazepam gehad. Komt het jullie bekend voor dat je eerst bent aangekomen en dat je daarna juist weer afvalt of andersom?

Groetjes,
Liane