Veel in gewicht aangekomen

De aanmaak van oestrogeen na de menopauze wordt deels verzorgd door vetweefsel. Het figuur verandert en je krijgt meer een buikje. Tussen je 35 en 40 jaar verandert de stofwisseling. De "overgangshormonen" verminderen de verbranding van buikvet. De meeste diëten en het doen van buikspieroefeningen werken dan ook niet voor vrouwen die 40 jaar of ouder zijn.
UK67
Berichten van UK67
Onderwerpen van UK67
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Veel in gewicht aangekomen

Bericht door UK67 »

Hallo dames

Ik ben een hele lange tijd niet op het forum geweest maar kom toch weer even kijken.
Ik ben de laatste tijd zoveel in gewicht aangekomen, ik schat zo'n 8 a 9 kilo in 11 maanden terwijl ik niet echt veel meer eet.
Ik ben nu wel sinds een paar dagen "officieel' in de menopauze. Vorig jaar Augustus heb ik mijn laatste menstruatie gehad. Het ging vrij lang door bij mij, en het was nog heel regelmatig, maar sinds Augustus 2019, na een normale menstruatie, is het ineens gestopt.
Misschien heeft dat ermee te maken?? Ik heb ook schildklier problemen maar volgens mij (n.a.v. bloedtest) slik ik wel de juiste dosis.
Het maakt me somber en het zit ook nog allemaal rond mijn buik, ik lijk wel 9 maanden zwanger, vreselijk, niets past meer. Soms vraag ik me af of het misschien iets engs is waardoor mijn buik zo dik is, maar ik heb vorig jaar een aantal echo's gehad en er was niets te zien, ik heb ook geen last van buikpijn.
Het is fijn om te lezen op het forum dat ik niet de enige ben. Ik weet niet wat ik moet doen, wil dat extra gewicht graag kwijt maar t lijkt niet te lukken.

UK

Paula1971
Berichten van Paula1971
Onderwerpen van Paula1971
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Veel in gewicht aangekomen

Bericht door Paula1971 »

Heel herkenbaar.

Hier ook afgelopen periode ook zo'n 10 kg aangekomen.
Ben nu sinds ruim 4 maanden niet meer ongesteld en allerlei klachten al een hele tijd op en af waarvan ik x jaren geleden niet aan de premeno fase dacht.

Het gewicht zit hier ook rond mijn buik en taille maar mijn hele romp is gezet.
Mijn bovenarmen en gezicht vind ik ook erg aangekomen..
Maar mijn billen en heupen zijn juist weer smaller lijkt.
Dat maakt dus een appel op 2 dunne benen..
Vind het echt zo niet leuk die rollen.

Had altijd maat xs of s tot mijn 40e jaar, dat werd dan een maat 38 en inmiddels wil ik het niet meer weten.

At al een poos gezond, dus weinig snelle koolhydraten, geen suikers, geen bewerkte voeding en juist wel avocado, zaden, pitten zilvervliesrijst noem maar op.
Moet zeggen dat ik achteraf wel veel smokkeldagen had echter kon dat 'vroeger' wel makkelijk.

Ben van plan om wat krachttraining en gewoon fanatiek aan lichaamsbeweging te gaan doen, doe nu niks, behalve met mijn honden wandelen.
Wil er ook graag 10 kg af.

Als het goed is, is dit een veel voorkomend probleem bij vrouwen tijdens, na de overgang.
Vooral op de plaatsen waar wij het hebben en je niet meer zoals eerst 'alles' kunt eten zonder kilootjes erbij te krijgen.

Misschien kunnen we elkaar hier wat aanmoedigen.
Ben niet heel vaak hier maar wie weet willen er meer vrouwen wat kilo's kwijt.

Paula
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht