Ben het liefst lekker thuis

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Noa3
Berichten van Noa3
Onderwerpen van Noa3
Menopauzejaar:

Ben het liefst lekker thuis

Bericht door Noa3 » ma 21 jan 2008 10:44

Hallo

Alles wat ik lees is zo herkenbaar, dan denk ik "ik zit ook in de overgang"
Ik loop voor mijn gevoel er al jaren mee rond!
En ieder keer komen er weer andere klachten bij, De dokter vond mij te jong; toen 38 jaar, bloed laten prikken maar het was niet de overgang.
Ik slik ook al een paar jaar antidepressiva, sommigen klachten zijn daar minder van geworden, maar helemaal weg gaan ze niet.
Ik vindt het ook heel moeilijk om er over te praten, als de dokter vraagt hoe het ermee is, dan zeg ik maar dat het goed gaat dan kan ik weer snel weg.
misschien niet de goede oplossing?
In het begin heb ik wel veel verteld, omdat ik er niets van snapte wat er eigenlijk aan de hand was met mij?
Ik dacht dat ik gek aan het worden was, ik zag mij eigen al in een gekkenhuis zitten :cry:
Op dit moment zit ik het liefste thuis, terwijl ik eerst allemaal weg wilde :(
ik snap niets van mij eigen, :?:

Noa

Sonja44
Berichten van Sonja44
Onderwerpen van Sonja44
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Ben het liefst lekker thuis

Bericht door Sonja44 » wo 23 jan 2008 09:55

Hoi Noa,

ook ik loop al vanaf mijn 37 jaar met die rare klachten. Huisarts zei je bent te jong voor de overgang, ze deed het af aan spanningen, dus naar de psycholoog om te praten. Volgens hun was het hypochondrie. Dus kreeg ik cognitieve therapie en aan de medicijnen. Daar werd het alleen maar erger van, kreeg er steeds meer klachten bij. Ben er maar mee door blijven lopen.

Nu ben ik 45 en had twee thuistesten gedaan wat wel een positieve uitslag gaf, dus ben naar de de dokter geweest om bloed te prikken. Uitslag niet in de overgang alleen bloedarmoede. Ik snap er ook niks meer van
maar wel dat ik nu me nog ellendiger voel dan voorheen. ' Mijn eigen gevoel zegt ook dat ik in de overgang zit maar na de uitslag van de dokter haal ik mij weer van alle dingen in mijn hoofd.

Groetjes Sonja-44

Noa3
Berichten van Noa3
Onderwerpen van Noa3
Menopauzejaar:

Bericht door Noa3 » wo 23 jan 2008 20:55

Hoi Sonja

Ik vindt het toch wel raar, dat de uitslagen van de thuistesten en de test bij de dokter verschillend zijn.
Dan ga je toch weer aan je eigen twijfelen, zo ervaar ik dat :?

Ik was misschien een beetje gerust gesteld, als mijn test positief was.
dan heb je toch een bevestiging ''het is de overgang''

denk ik :?

Groet, Noa

Ellen
Berichten van Ellen
Onderwerpen van Ellen
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Ellen » wo 23 jan 2008 22:02

Beste dames,

Lezen jullie niet de informatie op deze site?
Dat uitslagen verschillend zijn is niet zo raar. Het zijn maar momentopnamen.

Een negatieve uitslag zegt alleen maar dat het op dat moment niet kon worden aangetoond.

Ellen

Pareltje
Berichten van Pareltje
Onderwerpen van Pareltje
Menopauzejaar:

Bericht door Pareltje » vr 25 jan 2008 12:34

Hoi Noa,

Dat gevoel van gek worden ken ik maar al te goed, ik heb het ook heel vaak, word er dan heel bang van ik denk dan altijd zit zo in het gesticht.

Bij mij werd alles op een zware depressie gegooid, ik had ook wel een hele nare periode achter de rug, maar vraag me nu toch wel af waar het werkelijk van komt.

Ik heb ook de thuistest gedaan en die gaf aan dat ik in de overgang zit, ik ga verder ook niet naar mijn huisarts voor een bloedtest ik weet dat daar iets anders uit kan komen door het schommelen van je hormonen.

Sterkte, Hennie

Noa3
Berichten van Noa3
Onderwerpen van Noa3
Menopauzejaar:

Bericht door Noa3 » vr 20 jun 2008 11:49

Hallo

Voor mijn gevoel zit ik in de overgang, maar voor mijn gevoel wordt ik niet serieus genomen. : :(

Ik heb het een keer aan de dokter gevraagd, of het ook de overgang kan zijn.
Maar dat kon niet want ik was veel te jong, ik durf het ook niet meer te vragen
Want hij is de dokter dus hij zal het wel weten, maar mijn gevoel zegt dat het de overgang is :?:

Noa

Noa3
Berichten van Noa3
Onderwerpen van Noa3
Menopauzejaar:

Bericht door Noa3 » wo 02 jul 2008 13:53

Hallo

Ik weet op dit moment niet wat ik moet doen, ik doe vrijwilligerswerk bij het bejaardentehuis.

Maar de laatste tijd heb ik er geen zin meer in, ik zit het liefste thuis lekker rustig :D en ik meld mij eigen soms ook wel eens af, en dan voel ik me eigen zo opgelucht.

Ik ben de laatste tijd ook heel vergeetachtig, en als iemand iets aan het vertellen is dan begrijp ik er niet veel? ik volg het niet helemaal meer
het is allemaal zo warrig :?:

En als ik zelf iets zeg dan zijn dat soms ondoordachte dingen
ik weet niet of iemand mij begrijpt?

Herkent iemand dit! zo ja hoe ga jij ermee om

Noa

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 67

Bericht door Christine » wo 02 jul 2008 20:26

Hallo Noa,

Over jouw klachten is al vaker geschreven.
Het kan inderdaad allemaal gebeuren in de overgang.
Inmiddels ben ik in de postmenopauze en heb er van tijd tot tijd ook ineens weer last van.
Het komt en het gaat..net als de lange lange lijst van andere klachten.

Hoe er mee om te gaan is persoonlijk.
Je kunt proberen het uit te leggen aan anderen of zwijgen, dit i.v.m. het kwetsen wat ook nog kan gebeuren omdat een ander het niet begrijpt.

Zo heb ik ook regelmatig periodes dat ik ineens alles verkeerd schrijf, letters omdraai en ineens niet meer weet hoe je iets schrijft.

Groet, Christine

Griet43
Berichten van Griet43
Onderwerpen van Griet43
Menopauzejaar:

Bericht door Griet43 » do 03 jul 2008 07:08

Hallo

Ik herken het maar al te goed wat jij omschrijft
Heb ook vaak het gevoel dat ik zo opgenomen kan worden. De meest vreemde gedachten schieten door mijn hoofd war eigenlijk nergens opslaat.
Ik heb ook pas de thuistest gedaan en die gaf overgang aan, ook al zegt mijn dokter dat ik te jong ben (44)
Ik slik ook antidepressiva. Heb ook niet het gevoel dat het daar beter van wordt maar stoppen lijkt me ook niet goed.
Al met al Noa, Ik kan je ook niet helpen. Zit helaas in het zelfde schuitje.

Griet

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Mjammy » do 03 jul 2008 17:23

Hoi Noa en Christine

pfff, wat herkenbaar..... :shock: Weet je dit is nu zo fijn aan dit forum, vaak zit ik ergens mee en denk:"nee hoor, dat ga ik echt niet beschrijven , dit is gevoel is vast niet goed van mij", en dan lees ik het ook van andere vrouwen!

Dat terugtrekken doe ik ook al v.a febr. en het helpt mij wel, alleen dat schuldgevoel komt steeds terug :roll: Vrouw-eigen?!?
Het is onzin dat weet ik maar als ik het dus al bijna 1/2 jaar doe en ik merk wel dat het me goed doet, waarom dan steeds weer dat gevoel van: "ik moet maar weer eens gewoon presteren, weer meedoen in de maatschappij?" Terwijl mijn onderbewustzijn zegt dat het goed is zo. :| Altijd weer dat dilemma!

Ik heb een tijdje geprobeerd normaal weer alles te doen wat ik vroeger deed, maar het gaf geen goed gevoel, mijn gevoel erbij was zo anders, alsof ik er niet helemaal bij was, achter een scherm zat.
Toen dacht ik: "Wat doe ik mezelf aan, van wie moet dit? Voor anderen? Ja, ik geloof het wel! Niet van mezelf ook niet van m'n man, hij wil alleen maar dat het goed met me gaat.
Dus ik moet hier nog m'n weg in zien te vinden.

Mjammy

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar: 2008
Leeftijd NU: 61

Bericht door Anneke » do 03 jul 2008 19:39

Hoi Noa,

Ik werk ook 1 tot 3 ochtenden als vrijwilliger op de crediteurenadministratie bij ons op het kerkelijk bureau, soms heb ik een hoofd vol met watten en presteer ik voor mijn gevoel heel weinig, maar ga dan nog een ochtend om het af te maken.

Mijn ervaring is dat het juist wel goed is door te zetten op dagen dat ik er eigenlijk de brui aan wil geven.

Niet, dat ik me op dat moment zo geweldig voel om mijn medemens te helpen, maar meer dat er ook dagen zijn, dat het wel heel goed gaat en dat het me dan weer een zet in de goede richting geeft, van zie je nou wel en die momenten vind ik weer heel fijn.

Vandaag had ik zo'n dag ;) plezier gehad, gelachen, lekker gewerkt en nu zelfs nog bezig om mijn dakramen te zemen!

Ik geniet er van, kan morgen zo maar weer anders zijn.

Groeten Anneke

Noa3
Berichten van Noa3
Onderwerpen van Noa3
Menopauzejaar:

Bericht door Noa3 » do 03 jul 2008 20:16

Hallo

Ja soms gaat het ook heel goed!
Maar sommige dagen heb ik er gewoon geen zin in :cry: dan is het voor mij wel makkelijk om af te bellen.
Maar als ik er nou mee stop, dan kom ik misschien helemaal de deur niet meer uit.
En het is toch wel goed om een beetje onder de mensen te komen
en ze zijn zo blij als je weer met de koffie komt. :D

Noa

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:

Bericht door Mjammy » do 03 jul 2008 21:34

Hallo Noa en Anneke

Ja, en dat is nou het dilemma elke keer. Waar doe je goed aan. Maar het is net als jullie zeggen, zo verschrikkelijk wisselend :roll: . Natuurlijk ga ik er ook op uit als ik me eens lekker voel.
Onder de mensen komen en mensen helpen geeft ook veel voldoening, maar waar ik mee zit is dat het zo confronteert met mezelf met mijn overgangsverschijnselen. Het voelt niet meer zoals vroeger, en dat wil ik denk ik vermijden. Dan maar liever die confrontatie niet aangaan, maar ook dat is natuurlijk niet de oplossing.

IK WOU DAT IK WEER MIJN OUDE GEVOEL TERUG KREEG!

Misschien zit ik daar wel op te wachten.....
Maar of dat ooit nog komt, dat is de vraag. :?: Als ik weer eens een goeie dag heb, en ga er weer tegenaan, dan moet ik het de volgende dag bezuren....migraine! Dat maakt mij zo onzeker.
Terwijl ik hoopte dat die migraine nou juist weg zou gaan met de overgang. Bij mij verergert het in alleen maar.

Nou ja zo heeft iedereen wel wat.
Sterkte ermee
Mjammy ;)

Jansje
Berichten van Jansje
Onderwerpen van Jansje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Jansje » vr 04 jul 2008 10:57

Hallo

Gewoon aan al mijn gevoelens toegeven, dan hoop ik maar dat alles goed komt, (alles is heel herkenbaar wat jullie schrijven) maar door aan die gevoelens toe te geven, wordt ik ook mezelf.
En dat heb een ander maar te respecteren.

gr Jannie

Vosje
Berichten van Vosje
Onderwerpen van Vosje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Vosje » vr 04 jul 2008 19:38

Hallo Allemaal,

IK was aan het "surfen"op internet over de overgang, en vond dit forum....
Wat herkenbaar, ik zou soms wel in een hutje op de heide willen zitten, maar ja zo werkt het niet.

Ik doe 20 uur per week schoonmaakwerk, en dat is heel zwaar als je in de overgang zit, maar dan werk is soms het liefst helemaal in mijn eentje :lol:

Maar ja dat kan niet altijd, en soms zie ik er ook enorm tegen op om naar mijn werk te gaan, moe zijn, en dat ook nog je af willen sluiten van de buitenwereld :S

Ik merk ook dat ik niet meer bij de "jonkies" hoor, ik kan het niet meer zo laat maken en het is gouw te druk.....

Tja, ik moet mij er een keer bij neer gaan leggen, dat ik aan het veranderen ben, en ik bij de ouderen begin te horen....

Groetjes Gon

Hendrien
Berichten van Hendrien
Onderwerpen van Hendrien
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 66

Bericht door Hendrien » di 15 jul 2008 12:30

Hallo allemaal,

Ook ik zit al een poosje te huismussen. Kom er maar moeilijk uit, alleen om te wandelen en in de tuin te werken. Heb totaal geen energie en gewoon een weerstand om mijn "normale" bezigheden op te pakken. Zelfs in mijn hobby's heb ik nu weinig zin. Tot voor een paar maanden terug had ik overal zin in, mijn dagen waren vaak te kort voor alles wat ik wilde en deed, maar nu..... Weet mijn dagen niet goed te vullen en heb het maar gelaten om dingen te plannen want ik ga er alleen maar tegenaan kijken. Zie iedere morgen wel hoe ik me voel. In de loop van de middag wordt het dan allemaal iets beter en 's avonds voel ik me op mijn best, het meest ontspannen enz. Tussendoor doe ik soms wat yoga-ontspanningsoefeningen en zit regelmatig achter de computer.... Het is toch wat met ons, zucht, zucht..... Hopelijk komen er weer betere tijden...

Hendrien

Noa3
Berichten van Noa3
Onderwerpen van Noa3
Menopauzejaar:

Bericht door Noa3 » wo 16 jul 2008 23:20

Hallo,

ik heb al veel verhalen gelezen op de site, en alles is zo herkenbaar, maar waar voelt het niet goed.
Ik heb het een keer gevraagd aan de dokter, kan het de overgang zijn
Nee ik was veel te jong, heb wel bloed laten prikken maar het was niet de overgang!

Ik slik ook antidepressiva, daar voel ik mij iets beter door. Maar helemaal weg is het niet.
Misschien als ik een bevestiging van de dokter krijg dan kan ik het misschien een plaatsje geven.
Maar ik durf het eigenlijk niet meer te vragen, :oops:
op dit moment gaat er van alles door mijn hoofd,
dit wilde ik even kwijt.

Noa

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:

Bericht door Mjammy » vr 18 jul 2008 00:21

Hoi Noa

Ik wil ook wat kwijt, en dat is dit....
Laat de overgang gewoon zijn gang gaan ga er niet tegenin het verergert de klachten, en ik spreek echt uit ervaring.
Natuurlijk verschilt het van vrouw tot vrouw, tenminste het proces is hetzelfde alleen ervaren we het allemaal op een andere manier, niet elk lichaam is hetzelfde. Maar....

Ik heb er tegen gevochten net gedaan of het niet bestond totdat ik er zo moe van werd dat ik er geen energie meer voor had, nergens meer voor.
Toen las ik hier een verhaal van iemand die ook begreep dat het vechten haar niets opleverde, en toen pas ben ik me erin gaan verdiepen wat de overgang nu eigenlijk inhoud. Alle informatie die ik hier op deze site heb gelezen heeft me ertoe gebracht dat ik het gewoon moet accepteren,.

Geen slikken van antidepressiva, hormonen of wat maar ook, maar acceptatie rust en tijd....veel tijd. Ik mag nu van mezelf de overgang doormaken, en doorleven met al de kwalen die daarbij horen, als ik moe humeurig of huilerig ben blijf ik gewoon lekker thuis, en neem een boek voor wat afleiding. Ik ga ook weleens lekker in de zon zitten cool voor de extra vitamine, gratis en voor niks.

En het gaat veel beter nu. Natuurlijk is de overgang niet weg, en ook de kwalen niet maar ik vind dat ik ze nu beter kan opvangen.

Mjammy

Noa3
Berichten van Noa3
Onderwerpen van Noa3
Menopauzejaar:

Bericht door Noa3 » vr 18 jul 2008 14:49

Hallo dames

Ik slik eigenlijk het liefste ook niets!
Een tijdje terug ben ik er een keer mee gestopt, en alle sombere gevoelens kwamen weer allemaal terug.
Onrustig, gejaagd, gespannen, niet kunnen slapen, nergens zin in, het liefste niemand om me heen.
Zodat ik me daar ook weer schuldig over begon te voelen [man en kinderen]
Op dit moment denk ik er ook weer aan om te stoppen! maar ik ben zo bang dat het in alle hevigheid weer terug komt :cry:

Noa

Pien41
Berichten van Pien41
Onderwerpen van Pien41
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Pien41 » vr 18 jul 2008 15:43

Hallo

Ik had dit een paar jaar geleden. Zat ik van de ene op het andere moment apathisch op de bank. Kon niets doen, zenuwachtig, trillen, opgejaagd en er kwam niets uit mijn handen.
Naar de huisarts en die zei "spanningen". Geen medicijnen gehad in het begin, later kreeg ik wel een kalmeringsmiddel. Dit hielp ten dele.
Een tijdje later naar de psycholoog gestuurd, hier kwam niets uit en de klachten bleven, ik bleef medicijnen slikken, steeds sterkere, maar die hielpen niet goed.
Na een paar maanden dacht ik zelf zouden het me hormonen niet zij, ik vragen aan de arts en die zei, ach ja we kunnen een testje doen. En het waren dus mooi wel de hormonen, die waren totaal van slag. Ik ben de pil gaan slikken en toen die goed ging werken ging het met de dag beter en sindsdien zijn de klachten over.

Wat mij zo irriteert is dat artsen gelijk alles op spanningen gooien. Lekker makkelijk. Ruim een half jaar heb ik me ellendig gevoeld en dacht dat ik gek was, terwijl een simpele bloedtest kon duidelijk maken wat er aan de hand was.

Pien

Ria
Berichten van Ria
Onderwerpen van Ria
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Ria » vr 18 jul 2008 16:07

Hoi Noa,

Ja meis de kans is groot dat je overgangsklachten terugkeren wanneer je stopt met het onderdrukken van de overgang.
De veranderingen moeten nou eenmaal een keer gemaakt worden.

Pien, je zegt dat nu met de pil al je klachten over zijn.
Toch noem je in je andere berichten nogal wat op aan klachten. Vergeetachtigheid, negatief zijn, vermoeidheid, prikkelbaarheid, geen zin in de dag e.d.

Het begin van de overgang is overigens bij heel veel vrouwen heel vaak niet aan te tonen in het bloed. Dat kan heel wat jaren duren.

Ria

Noa3
Berichten van Noa3
Onderwerpen van Noa3
Menopauzejaar:

Bericht door Noa3 » vr 18 jul 2008 20:16

Hallo dames,

ik heb ook een keer een bloedtest laten doen
maar die was helemaal goed!! geen overgang.

Misschien dat ik het nog een keer moet laten testen
of is een thuistest misschien iets.

Noa

Pien41
Berichten van Pien41
Onderwerpen van Pien41
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Pien41 » za 19 jul 2008 23:08

@ Ria,

klopt dat ik nu wel klachten hebt, maar ik bedoelde niet zoals toen. Toen zat ik apathisch voor me uit te staren.
Nu heb ik andere klachten, ook lastig en soms naar. Maar in vergelijking minder naar dan toen.

groetjes, Pien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht