Adviezen irriteren mij mateloos!

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Leilana
Berichten van Leilana
Onderwerpen van Leilana
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Adviezen irriteren mij mateloos!

Bericht door Leilana » zo 24 jun 2018 12:07

Beste dames,

Ik ben vroeg in de overgang, libido weg, enorme baardgroei dikke pens . Opvliegers die mijn functioneren bepalen.
Je gaat dan online zoeken en komt allerlei klinkklare onzin tegen Van "het opnieuw vinden van je ware IK" tot aan plantjes op je huid wrijven en overgangstherapieën en consulenten.

Ik ben een keiharde realist en geloof allemaal niet in die onzin, Je ware ik is even minimaal 10 jaar gewoon weg, je libido is weg
en als je al helemaal niet van langdurig voorspel houdt dan weet je al dat je op broer/zus relaties uit gaat komen, daar moet je dan wel tegen kunnen. Je moet er tegen kunnen dat je man zichzelf gaat helpen en na een paar jaar geen seks te hebben gehad echt niet meer jouw beeld als fantasie op zijn netvlies zal zien. Wees even reëel. Nou dan voel je je echt wel klote. Je moet dan wel van hele goede huize komen wil je jezelf OF afsluiten voor zulke gevolgen OF accepteren dat jij niet meer het lustobject bent.

Praten over hoe je je voelt, tja ik vind het prettig te lezen dat ik niet de enige ben en dat ik niet gek ben maar dat mijn hersenen de weg kwijt zijn door het gebrek aan hormonen.
Maar toch voel ik me hier eenzaam want ik moet er niet aan denken om als die overgang voorbij is nog eens op hoge leeftijd nog aan lusten te denken. Woorden zoals intimiteit vallen me tegen, vooral als het gaat om intimiteit zonder seks met iemand die meer had gewild.
Wat een verschrikkelijk gevoel van falen, je wordt een soort oma terwijl meneer nog volop in zijn lusten zit.
Tja ik wil dan gewoon weg uit die situatie, de toekomst hoeft voor mij niet die wijze ik te zijn waar iedereen over brabbelt. Ik ben nu eenmaal nooit gevoelig geweest voor hypnotiserend gepraat.
Ik mis mijn oude ik, die komt never meer terug ik ga nu snel oud worden en doe dat liever alleen zonder onzin gepraat om me heen.

Leilana

Bepje
Berichten van Bepje
Onderwerpen van Bepje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Adviezen irriteren mij mateloos!

Bericht door Bepje » zo 24 jun 2018 16:00

Hoi Leilana,

Ik zou ook weg willen uit een relatie waarin lust de leidende factor is en waarin intimiteit alleen nog maar een woord is en de bedoelde beleving ervan ontbreekt.

Ik zou zelfs niet eens aan een relatie willen beginnen waarin ik als lustobject wordt neergezet. Of ik nou wel of geen libido heb.

Ik kan me je enorme boosheid dus ook heel goed voorstellen. Misschien is die ook wel de reden dat het me opvalt dat je een en ander beschrijft alsof het over iemand anders gaat.
Je vindt het prettig te lezen dat er ook anderen zijn die dat verdriet kennen en hetzelfde doormaken. Daarover praten met hen is inderdaad een ander verhaal.
Ik neem het je niet kwalijk hoor, want ook een keiharde realist mag tijden hebben waarin het veiliger voelt om "je" te schrijven, waar "ik" bedoeld wordt.

Het is de relatie die faalt, niet jij als persoon.

Bepje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht