Ben het liefst alleen

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Hed1965
Berichten van Hed1965
Onderwerpen van Hed1965
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Ben het liefst alleen

Bericht door Hed1965 » ma 12 jun 2017 15:20

Hallo allemaal, ik ben blij om me bij jullie te kunnen aansluiten

Ik ben een vrouw van 52, en weet eigenlijk niet echt zeker of ik in de overgang ben, dit kan alleen een huisarts vaststellen toch? Door middel van een bloedonderzoek, maar dat kan niet onderzocht worden tijdens pilgebruik. Ik slik nog steeds anticonceptie, mijn man is gesteriliseerd, maar vanwege langdurige menstruatie van soms wel twee weken weer mee begonnen. Maar heb wel eens gehoord dat de overgang dwars door de hormonen van anticonceptie heen gaat. Heb het vaak heel warm, maar zweetaanvallen blijven gelukkig nog uit. Wel heb ik last van depressieve buien, slapeloze nachten en piekerstoornissen. Heb geen zin meer in sociale contacten en ben het liefst alleen met mijn twee poezen en mijn man en kinderen. Er zijn dagen dat ik het gevoel heb dat er een olifant op me heeft gelegen 's nachts en ben ik overdag compleet gevloerd. Ik ben sinds vier jaar werkloos thuis en heb gelukkig wel werk om handen doordat ik artikelen schrijf voor zowel mijn eigen site als een andere website.
Maar wat ik erg verontrustend vind, is dat ik me niet meer blij voel. Mijn sociale contacten voor zover ik die had, langzaam zie verwateren, ik heb gewoon geen zin meer er veel energie meer in te steken. Eigenlijk sluit ik me de laatste tijd hoe langer hoe meer op in huis. Het is dat ik zo gelukkig getrouwd ben, fijne zoons heb en katten. Want ik vind het leven soms gewoon niet meer leuk, en mezelf ook niet. Wanneer ik dan lees over vrouwen in de overgang, dan herken ik deze dingen heel goed, en geeft het ook wel weer troost.

Hartelijke groetjes uit Brabant

Zeeuwtje
Berichten van Zeeuwtje
Onderwerpen van Zeeuwtje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Ben het liefst alleen

Bericht door Zeeuwtje » do 15 jun 2017 10:25

Heel herkenbaar

Ben daar ook dubbel in, aan de ene kant heb ik graag mensen om m e heen maar als dat dan zo is, dan wil ik weer graag alleen zijn.
Ik woon alleen met m'n kat, maar soms is m'n kat al te veel.

Wat je verder omschrijft klopt met de overgang. Ik ben zelf bijna 47 en zit er ook in, compleet met heel somber zijn, slecht slapen en angstaanvallen
Ik vrees dat we er allemaal doorheen moeten, al was m'n zus er met 41 jaar helemaal vanaf

Succes
Zeeuwtje

Mirtsja
Berichten van Mirtsja
Onderwerpen van Mirtsja
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Ben het liefst alleen

Bericht door Mirtsja » wo 28 mar 2018 14:08

Hoi allemaal,

Ben nieuw hier. Ja het liefst alleen zijn zonder dat zich ook iemand maar met mij bemoeit. Ik kan het niet hebben. En vanaf een aantal jaren in de overgang. Weet niet wat leuker is ongesteld zijn of niet kunnen slapen door opvliegers. Bij mij begint het om 01.00 uur 's nachts dan slaap ik effe en tegen half 4 's nachts opvliegers iedere keer weer paniekaanvallen. Ik voel een opvlieger aankomen. Mijn mond wordt droog mijn maag draait zich om en ik word licht in mijn hoofd. Mijn hartslag gaat omhoog. Ben 52 jaar. Ik werk niet vanwege borstamputatie. En de energie die je hebt (helemaal niet dus).
Kan nauwelijks de afwas doen of de wasmachine instellen. Ik leef alleen. Ben altijd blij als iemand even een stofzuiger door mijn huis haalt.
Maar ik kan mijn moeder ook niet meer vragen hoe zij dat heeft gedaan. Ze is overleden.
Ik zal er wel doormoeten.

gr.
Miranda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht