Verwerken gebeurtenissen

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Verwerken gebeurtenissen

Bericht door Diaantje » wo 01 feb 2017 12:01

Beste allemaal,

Er staat veel op deze site over malende gedachten. Ook hier heb ik last van, helaas. Vooral wanneer is 's morgens wakker wordt. Kan dan moeilijk weer inslapen omdat mijn hoofd direct overuren begint te draaien.
Nu valt het mij de laatste tijd op dat ik vooral bezig ben met het herhalen van gespreken en gebeurtenissen van de dag daarvoor. Alsof ik alles nog een keer moet herbeleven om het een plekje te geven. Soms word ik daar bang van omdat er soms ook heftige dingen bij zijn. Bijvoorbeeld dingen van mijn werk of, zoals gisteren, mijn buurvrouw die gisteren even een bakkie kwam doen, zij heeft kanker en niet meer te genezen en verliest nu haar haar door de chemo. Dat laat me dan niet los en ga over in doemsecenario's wat mezelf betreft. Heb vlekje op mijn longen, bij toeval in november ontdekt, arts heeft echt benadrukt me hier geen zorgen over te maken, in februari nog controle om het netjes af te ronden. Het is dus niets om me zorgen over te maken maar maak me al 3 maanden gek hierover.
Hebben jullie hier ook last van? Zelfs tijdens de ontspanningssessie tijdens de yoga laat mijn brein me niet met rust.
Zit weer in mijn onzekere fase en dan laten dit soort dingen me niet los.
Hoop op reactie.

Groetjes,
Diana

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Verwerken gebeurtenissen

Bericht door Madu » wo 01 feb 2017 12:50

Hallo Diana,

Heel erg herkenbaar hoor. Ook wel logisch als er op de achtergrond deze angst meespeelt denk ik. Hier ook hoor in de morgen. Eindeloos herhalen van gesprekken. Er later achter komen wat iets met mij doet. Dan twijfelen of ik er iets over moet zeggen of niet als iets me dan toch dwars lijkt te zitten omdat ik dan denk dat het wel aan mij zal liggen. Mijn stemming fluctueert dermate dat ik niet op mijn eigen oordeel vertrouw wat dat betreft. Soms kies er dan voor het te laten gaan en het even aan te zien. Als bepaalde dingen dan terug blijven komen dan ga ik toch maar handelen/praten.

Ik vind het een verwarrende tijd hoor.

Sterkte,
Madu

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Bericht door Diaantje » wo 01 feb 2017 17:43

Hey Madu,

Dank je wel voor je antwoord.
Het is vreselijk vandaag. Zo onrustig, huilen, tintelend gezicht, ...om gek van te worden.
Heb vanmiddag vriendin geappt, gelukkig kwam ze ff voor de afleiding. Lekker even van me af gejankt.
Ken jij dat ook, tintelingen in je gezicht?

Diana

Silvia1969
Berichten van Silvia1969
Onderwerpen van Silvia1969
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Silvia1969 » wo 01 feb 2017 18:13

Hallo

Heel herkenbaar alles net nog ff gejankt liep de hele dag al met onrust en malende gedachtes mijn hele leven past de revue. Kom ook net van de dokter af voor slaapmedicatie anders trek ik het niet als ik nachten lang wakker ligt. Dood vermoeiend.

Sterkte voor iedereen.
Silvia

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » wo 01 feb 2017 18:34

Hallo dames,

Ja, Diana, tintelingen overal zelfs. Het lijkt alsof mijn hele lijf een soort van onder lichte stroom staat. Mijn nieuwe klacht is sinds 2 dagen een ontzettende kramp in mijn kaken. Wisselend van kant of beide kanten. :roll:

Ik schreef pas geleden al dat ik niet kan huilen maar wel heel vaak een gevoel heb dat ik moet huilen, dan ook willen huilen maar het lukt niet. Dus ik zou zeggen laat maar stromen.....

Als het niet anders kan dan neem ik ook weleens slaapmedicatie. Kijk wel een beetje uit hiermee en als het even kan neem het dan intermitterend.

Sterkte dames
Madu

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Bericht door Diaantje » wo 01 feb 2017 21:08

Dank jullie wel dames.

Sjees wat kan je je kl*** voelen.
Gelukkig slaap ik wel door tot een uur of 6. Dus dat is te doen. Tussen de middag doe ik een kort dutje of mediteer wat.
Ben gewoon zo verdrietig dat me dit gebeurt. Het ging zo goed. Kon de paniek goed handelen. En dan.......pre overgang, getver :evil:

Diana

Plaats reactie