Vakantie geboekt maar durf niet meer

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Monique5
Berichten van Monique5
Onderwerpen van Monique5
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Vakantie geboekt maar durf niet meer

Bericht door Monique5 » di 02 aug 2016 10:28

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, na een poosje meegelezen te hebben wil ik nu graag zelf iets inbrengen.
Ik heb in januari een grote reis geboekt voor mezelf en mijn twee kinderen van 15 en 11. volgende week gaan we naar zuid Afrika, met een hele lange vlucht inclusief overstap. Ik had er veel zin in, hou normaal veel van reizen! de afgelopen maanden zijn mijn overgangsklachten echter nogal toegenomen en mijn angst en onveilige gevoel zorgt er voor dat ik echt niet meer wil/durf/kan. ik ben bang voor schiphol, voor de overstap in Istanboel, bang dat ik iets ernstigs krijg in het vliegtuig als een bloedprop, of een paniekaanval en dat ik er dan 12 uur lang niet uit kan.

Ik ben het vertrouwen in mijn lichaam helemaal kwijt. het rare gevoel in mijn hoofd, het kan wel een aankomende beroerte zijn. de steken bij mijn hart, een hartaanval, mijn zenuwpijnen in mijn nek enz. enz. over 9 dagen moeten we weg, maar gisteren heb ik mezelf eindelijk toe durven geven dat de mogelijkheid om niet te gaan ook serieus een optie is. mijn geld ben ik dan kwijt, mijn kinderen stel ik dan teleur, maar ik hoef niet drie weken lang met hulp van oxazepam mijn grenzen over te gaan.

Ik geef mezelf nog een dag of drie om na te denken maar dan moet ik toch echt beslissen..... oh arme ik, die altijd zo stoer en sterk was en die zo hard gespaard had voor onze eerste verre reis.... ik kan alleen maar huilen momenteel. pas 42 en ik voel me zo alleen in deze strijd. als ik voorzichtig het woord overgang noem in mijn omgeving wordt er een beetje lacherig over gedaan, maar ik ben mijn leven kwijt... iemand een advies, zal ik gaan of niet????

Monique

Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Vakantie geboekt maar durf niet meer

Bericht door Flippertje » di 02 aug 2016 12:34

Hoi hoi,

ga je een echt eerlijk advies geven, heb me verplaatst in je situatie en ik zou gaan met de oxazepam mee,
als je niet gaat stel je jezelf en je kinderen en iedereen om je heen teleur, heb je een klote gevoel bij en van, ga langs je ha en leg hem/haar uit wat je bezig houdt en vraag of hij/zij je checkt zodat je wat rustiger weg kan. Ben reëel, hoeveel mensen krijgen er iets in het vliegtuig, zou toch sterk zijn als jou dit overkomt, bedenk dat wat je in het vliegtuig kan krijgen je ook thuis kan gebeuren!
Ik weet zeker dat je liever hoort nu, blijf thuis, maar wordt je ook niet gelukkig van en wordt het waarschijnlijk alleen maar erger van want dan durf je nergens meer na toe, er zullen meer reacties komen die zeggen, ga niet als je niet wil, maar die staan niet voor die keus, en het is makkelijk als het niet over jezelf gaat, daarbij heb je keihard gewerkt voor deze mooie reis, ga hem maken geniet ervan met je kids en het kan alleen maar meevallen, wat er daar kan gebeuren met je lijf kan je hier ook krijgen!
ik wens je een hele fijne vakantie, geniet ervan, je verdiend het!

voor de toekomst, ben niet te vlug met plannen maken zoals deze, kunt beter een last minute pakken als je je goed voelt.

Flippertje

Monique5
Berichten van Monique5
Onderwerpen van Monique5
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Bericht door Monique5 » di 02 aug 2016 12:51

dank je wel voor je reactie,

Op een goede dag denk ik precies dat wat je schrijft.... de laatste dagen voelde ik me heel slecht en kon ik niet relativeren. mijn grootste angst is dat het vliegen zo tegenvalt dat ik in zuid Afrika sta en niet terug durf... wat dan? ik probeer te vertrouwen dat al mijn klachten door de overgang komen maar dat stemmetje in mijn hoofd is daar niet zo van overtuigt... wat nou als het toch iets ernstigs is? wat nou als ik een paniekaanval krijg terwijl ik boven Afrika vlieg? en over je tip om niet zo vroeg te boeken, dat realiseer ik me ook... alleen ik kon niet weten dat ik zo achteruit zou gaan. ik boek altijd vroeg, heb ook nooit problemen gehad als deze...

ik wil graag gaan, gun het mezelf en mijn kinderen! maar soms voel ik gewoon dat ik het niet kan/aankan...

ik ga inderdaad nog even overleggen met mijn huisarts, en hopen dat mijn klachten komende week wat afzakken, dan kan ik het misschien toch aan.

nogmaals dank!
Monique

Marjan56
Berichten van Marjan56
Onderwerpen van Marjan56
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Marjan56 » di 02 aug 2016 13:06

Hallo dames,

Ik heb zelf in juni toen ik op vakantie was, oxazepam genomen. Daardoor sliep ik beter en was ik overdag niet zo angstig. Wel raad ik je dan aan, om het om de dag of om de paar dagen in te nemen. ( dit i.v.m kans op verslaving en dat je steeds meer in moet nemen)

Ik word ook veel angstiger als ik moe ben. Ik weet niet of jij dat ook hebt. Paniekaanvallen heb ik ook wel gehad, maar ik weet zeker dat als je dat ergens overkomt, dat er dan mensen in de buurt zijn, die je gerust stellen en dieper laten ademhalen. Ms kun je nog langs een fysiotherapeut die je ademhalingsoefeningen leert.
Ik weet wat je voelt, maar bedenk ook dat het alleen je gedachten zijn, in werkelijkheid gebeurt er niets.
Dit hebben ze ook vaak tegen mij gezegd en in het begin geloofde ik niet dat t hielp om dat te denken ( het zijn alleen je gedachtes) maar nu kan ik het (soms) gewoon tegen mezelf zeggen, als ik weer eens bang ben.
Heel veel sterkte en denk maar dat de hormonen dit allemaal teweegbrengen en dat het weer overgaat.

Marjan

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 63

Bericht door Dorothea » di 02 aug 2016 16:28

Hallo Marjan

Meid, er kan je altijd overal iets overkomen, dus daar zou ik de reis niet voor annuleren, vorig jaar ben ik ook in Zuid-Afrika geweest, schitterend en zeker de moeite waard.

Kan overigens best zijn, doordat je je zo zit op te winden, je teveel stress ontwikkeld en daardoor voel je je nu rotter. Wacht maar totdat je er bent, dan voel je je vast beter, tenminste zo werkt het bij mij.

Fijne vakantie en laat nog eens van je horen.

Groeten,
Dorothea

Wiesje
Berichten van Wiesje
Onderwerpen van Wiesje
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 57

Bericht door Wiesje » di 02 aug 2016 16:30

Hallo dames,

Ik vind het best moeilijk om hier antwoord op te geven...
Het is juist heel goed in de overgang dat je je eigen grens kunt en mag bepalen...
Zelf ben ik tegen medicijn...en heb dit vaak verafschuwt zeker in de tijd dat ik het niet zag zitten en mijn hoofd raar deed...vol van angst...ook toen ging ik vaak toch over mijn grenzen en deed soms dingen waar ik op dat moment ontzettend angstig voor was....

Wat ik in die tijd bespeurde is (als ik toch dingen deed die me angst aan jaagde of waar ik tegen op zag ) dat het bij mij een terugval opleverde...
Mijn angst breidde zich uit het werd heftiger....

Mijn overgang is pas in rustiger vaarwater gekomen toen ik naar mezelf ging luisteren...pas toen ik voor mezelf koos.....maar dit hoeft natuurlijk niet voor een ieder hetzelfde te zijn.

Maar wat je ook beslist zorg wel dat het jou besluit is en niet dat van een ander....jij bent immers degene die voelt hoe jij je voelt,wat je ook beslist...succes om daarin een keuze te maken....misschien kun je jou ticket overdragen aan iemand anders waaraan je je kinderen toe vertrouwd. Misschien iemand in de familie.....juist als je weet dat je een makkelijke keuze kunt maken beslis je eerder om toch te gaan...... dan zit de druk er niet meer op....

Groetjes Wiesje

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » di 02 aug 2016 19:16

Hoi Monique

Ik vraag me af of de dames die je aanraden te gaan ooit zo verschrikkelijk in paniek zijn geweest als jij. Ik vind het bijna misdadig jezelf zoveel geweld aan te doen. Met heel je hart en lijf en zenuwgestel voel je dat je niet moet gaan. Alleen je verstand heeft praktische bezwaren.

In de tijd dat ik zoveel paniek voelde als jij ben ik me aan gaan wenden: bij twijfel niet doen. Dat gaf mij net als Wiesje zoveel rust. De overgang is dan nog steeds niet leuk (!) maar wel rustiger en minder angstig. Het is toch van de zotte dat een vakantie, iets wat ontspannend zou moeten zijn, alleen gedrogeerd haalbaar is......

Stel dat je kinderen zich zouden voelen zoals jij je nu voelt, zou je hen dan dwingen op vakantie te gaan? Onder de pillen? Niet zeuren slikken en gaan. Welke moeder zou dat nou tegen haar kinderen zeggen? Maar je moet ze de kost geven die dat wel tegen zichzelf zeggen.

En uiteraard snap ik je praktische bezwaren.....maar sinds wanneer gaat geld boven gezondheid? Of boven psychisch welbevinden? Nogmaals ik snap de praktische bezwaren en ik zou proberen je annuleringsverzekering aan te spreken. Op overgangsklachten zulle ze helaas niet uitbetalen maar wellicht kan de huisarts hierin een rol spelen en kan een vrouw in de overgang eindelijk eens wat hebben aan een etiket wat de huisarts er op plakt qua psychische aandoening.

Of net als wat Wiesje zegt: proberen je ticket op iemand anders zijn/haar naam krijgen die met je kinderen mee kan gaan.

Ik vind het echt rot voor je deze situatie.

vr gr Lee

Luna66
Berichten van Luna66
Onderwerpen van Luna66
Menopauzejaar:

Bericht door Luna66 » di 02 aug 2016 19:37

Hallo Monique

Wat snap ik jou verhaal goed zeg komt mij bekend voor !
Ga op je eigen gevoel af wat goed voor je is of je nu wel of niet gaat !
Jij bent de gene die je eigen lichaam het beste kent !
Misschien is het ook een idee om de reis om te boeken naar een bestemming dichter bij huis !
En kun je volgend jaar of zo naar Afrika !
Misschien als je weet dat je niet zo ver hoef te vliegen dat je ook wat rustiger wordt, veel succes met welke beslissing je ook neem.

Groetjes Luna

Geraldine
Berichten van Geraldine
Onderwerpen van Geraldine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Geraldine » di 02 aug 2016 20:02

Monique5 schreef:
di 02 aug 2016 12:51
ik wil graag gaan, gun het mezelf en mijn kinderen! maar soms voel ik gewoon dat ik het niet kan/aankan...
Hallo Monique,

Hou inderdaad je eigen gevoel aan als leidraad. Of gevoelens, want ze bieden tegen elkaar op zo lijkt het.
Jij voelt hoe groot voor jou het 'moeten'- gehalte is in je overweging en wat het oproept.
Gun daarbij je diepere verlangens, de stem van je hart het aandeel wat ze verdienen.

Het valt niet mee om als vrouw aan te geven dat in een bepaalde periode je eigen vertrouwde omgeving heel belangrijk voor je is. Dat levert dikwijls nogal wat weerstand op.
Het is geen schande om dat nodig te hebben of om iets niet aan te kunnen, het is geen tekortschieten.

Of je nu wel gaat of niet gaat, in beide gevallen kun je wel wat 'sterkte-wensen' gebruiken denk ik.

Sterkte Monique

Geraldine

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 67

Bericht door Jacobina » di 02 aug 2016 20:25

Hallo Monique,

Oh wat kan ik me goed voorstellen hoe jij je nu voelt. Ik ging ook vaak op vakantie met een angstig en bang gevoel, telde de dagen dat ik eindelijk weer naar huis kon gaan. Ik wilde altijd maar voldoen aan de wensen van een ander, maar ik heb nu het gevoel, als ik me niet goed voel, dan doe ik het niet.

En inderdaad, je moet je niet schuldig voelen, het gaat om jouw gezondheid, en je kunt altijd later nog een vakantie met je kinderen gaan maken, als jij je weer wat beter voelt. Ja misschien kun je het omruilen voor een reis dichter bij huis.
Ik wens je heel veel sterkte met de beslissing, en luister naar je gevoel.

Jacobina

Vosje61
Berichten van Vosje61
Onderwerpen van Vosje61
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 69

Bericht door Vosje61 » wo 03 aug 2016 08:24

Hallo Monique,

Ik vroeg mij af, stel dat je je lichamelijk niet goed zou voelen en niet in staat om te gaan, zou je dan ook gaan ?
Ik ben dit jaar ook niet op vakantie gegaan, hoe graag ik ook zou willen. Mijn lichamelijke klachten waren en zijn nog steeds een belemmering.

Voor lichamelijke klachten is begrip, als je zegt het gaat niet.
Maar bij geestelijke klachten zou je door moeten zetten?

Natuurlijk zowel gaan als niet gaan blijft een moeilijke beslissing mede omdat alles al geregeld is en je de kinderen moet teleurstellen als je niet gaat.
Ik hoop voor jou dat de angst en onzekerheid van je afnemen en toch op reis kan gaan.

Veel sterkte
gr Vosje

Merlina
Berichten van Merlina
Onderwerpen van Merlina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Merlina » do 04 aug 2016 03:45

Gun daarbij je diepere verlangens, de stem van je hart het aandeel wat ze verdienen. .... schreef Geraldine

Voor lichamelijke klachten is begrip, als je zegt het gaat niet. Maar bij geestelijke klachten zou je door moeten zetten? .... schreef Vosje

Oh dames,

Deze 2 prachtige voorbeelden te samen, komen voor mij zo op het juiste moment.
Ik baal soms wel eens van het feit dat ik me van steeds meer bewust ben. Aan de ene kant heel fijn al die inzichten, maar soms zou ze liever in de prullenbak deponeren. Ik voel me er soms eenzaam mee in onze wereld waarin alles draait om geld verdienen, om tempo, en om leven op de oppervlakte.
Pas je niet in het gangbare plaatje dan mankeer je wat en moet je of tegen jezelf ingaan of het wegstoppen met medicijnen.
In mijn geval gaat het momenteel niet om een vakantie, maar om iets anders, maar de afweging die ik op moment te maken heb is een zelfde soort overweging.
Men praat hier op me in, dat ik zus en zo moet proberen, of medicijnen moet nemen om niet te voelen wat ik voel. Al die ruis haalt me weg bij wat mijn hart wil.
Die ruis zorgt er al nachten voor dat ik niet kan slapen, en vannacht dwaal ik naar dit forum en dan lees ik jullie opmerkingen Geraldine en Vosje
Grote dank daarvoor, het was precies wat ik onbewust zocht.

Jullie opmerkingen zorgen ervoor dat ik mijn eigen bewustzijn weer volledig kan toelaten in mijn afweging, ik weet nu dat ik er wel uit kom.

Merlina

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Diana119 » do 04 aug 2016 21:16

Hier nog eentje,

Ik ben 11 juli jl getrouwd en kregen als huwelijkscadeau 2 weken Aruba. Mijn schoonouders en schoonzussen gaan ook mee. Over 5 weken is het zo ver. En ik zie ook heel erg tegen de vliegreis op. Ben lichamelijk een wrak en slik 4 oxazepam per dag. Kamp ook met veel angst en paniek. Kan slecht tegen veel mensen en lawaai ( leuk op Schiphol) en dan idd dat vliegtuig in voor 11 uur.
Ik denk er maar niet teveel over na en laat het maar over mij heen komen. (Zegt ze heel dapper)
Maar zal heel blij zijn als ik de vakantie erop heb zitten een dan echt rust krijg. Eerst al de spanningen van de bruiloft gehad waar ik vreselijk tegenop keek. Uiteindelijk heb ik die dag overleeft. Nu de vakantie (met name de vlucht) en dan even helemaal niets meer in het vooruitzicht gelukkig. ... ik ga dus wel maar niet van harte, hoop dat ik daar wel lekker kan genieten.

Ben heel benieuwd wat jij hebt besloten, Zuid Afrika is zo mooi. . Daar voel ik mij echt geaard. Als je gaat wens ik je heel veel plezier toe. ..

Diana

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:

Bericht door SusanL » vr 05 aug 2016 05:50

Dag dames

Interessant en veelzeggend topic dit. Veelzeggend omdat het zo duidelijk bloot legt de discrepantie tussen wat we willen/voelen en wat we aan kunnen tijdens onze overgang. En het maakt tevens pijnlijk duidelijk hoe we met ons zelf omgaan en hoe onze omgeving met ons omgaat, zelfs onze eigen lotgenoten in die omgeving: meid neem gewoon medicijnen. Onderdruk wat je voelt.
(Onderdruk dus vrouwen in de overgang. Het lijkt verdorie de maatschappij wel hier, die onze overgang of bagatelliseert of helemaal ontkent of van wie onze overgang er zelfs niet lijkt te mogen zijn.... )
Diana119 schreef:
do 04 aug 2016 21:16
Ik denk er maar niet teveel over na en laat het maar over mij heen komen. (Zegt ze heel dapper)
Merlina schrijft over inzichten en bewustzijn.....

Dat herken ik in mijn eigen overgang: inzichten krijgen en bewustwording. Ik sta veel meer bij dingen stil dan voor de overgang en er vallen mij meer dingen op.

En toen ik wel nadacht werd ik me van et volgende bewust:
Dapper zijn is voor mij nee durven zeggen tegen alles wat anderen van mij verwachten en ik niet kan tijdens mijn overgangsjaren. Het voelt voor mij dapper om voor mezelf en mijn eigen gevoel op te komen. En sinds die tijd heb ik geen oxazepam meer nodig.

Groetjes Susan

Wiesje
Berichten van Wiesje
Onderwerpen van Wiesje
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 57

Bericht door Wiesje » vr 05 aug 2016 07:41

Susan daar ben ik het helemaal mee eens.

Zelf heb ik twee jaar geleden onze reis geannuleerd...We zouden naar spanje gaan...en ja het was maar een kleine 3 uur vliegen....maar zelfs dat durfde ik niet....Toen besloten om het te annuleren....Zelfs de korte afstand bezorgde me slapeloze nachten en angst en paniek aanvallen...

Juist toen ik het besluit genomen had om niet te gaan viel er veel van mijn schouders...
Wel koste het me moeite om toe te geven dat ik niet durfde...want dat was het probleem, ik durfde niet..was bang voor alles en nog wat...Maar ik ben wel blij dat ik toen naar mezelf heb geluisterd...

Groetjes Wiesje

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 05 aug 2016 23:12

Hallo allen,

Iedereen wandelt zijn eigen pad, ook vrouwen. Wat een dilemma zo'n vakantie als al je klachten ineens zo heftig aanwezig zijn. De enige die dit kan beslissen dat ben jij. De vraag wat zouden jullie doen is eerlijk gezegd totaal niet relevant. Iedereen reageert vanuit haar eigen referentiekader.

Ik plan bv niet meer. Daar ben ik hardnekkig in geworden. Vind de omgeving niet zo leuk maar mij bevalt het als de beste. Ik heb er altijd al een hekel aan gehad i.v.m migraine. Steeds de stress die ik ondervond. De teleurstelling bij degenen waar ik iets mee zou gaan doen. Ik ben er helemaal klaar mee.

Ik heb hier lang over gedaan. Het gaat nu veel gemakkelijker omdat ik alleen ben. Ik heb dus niet veel om rekening mee te houden. Toen dat wel zo was kon ik het niet. Maar ik leer nog steeds iedere dag bij.
Ik verval soms nog in oud gedrag maar kies steeds vaker voor mezelf ook als dat in gaat houden dat mensen het niet prettig gaan vinden. Ik voel me daardoor steeds zekerder. Nu ja, niet altijd want soms is dat oude stemmetje er nog wel maar ik ben zo diep gegaan dat ik wel een stok achter de deur heb. Nooit meer zo onderuit.

Ik besloot vanmiddag om weg te gaan. Sta nu op een camping. Ik ben naar de sauna geweest. Wat is het heerlijk als je kunt doen wat je wilt wanneer je dat wilt en vooral kunt. Dat gun ik iedere vrouw in de overgang.

Monique ik wens je kracht toe t.a.v. je beslissing want wat je ook kiest, het zal moeilijk zijn.

Groet,
Madu

LiesbethC47
Berichten van LiesbethC47
Onderwerpen van LiesbethC47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door LiesbethC47 » za 06 aug 2016 10:18

Hallo Monique,

Lees net jouw verhaal en begrijp je dilemma helemaal. Zit al jaren in overgang en door hele stressvolle periode enorme terugval. Maar in betere periode vol enthousiasme vakantie geboekt.
Hoe dichterbij het kwam hoe meer de spanning toenam maar iedereen zei: vakantie is nu heel goed voor jou en kun je lekker ontspannen en alles plaatsje geven.

Nou ik heb het geweten: 2 dagen gingen redelijk goed maar toen sloeg de angst en paniek toe. Gewoon helemaal van de wereld en telde de dagen af. Maar ja dacht wel of ik me nu thuis rot voel of hier maakt ook niets uit en is ook niet leuk voor mijn man die zich zo verheugd had op de vakantie.

Na terugkomst enorme huilbuien en paniek en op bodem van de put. Begin er nu weer beetje uit te klimmen.

Vraag: zijn jouw kinderen op de hoogte van jouw dilemma en hebben die begrip voor de situatie?
Aan de andere kant kan zo'n mooie vakantie ook veel afleiding bezorgen. Is zo moeilijk te voorspellen. Wens jou heel veel sterkte bij het nemen van de beslissing want alleen jij kunt die nemen.

Liesbeth

Kimberley
Berichten van Kimberley
Onderwerpen van Kimberley
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Kimberley » za 06 aug 2016 18:56

Hallo Liesbeth,
  • is ook niet leuk voor mijn man die zich zo verheugd had op de vakantie.
Een zinnetje waarvan ik denk dat vele vrouwen hier zoiets weleens gezegd heeft.....ik ook. En dus gaan we tegen ons eigen gevoel in op vakantie. Voor onze man. Want het is anders zo zielig voor hem.
  • maar toen sloeg de angst en paniek toe. Gewoon helemaal van de wereld
    ...
    Na terugkomst enorme huilbuien en paniek en op bodem van de put.
En dan denk ik, dat is toch eigenlijk veel zieliger?

En waarom zegt mijn man niet: dat is ook niet leuk voor mijn vrouw, we blijven lekker thuis schat. Voor jou. Want anders vind ik het zo zielig voor jou

Maar misschien hebben jullie wel zo'n man? Ben echt benieuwd!

groetjes Kim

LiesbethC47
Berichten van LiesbethC47
Onderwerpen van LiesbethC47
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door LiesbethC47 » za 06 aug 2016 22:13

:mrgreen: Kim.

Begrijp jouw reactie en wil er alleen even aan toevoegen dat jij helemaal niet op de hoogte bent van onze omstandigheden en er zo maar een paar zinnetjes uitrukt. Heb ook geen zin er op in te gaan. Maar neem maar van mij aan dat als er een iemand is die mij altijd steunt en begrip toont is het wel mijn man.

Liesbeth

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:

Bericht door SusanL » zo 07 aug 2016 10:53

Dag dames
  • iedereen zei: vakantie is nu heel goed voor jou en kun je lekker ontspannen en alles plaatsje geven.

Nou ik heb het geweten
Moraal van het verhaal voor mij:

Tijdens de overgang moet ik vooral naar mezelf luisteren. Diep in mij liggen de antwoorden wat goed is voor mij. En dat staat regelmatig haaks op wat anderen goed voor mij vinden. Jammer dan. Ik blijf bij mezelf.

groetjes Susan

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina

Bericht door Jacobina » zo 07 aug 2016 13:42

Hallo,

Ja ik vind ook dat je helemaal naar jezelf moet luisteren, je doet misschien toch te gauw iets voor een ander, maar het werkt niet altijd ten goede. Ik doe ook vaak dingen voor de ander, terwijl ik me helemaal niet zo goed voel, en ik heb nu geleerd, dat dat niet werkt. Ik wil gewoon de dingen doen die ik zelf wil. En dat werkt veel beter, dan altijd alles doen voor de ander.

Jacobina

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » do 22 sep 2016 15:28

Hoi Monique,

Ik ben eigenlijk benieuwd of je nog op vakantie bent gegaan.

Groetjes Mymi

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Diana119 » do 22 sep 2016 16:02

Dag dames

Ik schreef destijds heel dapper : ik laat het maar over mij heen komen die reis naar Aruba. Had al jullie reacties eens goed op mij in laten werken en heb voor mezelf gekozen: hebben geannuleerd! En wat voelde dat goed.
Anders zouden we vandaag terugkomen.
Zo blij dat ik toch naar mezelf en jullie heb geluisterd want voel mij echt niet goed. Ik en de rest zouden niets aan doe vakantie hebben gehad.

Inderdaad Monique ik ben ook heel benieuwd of je bent gegaan. ..

Diana

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » za 24 sep 2016 08:42

Good for you Diana!

Ik herken dat goede gevoel als je voor jezelf kiest in deze woelige tijden van de overgang. Hoeveel rust het kan geven als je naar jezelf kan en durft te luisteren, ook al gaat het tegen de gevestigde orde in. Op die manier werd mijn overgang zelfs draagbaar op een gegeven moment, is dat wat :mrgreen:

En weet je, als je nu een vakantie overslaat wil dat helemaal niet zeggen dat je dus nooit meer op vakantie zal gaan he.
Ik geloof dat dat nog weleens gedacht wordt: als je een tijdje iets niet doet omdat je het even niet meer aan kan of durft, dat je iets dan nooit meer zal kunnen of durven.
Op het forum lees je zoiets ook weleens, bijvoorbeeld over auto rijden. Het komt regelmatig voor dat vrouwen tijdens de overgang last krijgen van rijangst. Zelf ook gehad, bizar vond ik dat eerlijk gezegd. Het paste zo helemaal niet bij mij! Maar nog niet zo lang geleden heb ik een auto gehuurd in Nieuw-Zeeland en moest daar zelfs aan de linkerkant van de weg rijden :o en heb zo genoten van die tochten. Om maar even aan te geven hoe het tij ook weer kan keren.

Terugdenkend heb ik zelf ook zeker die angst gehad hoor een paar jaar geleden: wat nou als ik altijd zo zal blijven als ik nu ben? Iemand die ik niet herken en die ik ook niet wil zijn.......

En om een lang verhaal kort te maken:
Ik ben een aantal jaar niet op vakantie geweest en heb zo min mogelijk auto gereden. En pas toen ik mijn rust weer teruggevonden had en er zelf weer aan toe was....kon en wilde en durfde ik weer andere keuzes te maken. Dit even als ervaringsverhaal op de zaterdagmorgen :)

vr gr Lee

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina

Bericht door Jacobina » za 24 sep 2016 11:38

Hoi Diana,

Ik vind ook dat je een hele goede beslissing hebt genomen. Ik zou ook niet gegaan zijn. Als je je zo onrustig voelt en niet gelukkig, dan moet je gewoon niet gaan. Je moet in de eerste plaats om jezelf denken, dat gaat voor alles. Ben trouwens heel benieuwd of Monique nog gegaan is.

En Lee, je hebt het ook weer precies goed gezegd. We zullen ons uiteindelijk weer eens goed gaan voelen. Maar bij mij wil dat op dit moment niet zo.

Jaocbina

Ffpauze51
Berichten van Ffpauze51
Onderwerpen van Ffpauze51
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 54

Bericht door Ffpauze51 » ma 26 sep 2016 11:17

Goedemorgen dames,

Mijn eerste berichtje hier. Wat had ik graag dit forum eerder ontdekt, wat een herkenning.

2 Jaar geleden had ik ook een vakantie geboekt, hoe dichter de datum naar voren kwam hoe meer stress ik kreeg.
De stress ging in mn rug zitten en ben door mn benen gezakt van de pijn.
Toch koffers gepakt, maar oh oh wat voelde ik me beroerd van de spanning.
Thuis voor vertrek mega huilbuien en aangegeven ik durf echt niet, toch naar schiphol met gezin en vrienden, want tja die vakantie wilde ik echt wel graag maar oh oh dat vliegen he, om een lang verhaal wat korter te maken ;)

In de gate vlak voor t in stappen ben ik in een paniekaanval geschoten, vreselijk ik dacht echt helemaal gek te worden
Ik heb met mijn laatste krachten de familie op hun hart gedrukt wel te gaan en te gaan genieten daar.
Ik ging thuis wel uitrusten, ik heb bibberend en trillend op mn benen de reisdocumenten aan mijn man gegeven.

Hoe ik buiten ben gekomen, vraag me niet hoe, buiten heb ik 2 uur op een bankje gezeten, huilen huilen wat voelde ik me een slappeling.
Vrienden opgebeld die mij kwamen halen, die lieverds moesten ook huilen om mij.
Thuis aan gekomen dacht ik wel nu gaat t wel weer, de vakantiegangers laten weten dat t goed ging met mij.
Nou ging helemaal niet goed, de spanning van de paniekaanval daalde maar niet, en ben in een burn-out gerold.

Wat had ik toen naar mezelf moeten luisteren, gewoon thuis blijven en geen extra stress op mijn hals halen.
Ook ik ben ook zo benieuwd of zij wel of niet is gegaan.

ik zelf ben al 7 jaar postmenopauzaal. Al heb ik t idee dat ik tot voor kort, nooit verder heb gedacht dat het uit het stoppen van de menstruatie en opvliegers bestond.

Ffpauze

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht