Aardig wat dingen van mijn lijstje geskipt

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Teiger64
Berichten van Teiger64
Onderwerpen van Teiger64
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Aardig wat dingen van mijn lijstje geskipt

Bericht door Teiger64 » di 26 jul 2016 18:15

Best dames,

Herkennen jullie dit? Ik heb even geen zin meer in mijzelf! Grrr...
Vorig jaar kreeg ik de kans om mijn studie af te maken...nog een half jaar en dan ben ik klaar.
Ik doe iets met mensen en gezondheid maar voel me door mijn overgangsklachten praktisch niet in staat om zelf anderen te adviseren...grrr...
Mijn lijf laat me in de steek... ik ben de laatste jaren aardig wat kilo's aangekomen en wat ik ook doe ik krijg het er niet af...
Ik lijk aan te komen van de lucht...vroeger dacht ik dat dat een flauwekul uitspraak was maar ik merk het nu aan mijzelf...het is echt waar!
Mijn nieuwe partner heeft het zwaar te verduren af en toe en ik kan mezelf dan wel schieten...
Gemoedswisselingen probeer ik met allerlei slimme oplossingen te bedwingen en te onderkennen...daarvoor heb ik kennis in huis...
Maar ik zou zo alles uit mijn handen kunnen laten vallen en mijzelf prima weten te vermaken op een onbewoond eiland!
Dan kom ik over een paar jaar wel weer eens terug...
Ik had dit nooit gedacht van mijzelf!
Zo gedreven als ik altijd ben geweest en hoe hard ik heb geknokt voor mijn gezin na de echtscheiding - zijn overspel - zijn slaan - zijn zwart maken.
Mijn kinderen zijn er redelijk doorheen gelaveerd. En zijn - net als ik - ontzettend blij met mijn nieuwe partner en het gaat ook heel erg fijn met elkaar.
Ik vind mijzelf dan ook een grote tut! En voel me een verwende klaagster...
Maar geen zin meer hebben... is wel iets wat ik nooit eerder heb gehad...
Ik ben er zo klaar mee...met mijzelf!
Ik heb aardig wat dingen van mijn lijstje geskipt die ik gewoon niet meer doe: geen verplichte bezoekjes meer waar ik me niet lekker bij voel, idem voor kleding die niet lekker zit, ik eet voortaan heel veel dingen bewust anders...
Maar dan nog...ik heb even geen zin meer in mijzelf...
Duidelijk dat ik mijzelf opnieuw moet uitvinden?
Iemand tips en trucs hoe je dit dan aanvliegt?!
Ik was heel boos op mezelf toen ik begon met dit bericht te schrijven...nu borrelen de lachkriebels omhoog...grrr....
Alles van waarde is weerloos...
Dat blijkt maar weer!
Ik lees graag!

Groet Teiger

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: Aardig wat dingen van mijn lijstje geskipt

Bericht door Rianne » di 26 jul 2016 19:25

• Duidelijk dat ik mijzelf opnieuw moet uitvinden?
    Iemand tips en trucs hoe je dit dan aanvliegt?!
Hallo Teiger

Als je het huidige zelf gaat aanvliegen dan denk ik niet dat het veel kans zal krijgen te laten weten welke richting het op wil.
Ik denk dat het stuk duidelijker kan zijn als het de ruimte krijgt

Rianne

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » wo 27 jul 2016 10:08

Dag Teiger

Ik herken het zeker : ben mezelf ook opnieuw aan het uitvinden. En dat heeft tijd nodig en rust en stilte.
Teiger64 schreef:
di 26 jul 2016 18:15
Gemoedswisselingen probeer ik met allerlei slimme oplossingen te bedwingen
werkt daarbij averechts heb ik gemerkt.

Groetjes Susan

Doeleentje
Berichten van Doeleentje
Onderwerpen van Doeleentje
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 59

Bericht door Doeleentje » wo 27 jul 2016 14:12

Hallo Teiger,

Ook ik herken mezelf soms niet meer. Op zich heb ik van de overgang geen last behalve mijn gewicht. Die is de laatste jaren van 90 kg naar 101 kg gegaan.
Ik sport en zit anders ook niet stil. Mijn eetgewoonten zijn niet veranderd. Ik eet zelfs minder dan voorheen, maar ik kom ook aan van de lucht.
Ik ben nu wel zover, en dat heeft me heel veel moeite gekost, en nog, dat ik mezelf probeer te accepteren. Ik trek kleding aan die ik "vroeger" nooit zou hebben aangedurfd, omdat ik het mezelf niet vond staan. Maar ik ben nu zo van dat het mij een Syberische Huskye zal wezen hoe een ander er over denkt
als het lekker zit dan vind ik het best.
Maar dat je jezelf moet accepteren vind ik altijd nog een grote muur die ik moet overwinnen.
De tijd zal het leren.

vr gr
Aukje

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door SusanL » wo 27 jul 2016 14:59

Dag Aukje
Doeleentje schreef:
wo 27 jul 2016 14:12
Ook ik herken mezelf soms niet meer. Op zich heb ik van de overgang geen last behalve mijn gewicht.
Een verandering van uiterlijk/figuur is niet waar Teiger en ik het over hebben. Het (tijdelijk) jezelf niet meer herkennen in de overgang, iets wat veel vrouwen tijdens de overgang ervaren, is natuurlijk heel iets anders dan niet meer tevreden zijn met je figuur.

groetjes Susan

ps ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je alleen uit ontevredenheid over je gewicht op dit overgangsforum zit.

Linda1970
Berichten van Linda1970
Onderwerpen van Linda1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Linda1970 » do 28 jul 2016 10:09

Hallo Teiger,

Ik herken mezelf ook niet meer. Ik ben zwaarmoedig, moet vaak huilen om niets, de vreemdste gedachten komen in me op, ik heb wisselende stemmingen, heb angstaanvallen en dan heb ik het nog niet over de lichamelijke klachten.

Ik weet de oplossing ook niet, ik heb 2 jaar lang ertegen gevochten en ik ben er sinds 3 maanden achter dat het dus door de overgang komt dat ik mijn zo voel. De verhalen op deze site stellen mij gerust dat ik niet gek aan het worden ben. Het is zoveel herkenning! Dat is erg fijn. Maar voor de rest is alles onzeker en ik denk dat ik gewoon op mezelf en mijn lichaam moet blijven vertrouwen. Alleen de maatschappij accepteert dat niet. Maar ik kies voor mezelf. Ik kan het niet oplossen en ertegen vechten heeft helemaal geen nut.

In de praktijk betekent dit dat als ik moet huilen, ik maar gewoon ga huilen. En als ik angstig ben, ik naar iemand ga waarbij ik me veilig voel. Maar ik voel wel wat ik voel. Ik ga er niet meer voor weglopen of ertegen vechten. En als mensen om me heen het niet begrijpen of het onzin vinden, of wat dan ook, dan is dat maar jammer. Hoe rot ik me nu ook voel, ik accepteer mezelf en op langere termijn komt het wel weer goed. Daar vertrouw ik op.

Ik ben wel naar een endocrinoloog geweest, zij heeft een uitgebreide bloedtest laten doen (daarvoor moest ik een maand helemaal clean zijn, dus geen supplementen of medicijnen) en die uitslag krijg ik 4 augustus. Die test was alleen voor mijn eigen rust, dat ik geen rare ziekte heb. want in principe ben ik gewoon gezond, bloeddruk is goed, gewicht is okay. Maar ik voel me echt ziek. Migraines, hoofdpijn, aangezichtspijn, keelpijn, verkoudheidjes die weken duren, gewrichtspijn, moe, koortsig gevoel, ik voel me gesloopt. Ik heb alleen geen opvliegers en ik slaap meestal goed. Dus de HA zei al: "Dat is geen overgang, je bent te jong." Ik ben 46. Nou, het zijn echt wel overgangsklachten!

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt, Teiger. Mijn tip: Stop het verzet, voel wat je voelt, accepteer het en vertrouw op je lichaam. Op de lange termijn komen we weer in balans en dan voelen we ons goed en worden we een verbeterde zelf. En wees lief voor jezelf. En neem die menoPAUZE als het kan.

(Makkelijker gezegd dan gedaan! Ik weet het, het voelt als een dagelijkse beproeving voor mij.)

linda :)

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017

Bericht door Lee64 » do 28 jul 2016 10:38

Mooi om te lezen hoe je erover schrijft Linda!!

Het valt echt, echt, echt niet mee de overgang, maar dankzij de site en het forum ben ik het op een gegeven moment net als jij gaan doen.
Dicht bij mezelf blijven en ruimte geven aan mijn overgangsproces waren de 'oplossing'. Klinkt wellicht zweverig en kan voor sommige vrouwen als abracadabra klinken, voor mij ook in het begin maar in de stilte begon ik het te begrijpen en op mezelf toe te passen waardoor ik me langzaam steeds beter ging voelen, al blijft het jarenlang een golfbeweging. Hou vertrouwen!

Vr gr lee

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 67

Bericht door Jacobina » do 28 jul 2016 11:26

Hoi Linda,

Ja ik weet ook precies hoe je je voelt. Ik heb me wel aardig goed gevoeld een paar jaar, maar nu schijnt het in alle hevigheid toch weer terug te komen. Veel onrust en verdiet s'morgens. Gelukkig gaat het vaak naarmate de dag vordert wel weer een beetje beter. Maar soms kan het ook een hele dag wat blijven hangen. Bah wat haat ik de overgang. En je wilt je zo graag wat lekker voelen, maar we hebben niks te willen met de overgang. Onze dochter is nu 2 weken bij ons, dus ik heb nu wat afleiding en we gaan samen op stap. Veel sterkte met alles.

Jacobina

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017

Bericht door Lee64 » do 28 jul 2016 11:44

Jacobina schreef:
do 28 jul 2016 11:26
we hebben niks te willen met de overgang
Hallo Jacobina

Klinkt wellicht lullig maar ik denk dat we best wel wat te willen hebben met de overgang. Hoe we ons voelen hebben we niet zo'n invloed op maar hoe we met die gevoelens omgaan wel denk je niet? Afleiding zoeken of er dwars doorheen gaan is een keuze in mijn ogen. Iets wat Linda nou juist zo goed beschrijft.

Vr gr lee

Linda1970
Berichten van Linda1970
Onderwerpen van Linda1970
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Linda1970 » vr 29 jul 2016 08:20

Bedankt voor jullie reactie.

Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, hoor. Het blijft zwaar maar ik wil mezelf accepteren zoals ik ben. Nogmaals bedankt.
Dit forum is zo fijn.

Linda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht