Geen zin meer in vakantie

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 62

Geen zin meer in vakantie

Bericht door Gaby » za 12 mar 2016 10:07

Goedemorgen dames,

Ik heb een vraag aan jullie.
Zijn er onder jullie ook vrouwen die al jaren geen zin meer in een vakantiereis hebben?
Ik hield er altijd heel erg van om naar een mooie plek te gaan op vakantie, en kon hele enden rijden, maar sinds ik in de overgang ben voelt het allemaal als heel onrustig en onveilig. Ik zie enorm op tegen de prikkels die het me gaat geven, omdat als ik bijv. nu een dagje naar Amsterdam ga ik al moe thuiskom, laat staan een lange reis.
Kan ook niet meer goed wandelen door een pijnlijke heup, de zon doet rare dingen met mijn huid en ik voel me in de ochtend vaak zo beroerd dat ik het liefst thuis wil zijn. Ben ook bang dat ik op een andere plek niet goed zal slapen enz...
Maar soms op dagen dat ik me redelijk goed voel dan komen die ideeën weer op en denk ik zal ik toch misschien een klein reisje maken.
Maar dan een paar dagen later weet ik niet meer hoe ik daar bij kwam.
Tegelijkertijd wordt ik er ook verdrietig van, mijn geliefde gaat vaak alleen ergens naartoe, doet daar gelukkig niet moeilijk over, maar jeetje waar is mijn leven gebleven? Ik hield hier altijd zo enorm van!
En dat dus al ruim 5 jaar lang. Vriendinnen begrijpen er vaak niets van en dan krijg ik opmerkingen van jeetje joh ga je nog steeds niet op vakantie, je moet het gewoon eens doorbreken enz... en ik weet dat het niet nodig is en niet zou hoeven, maar dan krijg ik toch een gevoel van falen over me.
Nou ja kortom vanmorgen kwam dit gevoel weer sterk bij me naar boven, misschien omdat het zo'n stralende dag is en ik weer heel beroerd opsta.
Zijn er vrouwen onder jullie die dit herkennen? Soms is dat toch en hele troost als je weet dat je hierin niet de enige bent.

Groetjes van Gaby

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 57

Re: Geen zin meer in vakantie

Bericht door Desi » za 12 mar 2016 12:09

Hallo Gaby,

Ik ben zo'n vrouw die zich er wel overheen zet en wel gaat, maar de van te voren tegenzin herken ik heel goed. Het gaat sinds vorig jaar wat beter, maar in de jaren ervoor had ik er echt moeite mee.

Wij gaan altijd met een kampeerbus met vakantie en dus geen geplande reis en we zien wel waar we terecht komen, maar ik merk al jaren dat ik vooral weerzin tegen grote afstanden heb. Alsof ver van huis zijn niet meer goed voelt. En ik vond het heerlijk om door Europa te zwerven, hoe verder en langer hoe beter.
Dit jaar gaan we proberen toch weer wat verder te gaan en nu heb ik er nog steeds zin in, maar ja het is nog niet zo ver. We zien het wel.

Omdat je het zo mist, is het misschien een idee om met een (piep)klein niet gepland reisje van een paar dagen in eigen land te beginnen op het moment dat je je wel een keer goed voelt? Maar wel alleen als je het echt zelf wilt, niet voor een ander doen. Dat werkt echt niet is mijn ervaring.

Je staat hierin niet alleen, er zijn echt meer vrouwen die zich zo voelen. Ik zit al ruim 6 jaar in de postmeno en het wordt heel langzaam allemaal wat milder, maar over is het echt nog niet.

Sterkte,
Desi

Maria60
Berichten van Maria60
Onderwerpen van Maria60
Leeftijd NU: 59

Bericht door Maria60 » za 12 mar 2016 12:13

Hallo,

Wat een bekend voorkomend verhaal, zie ook overal tegen op, een dagje uit? wordt al beroerd als ik eraan denk en op zo'n dag als vandaag zegt mijn eega, zullen we iets leuks doen? Sneu voor hem maar laat mij maar met rust, heb veel last van spieren in rug , ribben en bil, loop daarom niet lekker, beetje duizelig soms en vandaar uit natuurlijk weer piekeren enz enz. Wil best een paar daagjes uit, als ik een goede bui heb, even later denk ik oh nee alsjeblieft niet!
Ben 3 jaar geleden overbelast geweest en kan heel slecht tegen prikkels en ben echt een piekeraar geworden, heel vervelend!! Lees veel van dit soort klachten op dit forum, in mijn omgeving ken ik niemand met deze klachten en krijg dan het idee dat men weleens denkt; Heb je haar weer met haar overgang! Duurt ook al zo'n 8 jaar! :roll: Sterkte met jullie klachten, hoop maar weer op vooruitgang!

Groeten, Rietje

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » zo 13 mar 2016 13:57

Hallo dames,

Ik zit net te verhalen tegen mijn dochter v.w.b. de overgangsklachten. Exact wat jullie beschrijven. Ik ben niet depressief, dat ken ik en zo voelt het niet. Ik kan wel momenten hebben dat ik me down voel.

In mijn hoofd ook allerlei plannen. Ik ben alleen dus wil genieten van mijn vrijheid ondanks mijn beperkingen. Maar het lijkt alsof mijn lijf een wil van zichzelf heeft. Tijdens de depressie jaren geleden zag ik ook gewoon niets leuks meer. Dat is het nu niet.

Ik ben gewoon echt moe. Maar op zich wel te begrijpen daar mijn lichaam bezig is het hormoonverlies van mijn eierstokken goed te maken. Balen helpt dus eigenlijk niet, maar dat doe ik wel. Gisteren besloot ik dat ik ga proberen te accepteren dat het zo is maar of ik dat vol ga houden. :) Ik wil nog zoveel....................

Vakanties vind ik dus nog steeds leuk maar ook daar zie ik inderdaad erg tegenop. Ik genoot juist altijd van de voorbereidingen. Eenmaal weg moet ik zeggen dat het wel gaat of ging. :oops: Want er is geen peil te trekken op mijn stemmingen momenteel.....ze wisselen niet meer per dag maar per moment :evil:

Madu

Jacobina
Berichten van Jacobina
Onderwerpen van Jacobina
Leeftijd NU: 67

Bericht door Jacobina » zo 13 mar 2016 19:22

Hallo dames,

Ook ik ken het gevoel om met tegenzin op vakantie te gaan. Wij wonen op dit moment in het buitenland, maar gaan binnenkort weer terug naar Nederland. Wij hebben jaren een camper gehad, en veel gereisd in Scandin.a.vie. Maar ik heb er nooit echt van kunnen genieten. De voorbereidingen vond ik altijd moeilijk, en ik telde de dagen dat ik weer naar huis kon gaan. Altijd last van heimwee.
Ik denk dat de heimwee mij nu ook erg parten speelt, want ik wil zo graag weer naar Nederland terug. Ik mis mijn kinderen en kleinkind verschrikkelijk. Dus daarom hebben we dit besluit genomen. We hopen ons huis hier snel te verkopen en dan gauw weer terug. Ik zelf kamp ook al wel 10 jaar met de overgang.
Soms gaat het een tijd goed, en dan is de onrust terug.
Ik wil nu aan mezelf denken, en niet meer doen wat een ander leuk vind. Want dat gaat je op den duur opbreken.
Veel sterkte allemaal.

Jacobina

Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 62

Bericht door Gaby » ma 14 mar 2016 09:40

Hallo Dames,

Wat fijn zoveel reacties!
Gister had ik dus weer een dag dat ik me opvallend goed voelde en inderdaad dacht ik 'nou ik kan toch best op vakantie'.
Maar sta vandaag weer raar op........benauwd, slap, een brandend verhemelte, een zoemtoon en oorsuis, er is echt geen pijl op te trekken.
Waar die extreme wisselingen dan toch plotseling weer vandaan komen na een nacht slapen?
Je kunt je er eigenlijk het beste in ontspannen, goed voor jezelf zorgen en hopen op betere tijden.
Het vraagt om heel veel geduld.
Het is altijd wel heel steunend dat er meer zijn die hier mee kampen.
Ik wens jullie ondanks alles een hele fijne dag.

Groet van Gaby

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht