Tegen mijn zin op vakantie

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Tegen mijn zin op vakantie

Bericht door Moon1967 » za 11 jul 2015 21:35

Dag allemaal,

Ik ben vandaag op vakantie gegaan. Totaal geen zin in, maar je moet wat. En heet!!!! 35 graden. We zitten in Zuid-Duitsland. Het blijft hier voorlopig zulk weer. Vandaag de tent opzetten en zo. Ik dacht dat ik van mijn stokje ging.
Gelukkig zitten we aan een meer, dus kan de hele dag, water in, water uit. Ik heb alleen maar zin om voor de caravan te zitten en verder niets te doen. Ik hoop dat manlief ook geen grootse plannen gaat maken.

Groetjes Monique

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Re: Tegen mijn zin op vakantie

Bericht door Lee64 » za 11 jul 2015 22:43

Hoi dames
Moon1967 schreef:
za 11 jul 2015 21:35
Totaal geen zin in, maar je moet wat.
Vind ik zo erg als ik zoiets lees..... van wie moet dat nou?

Als ik tegen mijn zin op vakantie moet kan ik wachten op klachten.

Vr gr lee

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » zo 12 jul 2015 19:58

Hoi Lee,

Ik weet dat je dat erg vind, maar ik heb ook nog een man die het hele jaar hard werkt en echt wel vakantie nodig heeft. En ook mijn kinderen willen nog graag mee. Ik ben niet zo dat ik dan zeg dat ik thuis wil blijven. Als ik dat zou doen, wil mijn man dat best, maar dan gaat hij thuis aan het werk en komt hij nog niet tot rust. Straks zit ik met een man met een burn-out en daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik moet zeggen dat het op het moment best goed gaat. Het is prima weer. Niet te warm en we doen helemaal niks.

Groetjes Monique

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » za 18 jul 2015 18:34

Hallo lotgenoten,

Ik moet even mijn hart luchten, misschien helpt het. Ik ben op vakantie. We zitten aan een meer in Zuid-Duitsland. Op dit moment is er aan de overkant (en dat is niet ver, het is een klein meer) een techno festival aan de gang. Ik word gek. Ik kan er niet meer tegen. Het is vanmiddag om 12.00 uur begonnen en het duurt tot vanavond 24.00 uur. En morgen is er nog een dag van 12.00 uur tot 22.00 uur. Die bas dreunt in mijn lijf. Ik krijg er hartkloppingen van. Ook heb ik heel erg last van mijn armen en benen. Ze zijn zo zwaar en lijken vreselijk verzuurt, terwijl ik niks doe. Ik kan wel huilen. Ik wil dit niet, maar kan ook de camping niet af.
Wat moet ik toch doen?
Kan iemand mij helpen?

Monique

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rianne » za 18 jul 2015 23:49

Jeetje Monique,

Zo wanhopig en het festival is nog maar amper begonnen. Dan heb je toch ook voor vandaag al een tijdlang op de toppen van je zenuwen gelopen als het zo'n heftig effect op je heeft.

Je ging voor je man zijn plezier deze vakantie aan. Zelf zag je het totaal niet zitten, maar je wilde of durfde hem niet teleur te stellen.
Waar is hij nu voor jou? Hem om een beetje emotionele steun vragen, vind je dat ook teveel gevraagd?
Hij is de aangewezen persoon nu om je bij te staan, op te vangen en te troosten, hij is vlakbij, heeft vakantie dus 24 uur per dag de tijd........

Ik wens je heel veel sterkte
Rianne

Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:

Bericht door Moon1967 » zo 19 jul 2015 14:01

Hoi Rianne,

bedankt voor je berichtje. Wij hebben gisteravond een heel gesprek gehad en ik denk dat dat wel positief heeft uitgepakt. Hij doet ook wel zijn best, maar hij denkt dat het allemaal beter zal gaan als ik afleiding zoek en van dingen probeer te genieten.
Maar dat is juist het probleem. Dat lukt mij dus niet. Afleiding zoeken wel, maar het genieten niet.
Ik heb me voorgenomen meer met hem te praten over wat ik voel i.p.v. het te laten merken, want ik krijg dan het gevoel dat hij mij een aanstelster vind. Maar hij kan natuurlijk ook geen gedachten lezen.
Ik heb 2 hele fijne berichtjes gehad van jou en van Lee. En dat heeft mij erg goed gedaan. Dus dank je wel daarvoor. :P

Monique

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Anette » zo 19 jul 2015 14:08

Met andere woorden Monique.....

Je man heeft het met zijn oplossing bij het verkeerde eind. Afleiding zoeken als oplossing werkt niet voor je.
Kennelijk heb je een andere benadering nodig.
In blijven gaan tegen je eigen wensen en verlangens om een ander te plezieren gaat geen verandering brengen.

Heel veel sterkte bij het zoeken naar het antwoord op de vraag, wat je nu wel nodig hebt om je iets beter te kunnen voelen.

Anette

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht