Nergens meer naartoe willen

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Jabet
Berichten van Jabet
Onderwerpen van Jabet
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Nergens meer naartoe willen

Bericht door Jabet » ma 20 jul 2015 20:19

Hallo lezers,

Ik ben nu 47, was altijd iemand die wel eens weg ging van wandelen tot excursies met veel mensen om me heen, tegenwoordig ben ik het liefst thuis, wil ik geen drukte om me heen, wil eigenlijk nergens naartoe, ik vermaak me thuis heel goed ben niet depri of down
Herkent iemand dit

Groetjes Bettina

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 61

Re: Nergens meer naartoe willen

Bericht door Greta51 » ma 20 jul 2015 21:25

Hoi Bettina,

Zeer herkenbaar. Laat mij maar lekker thuis, ik hoef niet zo nodig meer tussen de mensen te zitten, helemaal geen zin meer in dus dan doe ik het ook niet. Ik merk dat ik me daar het beste bij voel, luisteren naar mezelf.

Groet
Greta.

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Nina » di 21 jul 2015 09:39

Hoi Bettina,

Voor mij ook zeer herkenbaar. k moet wel zeggen dat ik altijd al wel een huismus ben geweest, maar nou komt dit nog meer naar boven.
Ik ben sowieso nooit iemand geweest die van de gezelligheid houd met veel mensen om zich heen.
Ik kan me heel goed vermaken, alleen, eigenlijk beter als dat ik bij andere ben.
Ik denk in deze fase dat je gewoon een beetje aan het herontdekken bent wat je nog allemaal wil doen. Voor mij werkt het dan ook het beste als ik lekker mijn eigen gang kan gaan, en zeker niet te veel MOETEN!!!
Die verplichtingen daar heb ik steeds meer moeite mee, ik weet niet hoe dat bij jullie zit?

Wat ik wel jammer vind is dat andere je maar een saaie gaan vinden, omdat je niet leuk met ze mee doet. Het is niet zo dat ik helemaal nergens naartoe ga maar ik zit er niet op te wachten om overal maar op de koffie te gaan. Ook bezoek thuis ontvangen hoeft voor mij niet zo.
Liever dat ze me met rust laten.

Dus gewoon lekker je eigen gang gaan, als jij je daar goed bij voelt, is daar volgens mij niks mis mee.... :D

Nina

Jabet
Berichten van Jabet
Onderwerpen van Jabet
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Jabet » za 25 jul 2015 22:50

Fijn die reacties van jullie,

Maar voelen jullie je er ook wel eens schuldig bij dat je nergens meer naartoe wilt, ook sla ik wel verplichtingen over als ik echt geen zin heb of er erg tegenop zie.
Ik voel me steeds meer echt in mn element als ik thuis heerlijk dingen aan het doen ben, lekker achter de naai machine, borduurmachine, maar ook bankhangen en dat was nooit iets voor me.
Voel me erg nerveus worden van te voren als ik weg moet, dan als ik weg ben heb ik een naar vreemd gevoel in mn lijf tot ik weer thuis ben en dan geniet ik weer, van simpele dingen.
Toch vind ik het nog steeds vreemd dat mn hormonen me zon anders kunnen laten voelen, krijg echt een nieuwe ik, hoop alleen dat de klachten wel verminderen fijn is anders

Gr. Bettina

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Nina » zo 26 jul 2015 11:25

Hoi Bettina,

Ja, schuldgevoel heb ik ook weleens.Vind het rot voor mijn man dat ik zo ben, maar ben eigenlijk nooit anders geweest. Hoewel het nou meer naar buiten komt als vroeger.
Wij zijn nou eenmaal tegenpolen en we houden beide van hele andere dingen.
Het is vind ik moeilijk om hier de middenweg in te vinden.

Maar altijd maar mee gaan naar dingen waar je eigenlijk niet prettig bij voelt of een hekel aan hebt is volgens mij ook niet goed.
Je moet in je leven al zoveel. In mijn vrije tijd wil ik zoveel mogelijk doen wat ik leuk vind. Ik vind het leven al moeilijk genoeg.

Als je in de overgang komt verander je gewoon, soms is dat nodig, hoewel sommige dingen niet leuk zijn.
Hoewel er soms weinig begrip is, is het denk ik toch wel goed om datgene te doen waar jij je prettig bij voelt.
Ik ben zo vaak mee geweest naar feesten en andere verplichtingen waar ik voor mijn gevoel mijn tijd gewoon moest uit zitten. Nou ben ik op een punt gekomen waarvan ik denk, waarom zou ik, ik houd gewoon niet van die dingen.

Ik denk dat we onszelf ook veel verplichtingen opleggen. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Een verplichting afslaan is helemaal niet zo erg. En wat is nou echt verplicht......wie bepaalt dat....

Het beste.... :D

Nina

Stormy
Berichten van Stormy
Onderwerpen van Stormy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Stormy » ma 27 jul 2015 15:30

Zo herkenbaar Bettina wat je schrijft.

Als ik terug denk, zo' n 2 jaar geleden rond Koninginnedag.... dacht ik opeens... " thuis op tv alles bekijken is ook heel leuk " Vreemd voorheen genoot ik van de gezellige mensen massa, en alle bekenden die ik tegen kwam. Ik koos ervoor om voor de buis te zitten en de gezelligheid
vanaf de bank te aanschouwen.

Inmiddels (een aardig tijdje verder) merk ik dat ik echt het liefst thuis ben, onrustig word bij de gedachten iets te gaan ondernemen, en er dan voor kies om in huis te blijven. (waar ik me overigens prima vermaak)
Maar toch af en toe dat stemmetje in mijn hoofd wat zegt : is dit wel oke, ik ken niemand in mijn omgeving die liever alleen thuis zit.... De agenda van vriendinnen zit tot de nok gevuld (vinden ze heerlijk) ik moet er niet aan denken...

Daarom ben ik zo blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen... en zoveel herkenning vind.
Want bij het lezen van jullie openhartige verhalen doet het stemmetje in mijn hoofd weer verdwijnen...
Weet dan weer even " ik ben hier niet helemaal alleen in ".

Groet Karin

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht