Acceptatie

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Arianne
Berichten van Arianne
Onderwerpen van Arianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Acceptatie

Bericht door Arianne » wo 05 nov 2014 09:46

Hallo meiden,

Ik heb als onderwerp acceptatie ingevoerd, omdat ik merk dat ik het moeilijk heb met het accepteren van mijn geestelijke veranderingen door de overgang. Ik heb altijd bergen kunnen verzetten, alle ballen in de lucht kunnen houden en dat zonder moeite en dat nu gaat het niet meer. Ik vind het moeilijk om van mezelf te accepteren dat ik graag rust in mijn leven wil. De normen en waarden die de maatschappij ons vrouwen oplegt, kan ik kennelijk niet zomaar naast me neer leggen. Die zitten er dus goed 'ingeramd'. Ik worstel hier dagelijks mee; heb zo'n vervelend kritisch stemmetje in mijn hoofd.
Ik ben erg benieuwd naar jullie acceptatieproces en waar jullie tegen aan lopen of zijn gelopen.

Arianne

Ellenoor
Berichten van Ellenoor
Onderwerpen van Ellenoor
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 53

Re: Acceptatie

Bericht door Ellenoor » do 06 nov 2014 16:34

Hallo Arianna.

Ik had er ook heel erg veel moeite mee, het gehele acceptatie proces, ballen in de lucht houden en doorgaan tot ik er doodmoe bij neerviel.
Ik begon op gegeven moment met mezelf erin te berusten, geen verzet tegen mijn gevoel, de prijs was mij te hoog.
Kan het niet meer, maar ik merkte wel dat ik in een hokje werd gestopt, o. a door collega's, Heb je die chaoot weer :shock: zeiden ze bijvoorbeeld, maar wou niet in een hokje zitten, mijn normen en waarden, heb ik nog steeds, en daar veranderd niets nieuws aan.
Na jaren komt er na de berusting, of het gevecht, de strijd, of hoe je het ook noemen wil acceptatie.
Wat mij ook altijd goed afging, voor Jan en alleman van alles doen en zorgen kan ik niet meer, maar ik wil het ook niet meer.

Stappen terug, waar ik me gigantisch druk over hebt gemaakt, dat kon ik niet simpelweg gewoon van me af zetten, en toepassen op mijn werk en privé, ik veranderde maar heel langzaam.

Soms heb ik nog moeite, inderdaad die kritische stem, maar ik kan niet meer van hot naar her sjezen en werken en mijn huishouden en weet ik veel erbij doen niet voor anderen maar voor mezelf ook niet.
Maar ik word ook ouder denk ik dan maar glimlachend.
Als dat niet accepteren is.

Groet Ellenoor

Plaats reactie