Geestelijk niet lekker in mijn vel

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Theresa
Berichten van Theresa
Onderwerpen van Theresa
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 60

Geestelijk niet lekker in mijn vel

Bericht door Theresa » ma 04 aug 2014 11:24

Mijn naam is Theresa

Ik ben al heel wat jaren mijn baarmoeder kwijt en heb nog wel mijn 2 eierstokken en ben nu toch eindelijk/helaas in de overgang.

Nu heb ik geen moeite met de overgang maar wel met het feit dat ik me soms ineens uit het niets zo vreselijk neerslachtig kan voelen :evil:

Ik ben zo niet van aard en dan bekruipt mij het vreselijke gevoel dat ik ontevreden ben en ineens overal bang voor wordt.

Het is wel zo erg dat ik soms dagen liever niet naar buiten wil om boodschappen te doen en dan laat ik meestal mijn man de boodschappen met een smoes meenemen.

Heb een bedrijf aan huis dus dan zeg ik dat ik te druk ben.
Het overkomt me gewoon.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe kan heb jij dat overwonnen.
(als ik het vragen mag)

Als ik hier dingen lees ben ik dus niet alleen. Dat begrijp ik, maar ik ervaar het wel zelf. Ik vind dit wel het meest negatieve kantje van de overgang, het zweten is ook vervelend maar dat je geestelijk af en toe niet lekker in mijn vel zit zit me het meest dwars. :mrgreen:

Theresa

Godin
Berichten van Godin
Onderwerpen van Godin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Geestelijk niet lekker in mijn vel

Bericht door Godin » ma 04 aug 2014 11:41

Hoi Theresa,

Je bent zeker niet alleen.
Ik heb geleerd dat je bang mag zijn om naar buiten te gaan, verzet je niet tegen dat gevoel dan wordt het erger.
Ik had het andersom. Ik moest naar buiten werd binnen helemaal onrustig als ik alleen was. Ik heb dus ook dagen buiten gelopen.
Nu is dat over ik vind het nog steeds niet leuk alleen thuis, maar ik ga er mee om en denk ik hoef het ook niet leuk te vinden en ik ga dan een beetje dingen in huis doen. Ik heb dat een halfjaar gehad. Sterkte en heus het wordt minder.

groetjes Godin

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Wiske » ma 04 aug 2014 14:25

Hoy Theresa,

Was altijd een mensen mens heel sociaal open en spontaan.
Nu betrap ik mezelf erop dat ik cynisch, mopperend, klagend kan zijn.
Verleden week nog ondervonden dat mensen mij stilaan beginnen te mijden omdat ik toch weer over mijn problemen ga zeuren.

Ik probeer vanaf deze week terug wat positiever in het leven te staan. Heb het ook gemeld aan mijn omgeving dat ze mij er attent mogen op maken als het weer te somber word. :S

Sowieso vind ik de geestelijke overgang veel en veel zwaarder dan lichamelijk. Niet de ouderdom. Maar die depri sombere gedachten zijn er soms te veel aan.
groetjes
Wiske

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Caro55 » ma 30 mar 2015 12:06

Hallo Dames,

omdat ik me helemaal niet goed in mijn vel voel ga ik regelmatig bij een vrouwelijke therapeut langs. Wat me nu vorige week verbaasde was dat ze zei dat al mijn klachten niets te maken hadden met de menopauze !
Heb me nu gisteren geregistreerd en al heel veel gelezen over alle mogelijke klachten en ik vind niets dan herkenbare verhalen.

Nog iemand die deze ervaring deelt ?

Groetjes Carine

Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Pharms » ma 30 mar 2015 13:36

Hallo Carine,

De arrogantie van zo iemand die het beter denkt te weten dan jijzelf, dat is toch verschrikkelijk? Ik loop zelf bij de GGZ en daar is men totaal niet op de hoogte van het fenomeen 'overgang'. Gelukkig neemt de therapeut van mij wel aan (na een paar keer herhalen) dat mijn klachten voortkomen uit hormonale onevenwichtigheid. Maar wat een gemiste kans, wat een tunnelvisie! Als je maar in jezelf gelooft, houd vast aan je eigen innerlijk weten. Een vrouw nota bene, die dit tegen je zegt! Sterkte!

Pharms

SusanL
Berichten van SusanL
Onderwerpen van SusanL
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door SusanL » ma 30 mar 2015 13:50

Dag Carine

Als je nog verder leest zul je nog veel meer herkenning vinden: het halve forum staat vol met verhalen van vrouwen die geen erkenning krijgen voor hun overgang bij artsen en therapeuten.

De kunst is dan als vrouw op jezelf te durven vertrouwen en dat is best moeilijk dat opboksen tegen de buitenwereld.

Mijn ervaring is dat het het wel waard is en ik voelde me daarin gesteund door berichten te lezen van vrouwen die het ook op die manier (durven) doen.

Het geeft veel rust moet ik zeggen om je overgang niet uit handen te geven.

Groetjes Susan

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Caro55 » vr 04 nov 2016 14:46

Dag dames,
even niet online geweest, het gaat op en af !
Herfst, vallen van het blad en de depri momenten zijn er weer ! Moe, zou altijd slapen en dan 's nachts niet slapen ! Gek word ik hier van !
Gaat dit ooit voorbij :cry:
Warme groet Carine

Frederique
Berichten van Frederique
Onderwerpen van Frederique
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 46

Bericht door Frederique » zo 08 jan 2017 10:34

Hallo dames

Ik ben sinds 10 minuten lid.
Ik weet wel zeker dat ik in de overgang zit.
Misschien al wel een paar jaar.
Ik heb 4,5 jaar geleden de Novasure behandeling gehad en menstrueer niet meer. Daarom lang getwijfeld.
- opvliegers ( nu voorbij)
- Sterk ruiken
- stinkzweet onder 1 oksel ( opgelost met baking soda)
enz enz.

Maar het naarste is wel dat ik geestelijk niet goed in mijn vel zit.
Ik ben mijn passie gaan volgen een jaar of 7 geleden, ik ben therapeutisch coach.
Maar mijn eigen energie fluctueert zo, de ene keer veel energie en zin en de andere keer niks.
De praktijk loopt momenteel niet lekker en denk dat een reactie is op wat ik de laatste weken voel.
Ik heb er geen zin meer in.
Ik kan een hoop aan klachten opvangen met mijn eigen werkwijze, maar ik kan natuurlijk niet stoppen met mn praktijk.
Ik ben alleenstaand en dat zou voor nu betekenen dat ik in de bijstand kom. Ik geloof niet in antidepressiva.

Thuis doe ik ineens bijna niks meer. Beetje achter de pc en tussendoor me afvragen wat ik nu wil. En waarom.
Terwijl ik 10 jaar dacht dat ik het wist. Het is een hele weg geweest om dit vak te kunnen uitoefenen. ( Veel opleiding enz)
Liefst zou ik emigreren naar een ander land, andere mensen. Ik heb het gevoel dat ik midden in een transformatie proces zit en dat vind ik niet erg. Maar wel dat ik geen idee heb wat ik wil en wie ik aan het worden ben ( echt zo voelt het).
Mijn zijn is nodig om m'n geld te verdienen, dus zou wel handig zijn als ik weet wat ik dan wil.
Ik ben 43 en heb geen moeder of oma of zo bij wie ik terecht kan. Voelt heel alleen.

Frederique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht