Paar dagen tussen uit

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Roosje69
Berichten van Roosje69
Onderwerpen van Roosje69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Paar dagen tussen uit

Bericht door Roosje69 » di 27 aug 2013 10:45

Hallo Dames!

De laatste tijd heb ik al aardig wat symptomen van de overgang. Nu is het zo dat ik niet helemaal weet hoe ik daarmee om moet gaan. Voel me hele tijd gestrest en pieker de laatste tijd alleen maar. Een vriendin van mij zei dat ik even een paar dagen tussen uit moest gaan. Hebben jullie wat tips voor mij?

Roosje

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Re: Paar dagen tussen uit

Bericht door Lee64 » di 27 aug 2013 22:18

Hallo Roosje

Weet niet of je er een paar dagen tussen uit moet gaan. Dat ligt een beetje aan het 'doel' ervan.

Als het bedoeld is als in 'meid ga er effe een paar dagen tussenuit dan voel je je daarna weer kiplekker' dan zou ik het niet doen want dan kom je bedrogen uit.

Maar ga je om even alleen te zijn en even al je aandacht op jezelf te richten dan kan het fijn zijn. Ben zelf ook meerdere keren alleen weggeweest in mijn leven en ik vind dat fijn, even met niemand rekening houden. Vooral in de overgang kan je daar heel erg behoefte aan hebben. Alleen zijn. Rust. Niets moeten.

Ik lees wel dat je gestrest ben en veel piekert. Verwacht er dan geen wonderen van. Je gevoelens neem je mee namelijk. Maar het kan goed zijn er als het ware in te duiken in die gevoelens. Van onderdrukken krijg je namelijk nog meer stress.

Ik klink nu alsof ik de wijsheid in pacht heb maar geloof me ik heb me net zo gevoeld als jij. Stress, niet weten hoe ik er mee om moest gaan, piekeren enz enz. Heel veel lezen hier heeft me geholpen, omdat ik daardoor begreep wat de overgang inhoudt dus dat is mijn tip: lezen en tot bepaalde inzichten komen. En jezelf de rust gunnen die je nodig hebt.

gr lee

Roosje69
Berichten van Roosje69
Onderwerpen van Roosje69
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: Paar dagen tussen uit

Bericht door Roosje69 » ma 02 sep 2013 12:58

Hallo Dames

Ik ben het volledig eens met Lee. Gun je zelf wat rust.

Ik heb een paar dagen vrij genomen van werk en van alles om me heen. IIk heb met mijn gezin gesproken en ben toen daarna even alleen weggeweest om na te denken wat ik wil. Ik was het zo zat van het piekeren hele tijd en heb toen een wellnessarangement geboekt bij een luxe wellness centra om weer lekkerder in mijn vel en mooier te voelen.

Nu ik terug ben van mijn wellness weekend voel ik me wel opgefrist. Mijn klachten zijn natuurlijk niet weg en ik voel me nog steeds neerslachtig maar het was fijn om even te ontspannen zonder dat ik steeds erger aan alles om me heen.

Roosje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht