Geen zin in visites

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Florence
Berichten van Florence
Onderwerpen van Florence
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Geen zin in visites

Bericht door Florence » zo 06 jan 2013 22:58

Hallo dames,

Ik heb sinds 1 jaar een relatie en daardoor kom ik in contact met zijn vrienden en vriendinnen.
Nu heb ik helemaal geen zin in praten en luisteren naar anderen, vind het vaak onzinnig gekletst over koetjes en kalfjes. Ik ben ook vrij stil in gezelschap, dus denk dat ik voor hun ook geen aangenaam gezelschap ben

Ik ga nu met een rot gevoel in mijn maag naar anderen toe en zie uit naar dat de tijd weer voorbij is.
Anderen boeien mij dus vrij weinig.
Mijn vriend is het tegenovergestelde, gaat graag op bezoek

Nu hebben wij binnenkort weer twee etentjes, een weekend met zijn allen.
Brr ik heb er geen zin in
Ik ben liever met z'n 2 en of alleen.

Herkenbaar?

Florence

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Re: Geen zin in visites

Bericht door Gaia » do 17 jan 2013 13:58

Ha!

Ja....heel herkenbaar...en wat prettig dat ik nog iemand tegenkom die dat heeft.
Sinds 4 jaar een nieuwe verkering...een feestvierder...lust zijn biertjes.
Ik ging in het begin nog wel eens mee...lust geen bier...neem een spaarzaam wijntje...en wil het niet laat maken...
Hoeveel strijd wij niet hebben gehad...... :roll:
Verjaardagen van "kennissen".... bah
Uren rijden voor familiebezoek...zonde van mijn tijd...ik zit ze echt uit...
"Vroeger" vond ik dat leuk, gezellig... nu heb ik er echt een hekel aan...
Alleen bij enkele mensen, waarbij ik echt lekker kan bomen, en dan het liefst ga ik alleen...vaak in gezelschap schuif ik naar achter en luister meer. En ik ben echt geen teruggetrokken persoontje...maar babbel wanneer me dat uitkomt. En heb mijn werk...
Moeilijk he... maar toch, als het niet hoeft..laat mij dan maar lekker thuis! "Ga jij maar en heb het gezellig"...allebei blij...! Helaas, voor hem weer zo ongezellig....vindt hij...en eigenlijk begrijp ik dat ook best.... :roll:

Groetjes,
Gaia

Nina
Berichten van Nina
Onderwerpen van Nina
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Nina » di 28 jul 2015 09:59

Hoi Florence,

Ondanks dat dit bericht al vrij oud is wil ik toch nog reageren.
Hoe is het nou,heb je nog steeds geen behoefte in visites of is dit inmiddels al veranderd?

Bij ons is het precies zo,mijn man houd van veel mensen om zich heen en dit soort gezelligheid. Ik heb lijkt het wel totaal geen interesse meer in mensen,op enkele na.
Laatst nog ergens geweest met een groepje mensen, ik dwaal steeds af als sommige wat aan het vertellen zijn. Het interesseert me gewoon helemaal niet wat ze vertellen.
Terwijl ze wel heel aardig zijn hoor, maar ik heb gewoon zelden een klik met andere. Ze zijn altijd anders dan mij, ik kom nooit mensen tegen die ook liever alleen thuis zitten in plaats van met een hele groep uit eten te gaan of wat dan ook.
Ik ben heel snel verveelt bij andere. Maar eigenlijk baal ik er wel van, maar heb het gevoel dat ik niet anders kan......

Ik ben ook liever alleen of met zijn 2, maar voel me toch vaak een ALIEN.

Groetjes, Nina

Ernarda
Berichten van Ernarda
Onderwerpen van Ernarda
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 65

Bericht door Ernarda » di 28 jul 2015 11:04

Hallo Nina

Ook Ik herken mezelf hier in. Mijn partner is ook van het feesten, en gezelligheid. Ik hou er ook wel van maar heb vaak moeite met de mensen. De meesten zijn zo oppervlakkig en daar heb Ik gewoon Niks mee. Ze zuigen me leeg met Hun onzinnig geleuter. Ik spreek dan ook meestal af om even mee te gaan en als t dan niet meer gaat ga Ik gewoon naar huis.
Helaas gaat t na n drukke stressvolle periode weer iets minder en Dan ga Ik meestal helemaal niet
Mee, het gekke is dan weer wel dat Ik ook niet graag alleen thuis Ben op zo,n moment.

Wat doen hormonen toch rare dingen met mensen he. Sterkte ook iig.

Groetjes Erna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht