Opzien tegen bezoek en drukte

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Jetje
Berichten van Jetje
Onderwerpen van Jetje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Opzien tegen bezoek en drukte

Bericht door Jetje » vr 13 aug 2010 13:11

Hallo allemaal,

vandaag ben ik jarig... ik zie er vreselijk tegenop... bezoek, aandacht, boodschappen doen, drukte om me heen.... dit herken ik echt niet van mezelf!! Wie herkent dit ook??

Jetje

Diny
Berichten van Diny
Onderwerpen van Diny
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Re: Opzien tegen bezoek en drukte

Bericht door Diny » vr 13 aug 2010 15:25

Hallo Allemaal

Het is weer zover heb alweer een paar dagen zo'n vreselijk malend en druk vol hoofd en voel me ook erg neerslachtig. Zo met mezelf bezig in mijn hoofd maar ik schiet er niets mee op.
Was vandaag op bezoek bij mijn moeder daar waren nog meer familie leden op bezoek, allemaal gezellig aan het praten, en ik heb dan iets over me van het kan me allemaal niets schelen, totaal geen interesse. Zelfs weerzin.
Mijn moeder(87) moet volgende week geopereerd worden aan haar knie en het doet me allemaal niets, ik vind deze houding zo erg.
En dan denk ik waar is die meelevende sociale vrouw van vroeger gebleven, ik mis mezelf zo verschrikkelijk.

Komt dit soort gevoelens jullie bekend voor, ik wordt hier zo verdrietig van, en vooral hoelang duurt dit in godsnaam nog.
Mijn man is zo geduldig maar als dit nog jaren duurt houd dit ook eens op, ik wissel van stemming van dag tot dag soms van uur tot uur, ik wordt hier gek van, en dat denk ik ook vaak dat ik dat word.
Herkennen meer mensen zich hierin.

Groetjes Diny

Jeannette63
Berichten van Jeannette63
Onderwerpen van Jeannette63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Jeannette63 » vr 13 aug 2010 16:39

Jetje,

Gefeliciteerd met je verjaardag! En wat jij voelt heb ik ook hoor. Voor mij kunnen die dagen ook gestolen worden!
Zou liever met mijn gezin lekker uit eten gaan en verder geen gedonder :cry:

Jeannette

JolandaB
Berichten van JolandaB
Onderwerpen van JolandaB
Menopauzejaar: 2008

Bericht door JolandaB » vr 13 aug 2010 18:07

Hoi Jetje van harte gefeliciteerd met je verjaardag,
hoop dat je je zelf er door heen hebt geslagen.

Diny, hoe lang heb je al zo,n last met je zelf?

Ik heb mijn moeder niet meer, ben pas 54 en voel mij sociaal nog best betrokken, hooguit soms wat afwezig, bezig met de eigen gedachten, maar als die neerslachtige buien nog moeten komen houd ik mijn hart vast. Ik heb daar echt geen zin in, liever wat lichamelijke ongemakken dan geestelijke.
Ben nu 2 jaar niet ongesteld geworden, ik hoop dat ik er nu toch vanaf gaat komen, maar als je het hier allemaal leest, moet het ergste nog komen.

Groet Jolanda

Minou11
Berichten van Minou11
Onderwerpen van Minou11
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Minou11 » vr 13 aug 2010 18:31

Jetje alsnog van harte ... hoop dat je jezelf er goed doorheen hebt geslagen !

Diny .. vorige week had ik 'n heel zware bui, niks interesseerde me nog alles vond ik stom en er niet meer toe doen en toen mijn man met me in gesprek ging vroeg hij zo gaande 't gesprek waar we op familie kwamen 'hoe zou je 't vinden dan als je vader en moeder zouden overlijden'.. ik zei ijskoud 'kan mij 't wat schelen .. echt niet'... en mijn man schrok daar van en zei 'zo hee dat is wel heftig zeg als je dat zo kan zeggen'.

Nu 'n week later is m'n bui 'n beetje gezakt en ben ik weer wat vrolijker .. en kan ik met wat meer gevoel zeggen dat ik 't wel erg zou vinden. Het is zo raar wat dit allemaal met je doet .. je herkent op sommigen momenten jezelf echt niet meer en wat je zegt, je mist je eigen ikkie ...
Heel veel sterkte !

ps Ik vier al jaren m'n verjaardag niet meer ... maar m'n man daarentegen weer wel en daar kan ik dan ook weer zo tegenop zien .. bah heb er gewoon geen zin an om m'n huis aan kant te maken voor visite !

Minou

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 60

Bericht door Merel2 » ma 16 aug 2010 06:01

Hallo

Het gevoel wat jullie hier beschrijven zijn echte geestelijke klachten van de overgang.
Zo voel je je niets meer en zo lach je de dag weer door. Dan weer depri en interesseert
je niets meer op de hele wereld en zo zorg je weer voor alles en iedereen.
Echt de overgang, de stemmingswisselingen door hormonen zorgen hiervoor.
Is 10 x niets, ik weet het maar ik wil jullie toch even laten weten het gaat voorbij!!!!
Dit heeft zijn tijd nodig. Je rolt hierin en is even heel heftig soms maar langzaam
kruip je ook weer uit dit soort klachten. Het is een tijd van de overgang waar je door moet.

Groeten Merel

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Annac » ma 16 aug 2010 08:49

Hartelijk dank Merel voor je ondersteunende woorden.

Het valt mij zeer zwaar momenteel de geestelijke klachten.
Het is daarom heel fijn als er iemand reageert die denkt het ergste te hebben gehad. Dank ook voor de tips bij de lichamelijke klachten.
'k Weet het allemaal wel maar 't is voor mij weer goed om het eventjes weer te lezen.
Ik hoop voor jou van harte dat je er door bent en verder hoop ik dat er meerdere dames blijven schrijven als ze de overgang hebben gehad.

Hartelijke groet
Anna

Minou11
Berichten van Minou11
Onderwerpen van Minou11
Menopauzejaar:

Bericht door Minou11 » ma 16 aug 2010 10:03

Hallo dames

Het is precies zoals je zegt Merel .. zo interesseert je niks en zo lach je de dag door en zorg je weer voor alles en iedereen. Zo raar ook voor je man en kids .. 't ene moment doe ik alles voor ze en is niks me teveel en 't andere moment vind ik dat ze dat allemaal maar lekker zelf moeten doen ... arme huisgenoten van me :roll:

Minou

Ankie
Berichten van Ankie
Onderwerpen van Ankie
Menopauzejaar:

Bericht door Ankie » ma 16 aug 2010 14:13

Jetje schreef:
vr 13 aug 2010 13:11
vandaag ben ik jarig... ik zie er vreselijk tegenop... bezoek, aandacht, boodschappen doen, drukte om me heen.... dit herken ik echt niet van mezelf!! Wie herkent dit ook??
Hallo Jetje,

Toen mijn overgang begon kreeg ik ook tegenzin in al dat soort dingen die ik altijd gewoon deed en nog leuk vond ook.
Die tegenzin ging op en af. En als het een tijd beter ging dacht ik, mooi nu klim ik er weer uit.
"Kiezen voor jezelf" was iets dat ik zei tegen anderen. Zelf worstelde ik me door de weerzin heen om de dingen maar te kunnen door laten gaan.
Want, zei iedereen tegen mij: het gaat weer over.

Hoe dichter ik bij de menopauze kwam hoe groter de tegenzin werd. Diep in mij rommelde enorme krachten. Ik voelde me een orkaan die een keer moest gaan uitbarsten.
Waar ik eerder tegenop zag was intense weerzin geworden. Al weken voor zo'n feestje aan de orde was, stond ik elke ochtend over te geven.

Eenmaal verder in de overgang kwam ik erachter dat het niet een kwestie was van "zo lach je dag door en zorg je weer voor iedereen."Die tijd was echt voorbij.
Ik voelde dat er iets veel fundamentelers aan het veranderen was.
Ik kan niet meer op dezelfde manier omgaan met al die dingen die een beroep deden op mijn zorgbereidheid.

Mijn hormonen die altijd gericht waren geweest op het verzorgen en grootbrengen van nieuw leven, met in het verlengde daarvan aandacht en zorg hebben voor het welzijn van mijn omgeving, waren nu definitief aan het verdwijnen.
Geen menstruatie meer en dus geen momenten meer waarop ik weer terugkwam in mijn oude kracht waarbij het leek of het vanzelf wel over ging.

Waarom is het zielig voor huisgenoten om het zelf te moeten doen? Hoe volwassen zijn die dan dat ze dergelijke verantwoordelijkheden niet zonder morren overnemen?
Dat werden mijn vragen. Daarin moest iets veranderen. anderen blijven zien als het slachtoffer van mijn overgang kon daar nooit voor zorgen.

De veranderingen die de overgang maakte in lichaam en geest, en die in de jaren na de menopauze definitief gestalte kregen, zijn onomkeerbaar.

Om bij het voorbeeld te blijven. Mijn verjaardag verloopt nagenoeg in stilte. En huisgenoten zorgen voor die van henzelf en na de koffie met gebak trek verlaat ik dan het toneel tot alles weer opgeruimd is.

Ankie

Rosalie
Berichten van Rosalie
Onderwerpen van Rosalie
Menopauzejaar:

Bericht door Rosalie » ma 06 sep 2010 14:37

Ankie,

dit verhaal is voor mij heel herkenbaar. Ik ben 55 jaar en in de laatste fase van mijn overgang van 7 jaar.
Alleen ik kan me erg eenzaam voelen, terwijl ik gewoon eenzaam wil zijn.
De drukte en geklets hoeft allemaal voor mij niet, en het zorgen voor anderen doe ik met plezier nog steeds maar wel dan in mijn tempo, en niet wat men verlangt.

Wat me pijn doet is dat de mensen dus ook zeggen dat ik erg veranderd ben, en niet voelen of inzien wat deze periode met een vrouw doet.
Aan de ene kant ben ik graag met mezelf, gewoon werken, lopen, bewegen enz. maar aan de andere kant zegt men dan "je moet jezelf niet opsluiten".
En daar wordt ik dan erg onzeker van, waardoor ik weer moe wordt, en dus denk, wat heb ik nog, kinderen zijn groot, en manlief probeert nog steeds jong te zijn en is bij elke haar die uitvalt toch depri.

Ik laat hem, maar tegen mij wordt dan gezegd joh wat verander je.
Ik raap mezelf dan wel weer op, maar het is zo een knok periode in mijn hoofd.
En het vreemdste vind ik van alles is dat vele vrouwen zeggen "het hoort erbij". Dat weet ik ook wel.

Maar goed, ik zie op deze site dat er meer vrouwen zijn met wat ik voel en meemaak, en dat we allemaal worstelen, lichamelijk en geestelijk.
Ik weet dat ik los moet laten, mijn kind, mijn moeten.
Ik weet dat ik een andere fase in ga, en me niet zo druk moet maken om anderen.
Maar ik vind het ongelooflijk moeilijk.

groet,
Rosalie

Minou11
Berichten van Minou11
Onderwerpen van Minou11
Menopauzejaar:

Bericht door Minou11 » wo 15 sep 2010 12:07

Hallo dames

Er zijn geen andere woorden voor ... het is ook moeilijk !
Zeker als men zegt 'goh je verandert'.. en daar word ik ook onzeker van .. denk meteen oh jee hoe was ik dan ook alweer .. en wil dat terugvinden. Maar eigenlijk diep van binnen wil ik dat helemaal niet .. wil gewoon m'n nieuwe ik ontwikkelen en daar moeten ik en mijn omgeving het mee doen. Ik zal heus geen heks worden die ze in de soep gaar zal koken .. toch :mrgreen:
Sterkte .. het is 'n komen en gaan van gedachtes .. elke dag door .. gek word ik er van.

Minou

Rosalie
Berichten van Rosalie
Onderwerpen van Rosalie
Menopauzejaar:

Bericht door Rosalie » wo 15 sep 2010 13:10

Klopt Minou,

je wordt geen heks, daar ben ik ook achter.
Ik denk dat je je gedachten moet ordenen, en even doen wat je fijn vindt.
Geen schuldgevoelens, zo doe ik het momenteel.
Tijd, rust, en balans geven mij het goede gevoel, accepteren van de warmte momenten, accepteren dat het even niet meer voor jou hoeft.
Mijn omgeving ziet het niet, nou dan niet.
Dan volg ik mijn eigen weg, met in mijn achterhoofd dat het allemaal beter zal gaan.
Tis echt een nwe fase in je leven, met alles, misschien gewoon even aan wennen.

groetjes, Rosalie

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Shivala » wo 15 sep 2010 17:31

Hallo dames,

Ik kan ook niet goed tegen bezoek of drukte, ben hard bezig kluizenares te worden eigenlijk. Vreemd genoeg voel ik mij niet eenzaam, heb hele leuke hobbys: schilderen en lezen waar ik heel rustig van wordt.
Er is minder interesse in andermans verhalen en geblabla.
Ik ben nu het liefst alleen, terwijl dat voor de overgang totaal andersom was. Het zij zo!

Groet Shivala

Rosalie
Berichten van Rosalie
Onderwerpen van Rosalie
Menopauzejaar:

Bericht door Rosalie » wo 15 sep 2010 17:56

Hallo dames

Ja zo is het bij mij ook, kluizenaarsbestaan, voel me af en toe echt zo.
Maar heerlijk, en niet eenzaam, lezen, tuinieren, gewoon rommelen, dat doet mij erg goed ook.
Het enigste wat ik graag wil is rust. En mijn eigen tempo, als dat lukt.
Moet ik wel iets, werk bv of bezoek, dan niet hals over kop, dus beetje plannen.

groetjes,
Rosalie

Minou11
Berichten van Minou11
Onderwerpen van Minou11
Menopauzejaar:

Bericht door Minou11 » wo 15 sep 2010 18:51

Hallo dames

Ja heerlijk .. alleen zijn .. daar kan ik nu ook zo van genieten. Ben ook weer blij als kindjes en man er zijn hoor .. maar ze moeten niet te lang om me heen hangen en me teveel dingen vragen want dan word ik chagrijnig. Ik wil m'n eigen ding doen .. lezen hier, wandelen met de hond, lekker koffie drinken met mezelf .. tijdschrift doorlezen en vooral weer computeren. Lekker schrijven met vriendinnen en stomme spelletjes doen op facebook.

Binnenkort moet ik 'n weekend weg met schoonfamilie en ik voel me nu al misselijk en benauwd worden. Ik heb het besproken met manlief maar hij vind dat ik me aanstel en dat ik er toch ook bij hoor en dat ze 't niet leuk zouden vinden als ik niet mee ga ... Dat zou ook scheve gezichten uitlokken bij zijn familie zegt ie dan. Kan mij die familie schelen ... ik heb er echt veel moeite mee. Dus ik stelde voor dat ik dan 'n dagje later kom .. zo hoef ik maar 2 nachtjes daar te slapen en maar 2x mee te ontbijten met de hele ploeg. Nou dat valt ook niet goed .. maar ik ga 't geloof ik gewoon echt wel doen !! Alleen denkt manlief dat ik dat heus niet echt zal doen ...

Minou

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Gaea » wo 15 sep 2010 19:18

Hallo dames,

Ik zie ook enorm op tegen visite en nog erger: verjaardagen!!!
Of ik ze nou zelf vier of ik moet naar een ander, ik vind het een enorme opgave.
Maar dan toch liever naar een ander want dan kan ik tenminste zelf bepalen hoe vroeg ik vertrek.
Ik haat het als mensen lang blijven zitten want je bent de volgende dag kapot.

Ik zie visite, verjaardagen en feestjes als een verplichting en echt niet iets om naar uit te zien.
En in een jaar heb je nogal wat van die verplichtingen (want zo zie ik het).
Het verpest mijn hele humeur als er een uitnodiging op de mat valt voor weer zo'n verplichting, bah :evil:

Als ik dan zie dat anderen het geweldig vinden zo'n feestje/visite/verjaardag dan voel ik me weleens asociaal en vraag me af of ik wel helemaal normaal ben.
Want het is niet zo dat ik die mensen niet aardig vindt maar ik vind het niks meer aan om zo'n hele avond op te zitten en onderhoudend te zijn.

Groetjes,
Gaea

Minou11
Berichten van Minou11
Onderwerpen van Minou11
Menopauzejaar:

Bericht door Minou11 » wo 15 sep 2010 21:32

Hallo dames

Wat 'n verademing ... dat ik lees dat je jezelf asociaal denkt te vinden. Dat heb ik ook zo vaak ... en mijn man zegt dat ook wel eens tegen mij. Maar ik kan gewoon niet lang meer bij mensen rondhangen op 'n verjaardag of zomaar. Ik vind het even leuk .. en daarom ga ik ook liever naar mensen toe, dan heb ik 't zelf in de hand wanneer ik weg wil ook weg kan !

Hiep hiep hoera .. ik ben normaal ...

Minou

Harmke
Berichten van Harmke
Onderwerpen van Harmke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Harmke » do 16 sep 2010 09:33

Hoi Jetje

nou dat is zeker herkenbaar!
Ik geef tegenwoordig heel goed mn grenzen aan. Mensen zijn welkom maar onder mijn voorwaarden. Eerlijk gezegd is het nu zo dat ik het heerlijk vind mensen te spreken via foon/msn/mail maar thuis wil ik rust. Dus ik begrijp je heel.
erg goed!

Mensen vinden je ook heus nog wel aardig als je je grenzen aangeeft, je bent in ieder geval heel aardig voor jezelf.
Dus vier je verjaardag en geef duidelijk aan wanneer het genoeg is. Ik ga soms nog wel eens in de fout hoor en dan is het ook heel erg mis even, moet ik van herstellen.

O ja... van harte meid, en vier het in rust!

Harmke

Harmke
Berichten van Harmke
Onderwerpen van Harmke
Menopauzejaar:

Bericht door Harmke » do 16 sep 2010 09:37

Beste dames,

Het zal wel bij de leeftijd horen denk ik zelf. Ik heb dat ook, altijd gehad maar nu nog erger. Tis ook wel eens lastig omdat ik me dan soms te kritisch op stel tegen familie en vriendinnen. En dat is natuurlijk niet eerlijk!
Ik ben het liefst thuis, lig het liefst op tijd in bed met een boek en wil 's avonds sowieso niemand meer spreken aan de foon, ik ben er gewoon niet meer! Behalve als het echt dringend is natuurlijk!
Ik doe eigenlijk gewoon wat ik wil en waar ik me goed bij voel, dus een beetje minder sociaal en dat bevalt me uitstekend!

Ik heb sinds kort last van van alles en nog wat. Ik ben net op dit forum en heb het gevoel dat ik echt wel wat steun kan gebruiken van lotgenoten.

Groet Harmke

Eleonora
Berichten van Eleonora
Onderwerpen van Eleonora
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Eleonora » do 16 sep 2010 11:23

Hallo dames,

Het is fijn te lezen dat er meer zijn die dit ook ervaren. Die verplichtingen waarbij je je niet lekker voelt. Zelf heb ik mijn verjaardag nooit meer gevierd want i.p.v zelf het middelpunt zijn ben je altijd bezig voor de ander. En halverwege de verjaardag wil ik dan altijd zelf weg.
Het enige wat ik leuk vind is nu gewoon een kaartje en een etentje met mijn gezin. Het gekke is echter wel dat ik toch wel verlang naar die gezelligheid (kijk maar die mooie opnamen op tv met betrekking tot familie/vriendenhappenings, en dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dan toch wel inwendig grien). Maar door jullie berichten te lezen, zie ik dat ik niet de enige ben en eigenlijk wel "normaal"ben. Want dat begon ik me de laatste jaren toch wel af te vragen.
Dus wil ik ieder bedanken die haar reactie op het forum schrijft, want hierdoor besef ik dat wij er niet alleen in staan.

groetjes,
Eleonora

Rosalie
Berichten van Rosalie
Onderwerpen van Rosalie
Menopauzejaar:

Bericht door Rosalie » do 16 sep 2010 14:47

Hai Eleonora,

Je schrijft dat als je tv kijkt en ziet hoe fijn mensen met elkaar dat wel doen dat je inwendig grient.
Misschien is dat allemaal bullshit, en voelen die mensen zich net zoals jij maar doen alsof, zoals jij, en ik, en vele dames met ons hier ook jaren hebben gedaan......
Je bent normaal, je omgeving aangeven wat er aan de hand is, dan hoeft niemand ongerust te zijn over je en kun je rustig deze herfst van je leven de tijd geven.
Ik ben er inmiddels achter dat het je brengt waar je eigenlijk wilt zijn, ondanks de opvliegers, stemmingen, verdrietjes, leer ik heel veel van deze fase in mijn leven. En ben ik eigenlijk dankbaar en leer inderdaad mijn grenzen aan te geven, en te doen wat ik wel en niet fijn vind.

Heel veel steun heb ik van dit forum daarin gekregen, heel veel, want je denkt echt dat je gek wordt, of raar bent. Ik zit in het staartje van deze fase, en ga me beter voelen, met de wetenschap dat ik hierdoor heen moet.

Dank iedereen, voelt fijn

groetjes
rosalie :)

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Gaea » do 16 sep 2010 20:31

Hallo Eleonora,

Precies wat Rosalie zegt: allemaal nep, goed geacteerd!
Daar kan ik nog wel doorheen kijken maar waar ik echt moeite mee heb dat mensen in mijn omgeving het allemaal zo leuk vinden om te visites en feestjes te geven (een reünie?.... ik zit daar echt niet op te wachten!)
Ben ik dan echt de enige?
Zo te horen op dit forum niet maar mijn vriendinnen en familie lijken het allemaal geweldig gezellig te vinden.
Je hoort het ook allemaal gezellig te vinden blijkbaar want veel begrip kom ik niet tegen.
Ik wou maar dat ik het leuk vond in plaats van er altijd als een berg tegenop te zien.
Blijkbaar ben ik gewoon geen gezellig mens :S en dat vindt ik best wel jammer.
En ik vind dat beslist niet gemakkelijk met 3 hele sociale gezinsleden in huis omdat ik me dan wel eens schuldig voel en het idee krijg dat ik dus echt afwijk van de rest :S .

Groetjes,
Gaea

Mar200
Berichten van Mar200
Onderwerpen van Mar200
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Mar200 » zo 19 sep 2010 19:30

Hallo dames

Ook ik heb een hekel aan feestjes en verjaardagen of andere drukke gelegenheden, dan breekt me het zweet al uit. of erger me aan anderen.
Zo was ik vroeg nooit, echt voel me een vreemd iemand

Groet, Marielle

Marlena
Berichten van Marlena
Onderwerpen van Marlena
Menopauzejaar: 2003

Bericht door Marlena » wo 29 sep 2010 00:02

Hallo dames

Ik had al nooit echt zin in verjaardagen, maar met kinderen kom je er nu eenmaal niet onderuit, maar nu staat het me echt tegen. Zowel om zelf een feestje te geven als op visite te gaan. Toch ben ik niet asociaal dat weet ik, want ik zie nog graag mensen, maar liever 'een op 'een, zodat we een echt gesprek kunnen voeren en ik niet alleen maar aan het rondrennen ben of alleen maar aan het bla bla en. Op de 'een of andere manier staat het me 'zo tegen om het alleen maar over koetjes en kalfjes te hebben.

Natuurlijk is dat ook wel eens prettig, maar nu denk ik dan vaak: kunnen we het ook nog echt over iets hebben?
Ik word er heel opstandig van..

Marlena

Sonja123nick
Berichten van Sonja123nick
Onderwerpen van Sonja123nick
Menopauzejaar:

Bericht door Sonja123nick » vr 15 apr 2011 09:00

Hoi dames,

herkennen jullie ook dat gevoel dat je tegen al die verplichtingen opzie?. Heb nu weer zo'n periode,al die saaie verjaardagen gatver. Zie overal weer tegen op.

Sonja

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009

Bericht door Desi » vr 15 apr 2011 09:22

Hallo dames,

Wat ik vooral heb is dat het wel lijkt alsof ik het niet meer voor elkaar krijg om tijd vrij te maken voor bezoeken / visite.
'Vroeger' had ik daar totaal geen last van en zag ik de mensen dichtbij mij toch wel allemaal minstens eens per twee a drie weken. En nu is een weekend voorbij zonder dat ik ertoe gekomen ben om zelfs maar iemand te bellen. En daar voel ik me natuurlijk dan weer schuldig over, maar niet schuldig genoeg blijkbaar om er wat aan te doen. Ik denk dat ik die rust gewoon nodig heb op dit moment.

groetjes, Desi

Sonja123nick
Berichten van Sonja123nick
Onderwerpen van Sonja123nick
Menopauzejaar:

Bericht door Sonja123nick » vr 15 apr 2011 12:05

Hoi Desi,

Het liefst zou ik in een hutje op de hei gaan zitten. Het liefst alleen, zonder al dat gezeur.

Sonja

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » za 16 apr 2011 09:30

Hallo dames,

En ik maar denken dat ik aan een sociale fobie lijdt.
Maar het schijnt toch bij onze fase te horen. En ja, ik voel me ook vaak a-sociaal of heb moeite om eerlijk aan te geven dat ik een grote weerzin voel tegen die drukte zoals verjaardagen, feestdagen. (soms ben ik daarin wel de enige van de familie/kennissen, althans zo lijkt het!)
Maar dit jaar heb ik aangegeven dat ik niets met Pasen organiseer.
Ik heb er gewoon geen zin in!
Wat ga ik me dan op de hals halen, dan doe ik het niet voor mezelf maar voor anderen?!
Dus ik heb tegen mijn zoon(s) gezegd dat ik er niets aan doe. Voelde me daar goed bij om het aan te geven.
(Dat gekokkerel e.d. kan ik gewoon nu niet opbrengen.)
Daarin ben ik wel veranderd ja, maar goed het zij zo. Als ik al aan de kerstdagen denk......
gruwel........
Verplicht gezellig doen......ik hoef niet meer zo nodig!

Marie

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » za 16 apr 2011 10:37

Hoi vrouwen,

Heel herkenbaar. Het lijkt voor mij alsof alles veel 'holler' voelt. Veel contacten. Op zo'n manier dat ik me afvraag wat ik eigenlijk aan het doen ben met het in stand houden van bepaalde relaties. Alsof ik niet meer zonder mijn kern kan. Het meer oppervlakkige sociale leven lijk ik los te moeten laten. Ik vind dat een voordeel, moet ik zeggen. Al is het proces niet zo makkelijk. Je voldoet n.l. niet meer zoals men van je gewend was. Ik ben anders. Het kan me ook minder schelen.

Ik schreef het al eerder, geloof ik. Het is alsof me een oude jas wordt uitgegaan. Ik vraag me ook regelmatig af waar ik al die tijd geweest ben en wat ik gedaan heb voorheen. Het past niet meer..

Ik kan niet meer voldoen,
met mijn voet in een verkeerde schoen... ;)

Fijn weekend, lady's. Geniet zoveel mogelijk van het mooie weer!
Groet, Jamilla.

Minou11
Berichten van Minou11
Onderwerpen van Minou11
Menopauzejaar:

Bericht door Minou11 » do 08 dec 2011 15:20

Hallo dames,

Oh de Kerstdagen komen er weer aan ... verplicht gourmetten bij mijn schoonfamilie .. en dan zitten we in 'n benauwde huiskamer rond de tafel en dan hebben ze overdag de luiken en gordijnen potdicht gedaan omdat ze dat leuk vinden :shock: ...
IK KRIJG 't ER ZO BENAUWD VAN !!!
Gelukkig nemen we onze hond mee .. mijn maatje .. en ik wandel wat af met dat beestje die middag-/avond ... luchtje scheppen .. anders trek ik het niet !!

Sterkte allemaal dames ...
Minou

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht