Er komt niks uit mijn handen

Over sociale contacten, niet weg willen uit vertrouwde omgeving, onbewoond eiland, Begrip/Onbegrip directe omgeving. Geen zin in bezoekjes, geen drukte verdragen, of willen vluchten naar een onbewoond eiland
Aike
Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Er komt niks uit mijn handen

Bericht door Aike » zo 09 jan 2005 21:32

Hallo allemaal,

Dat ik in de overgang was, wist ik wel, want ik was vorig jaar maar af en toe ongesteld.
Maar het wordt mij nu (pas) duidelijk wat een enorme invloed dat de laatste jaren op mij heeft gehad.
Vorig jaar voelde me heel goed. Daarvoor was het steeds al Jantje huilt, Jantje lacht. Tijd lekker aan het werk, dan weer instorten. Er was intussen niks veranderd, dus ik begreep het niet. Had ik nou zo weinig doorzettingsvermogen? Wel dingen beginnen, niet afmaken? Moest ik dan maar van baan veranderen? Waarom vond ik het in juli nog geweldig, maar kon ik in december niet van de bank komen?
Eindeloze gesprekken in mijn hoofd en met anderen. Waarom kon ik me er niet overheen zetten? Wat was er mis met mijn persoonlijkheid, dacht ik?
En dan ging het weer een week goed, geweldig, dan hield ik van mijn werk en van feestjes en uitgaan... enz.
Nu werd ik in december ongesteld en begon ik me weer zo belazerd te voelen. Schorre stem. Moe. Naar beneden gekrulde mondhoeken. Niet naar buiten willen. Enzovoort.
De overgang dus. Dat kun je daar allemaal van krijgen. Dat wist ik niet. Ik snap het nu. Maar dat helpt me nog niet echt. Want nog steeds kan ik me er niet overheen zetten. Ik baal ervan als een stekker. Dit ben ik niet.
Wat nu? Halve kracht tot het weer beter gaat? Ik voel me zo'n loser als ik op de bank ga zitten...

Herkennen jullie dat - je onmacht, het anders willen, weten dat het anders kan zijn, maar het niet kunnen opbrengen? Van alles kunnen en willen, maar niet functioneren? Ik vind dat heel erg moeilijk om mee om te gaan.

Aike

AngeliqueW
Berichten van AngeliqueW
Onderwerpen van AngeliqueW
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Er komt niks uit mijn handen

Bericht door AngeliqueW » zo 09 jan 2005 22:26

Hai Elise,

Nou, ..... hier nog zo eentje.
Overal te moe voor.
Ik neem me steeds weer (bijna iedere dag) bij het opstaan: ... vandaag ga ik dit en dat doen, en er komt niets uit mijn handen ... overal te moe voor.
Eerst vond ik boodschappen doen of lekker de stad in heerlijk, nu ben ik niet meer vooruit te branden.
En het meest zit ik mezelf in de weg met mijn gedrag.....ik neem het mezelf kwalijk dat ik zo ben nu ... (ik vindt mezelf vaak lui, terwijl ik gewoon heel erg moe ben), maar ik kan er niets tegen doen.
Ik hoop dat dit maar tijdelijk is ...... ook voor jou.
Sterkte meis.

Groetjes,
Angelique-53

Marlies
Berichten van Marlies
Onderwerpen van Marlies
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Marlies » zo 09 jan 2005 23:10

Hoi Elise,

Je, heel herkenbaar dat gevoel van onmacht. Je zou zoveel willen, maar het gaat niet.
Later dacht ik, ach eigenlijk is het ook heel logisch dat ik niet meer kon wat ik voorheen zo vanzelfsprekend had gedaan.
Ik zat niet voor niks in een veranderingsproces van de overgang.
Hoe kan er iets veranderen dacht ik als alles gewoon door zou kunnen gaan?
Dat was gemakkelijk gedacht, maar doen was een heel ander verhaal.
Heel moeilijk om mezelf te overtuigen van het feit dat ik de tijd mocht nemen voor alle veranderingen.
Dat valt niet mee in een omgeving die overgang als een kwaal beschouwt waar je vanaf moet zien te komen.
Mij lukte het tenminste niet om me er overheen te zetten. Ik kan alleen maar het proces doorlopen.

groetjes
Marlies

Marinde
Berichten van Marinde
Onderwerpen van Marinde
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Marinde » ma 10 jan 2005 19:04

Hallo.

Ik heb precies het zelfde, moet me zelf dwingen, anders komt er niets uit mijn handen, mijn man wil maar een hond kopen, hij zei: dan moet je wel naar buiten, maar ik moet zeggen, de ene week, gaat het beter dan de ander ;)

groetjes
Marinde

Aike
Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike
Menopauzejaar:

Bericht door Aike » ma 10 jan 2005 20:35

Hallo dames,

Bedankt voor de reacties, dat is fijn. Ik vind het zo vervelend om niet te kunnen/te doen wat ik wil - ik vat dat zelf op als niet willen, en dan snap ik mezelf het niet meer. Snappen jullie dat?
En anders, inderdaad, vind ik mezelf minstens lui of slap. Er aan toegeven kan ik niet echt, hoor! Er veel over klagen tegen mijn omgeving ook niet. Ik heb drie schoonzussen en twee zussen, die het allemaal maar onzin vinden. Het ongeduld druipt er van af...

Een hond, heb ik ook wel eens over gedacht. Ik vind nu gewoon dat ik elke dag een bepaalde straat in mijn buurt helemaal uit moet lopen en weer terug, behalve als ik echt ga sporten. Het is nog maar een voornemen, omdat ik vandaag heb gesport....
Ik dwing mezelf om te sporten omdat ik weet dat het beter voor me is, zeker als ik me zo voel. Als ik dat ook niet meer doe, gaat het echt snel bergafwaarts.

Ik denk dat ik geregeld weer kom klagen hier, en dan hoop ik op herkenning, want dat doet me echt goed.

Groeten van
Aike

Wendy
Berichten van Wendy
Onderwerpen van Wendy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Bericht door Wendy » ma 10 jan 2005 22:55

Marlies schreef:
zo 09 jan 2005 23:10
Hoi Elise,
Je, heel herkenbaar dat gevoel van onmacht. Je zou zoveel willen, maar het gaat niet.
Hallo Marlies

Dit is heel herkenbaar voor mij. Het was voor mij ook een hele 'overgang'. ;)
Weet je in het begin dacht ik ook dat ik niet wilde en gaf ik mezelf de bekende 'Schop onder mijn k.... '. Nu weet ik dat dit niet werkt. Integendeel zelfs je wordt er alleen maar bek en bekaf van en blijft in het bekende kringetje doordraaien. Want wat je bekend is wil je vasthouden.

Het was voor mij de onwetendheid waar ik naar toe ging die mij angst gaf. Ik heb die angst aangepakt, geluisterd en hetgeen wat mij bekend was losgelaten. Het oude loslaten en op naar de nieuwe fase in mijn leven.

Wendy

Aike
Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike
Menopauzejaar:

Bericht door Aike » za 15 jan 2005 13:36

Hallo allemaal,

Ja, herkenbaar allemaal zeg.
Vandaag ben ik ook weer zo neerslachtig.
Volgende week moet ik een aantal dingen doen die voor mijn baan belangrijk zijn en vroeger had ik dat helemaal geen probleem gevonden, maar nu zie ik me er toch tegenop! En zo erg dat ik er nu al vervelend van word en zelfs tegen de zaterdag-boodschappen op zie.
Ik vind het reuze kinderachtig van mezelf. Ik heb ook zo'n buitenwereld die het niet snapt en mij niet terug kent.
Wendy, wat fijn dat jij het los hebt kunnen laten, dat kan ik echt niet. Omdat het verschil tussen normaal en nu zo groot is. En omdat het bij tijd en wijle weer zo ontzettend goed gaat. En omdat ik een aantal verplichtingen heb.
Natuurlijk kun je zeggen: ik doe het even niet en dat accepteer ik. Maar het probleem is dat ik het daarmee ook 'verpest' voor de periode erna dat ik wel weer kan functioneren. Tenminste, zo zie ik het. Ik moet toch een aantal dingen blijven doen, wil ik mezelf uiteindelijk een kans geven om het na de overgang zo te doen als ik dat wil.
Kennelijk hoop ik dat ik er snel genoeg weer bovenop zal zijn om het even vol te houden zo. Maar ik baal er echt van, het voelt alsof ik niks kan en niks wil. Enne, dat is nu dus ook even zo... Wil alleen maar met een goed boek op de bank, maar ja... duty calls...

Aike

Jokeekoj
Berichten van Jokeekoj
Onderwerpen van Jokeekoj
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Bericht door Jokeekoj » zo 23 jan 2005 20:08

Hallo allemaal,

Nou en ik maar steeds zeggen ik moet het afkloppen het gaat nog steeds goed...nou nu niet meer dus.
Moe en sacherijnig, nergens zin in en nu heb ik net een bestelling maar goed gelukkig heb ik wat voorraad en kan ik rustig aan doen.
Het loopt tegen de tijd van mijn nieuwe menstruatie "cyclus"hoe dat ook loopt.
Grillig van paar maanden heel weinig en nu weer om de 4 weken. :roll:
Afwachten maar. Een troost het komt meestal weer in orde.

Joke

Aike
Berichten van Aike
Onderwerpen van Aike
Menopauzejaar:

Bericht door Aike » zo 23 jan 2005 22:35

Hoi Joke, allemaal,

Nou, ik voel mijn borsten ook weer beginnen hoor dus dat zal met een dikke week wel weer feest zijn. En ook ik dames, moe en sacherijnig, loop tegen iedereen te snauwen. Niet best, ik hoop dat het snel weer beter zal gaan want ik weet dat er hoop is!

Aike

LenteZeven
Berichten van LenteZeven
Onderwerpen van LenteZeven
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Bericht door LenteZeven » di 03 sep 2019 16:20

Ik lees deze forumberichten van een aantal jaren geleden. Oh zo herkenbaar!!!

Dat maakt ook dat ik zo benieuwd ben hoe het nu met deze dames (oa Aike) is.
Zijn jullie nog op het forum?
Hoe is het jullie vergaan?
Heb je tips om hier doorheen te komen?

groet, Lente

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht